Inlägg från: Gummsesnuffsan |Visa alla inlägg
  • Gummsesnuffsan

Dubbel dos Pergo 2:a försöket. Fler?

Var inne och kollade om det fanns mogna ägg idag (cykeldag 14), men det fanns det inte. Känns jättetråkigt och nu fick jag utskrivet dubbel dos pergotime, som jag ska börja med nästa cykeldag 5... Finns det fler som fått dubbelt upp redan 2:a försöket? Jag funderar på varför jag inte ska försöka med enkel dos igen innan höjning till dubbelt?

• Svar på tråden Dubbel dos Pergo 2:a försöket. Fler?
  • Gummsesnuffsan

Hej!
    Usch, vad tråkigt för dig :( Hoppas att det tar sig snart!
    Min gyn sa inget om varför jag nu ska ta dubbel dos. Det känns så trist när man läser här på Familjeliv så är det så många olika historier, så jag vet inte vad jag ska tro. En del ska fortsätta på enkel dos, andra ska hoppa över 1 månad m.m. Jag fattar ingenting?! Funderar på att strunta i dubbel dos och prova en enkel kur till..

• Gummsesnuffsan

Jag ska äta från cykeldag 5 enligt min läkare, som jag mailade en massa frågor igår som ploppade upp efter besöket. Väntar på svar..

• Gummsesnuffsan

Jag har bestämt mig för att ta dubbel dos.
    Anledningen till att jag tvekade var för alla olika ordinationer folk fått från sina läkare. Man ska inte alltid lita blint på vad läkare vill stoppa i en..

• Gummsesnuffsan

Nej, det förstår jag inte heller om du nu får ÄL?

• Gummsesnuffsan

Jag fick en spontan ägglossning i julas efter att jag väntat med dubbelkuren (pga helger osv). TYvärr kom "syndafloden" exakt 14 dagar efter detta, och jag började äta dubbel Pergo för 3 dagar sedan. Mår helt ok, bara lite öm i brösten och ilningar i äggstockarna.
    I alla fall så inträffar min cykeldag på just den dagen då min gyn inte är på plats, och sköterskan bad mig komma in på cykeldag 15 istället. MEN jag är rädd för att det då redan är försent eftersom jag misstänker att jag hade ägglossning redan cykeldag 12-13 vid förra enkelkuren (då var jag inne på vul cykeldag 14 och inget ägg syntes).
    Vågar jag chansa på att sexa lite med mannen redan innan vul eller är det dumt? Hur stor är risken för tvillingar /trillingar/ fyrlingar (hjälp!!?) ?

Svar på tråden Dubbel dos Pergo 2:a försöket. Fler?