• Gummsesnuffsan

Dubbel dos Pergo 2:a försöket. Fler?

Var inne och kollade om det fanns mogna ägg idag (cykeldag 14), men det fanns det inte. Känns jättetråkigt och nu fick jag utskrivet dubbel dos pergotime, som jag ska börja med nästa cykeldag 5... Finns det fler som fått dubbelt upp redan 2:a försöket? Jag funderar på varför jag inte ska försöka med enkel dos igen innan höjning till dubbelt?

• Svar på tråden Dubbel dos Pergo 2:a försöket. Fler?
  • Gummsesnuffsan

Nej, det förstår jag inte heller om du nu får ÄL?

• Hjärtat längtar
    Gummsesnuffsan skrev 2009-11-17 17:24:11 följande:
    Nej, det förstår jag inte heller om du nu får ÄL?
    ja och det känns ju läskigt att ta dubbelkur eftersom de inte gör VUL. Jag får ju ÄL av enkelkur och ska jag då ta dubbelkur, kanske det blir jättemånga ägg som befruktas om jag blir gravid...??

Hur går det för dig då?
    Jag har just avslutat min pergokur och har jättemycket huvudvärk fortfarande!
  • Sereena
    Hjärtat längtar skrev 2009-11-18 22:47:13 följande:
    ja och det känns ju läskigt att ta dubbelkur eftersom de inte gör VUL. Jag får ju ÄL av enkelkur och ska jag då ta dubbelkur, kanske det blir jättemånga ägg som befruktas om jag blir gravid...??Hur går det för dig då?Jag har just avslutat min pergokur och har jättemycket huvudvärk fortfarande!
    Jag fick också ÄL av enkeldos, (tre månader i rad, men tyvärr ingen graviditet), men har nu börjar med dubbeldos för att testa om det kan hjälpa till att öka chanserna.

Fick en äggblåsa av enkelkur, och tre av dubbelkur. (läkaren trodde dock inte att det skulle vara någon större risk för trillingar - dels för att jag inte blivit gravid tidigare, och dels för att äggblåsorna var olika stora, så det minsta skulle troligen inte ta sig...

Du tror inte att du kan få göra VUL ändå, nu när/om du börjar med dubbelkur? FÖr säkerhets skull? Kanske inte så kul om det blir alldeles får överstimulerat...
  • kräftan77

Hej! Jag försöker få ett andra barn och fick dubbel dos direkt den här gången och min gynläkare vill inte heller göra vul. Jag har frågat flera gånger men han säger att det inte behövs eftersom Pergotime är så mild medicin.. hmm. Första kuren med dubbel dos Pergo gav endast Progesteronvärde på 6 så det var ju inte så lyckat. Är nu på kur 2 och har BIM omkring Lucia. Hoppas hoppas verkligen att det tar sig annars får jag endast ett försök till och sen förflyttas jag till Reproductionscentrum
    Har ni haft smärtor i era magar unde pg Pergokur?? jag hade jätteont med första kuren och även nu har jag haft lite ont..

• kräftan77

Förresten.. jag tar också mina dag 5-9 !

• Sereena

Nej, jag har faktiskt inte mått sårskilt dåligt av dem... endast lite värmevallningar...

• kräftan77

Hej igen
    Verkar ha haft ÄL för ngr dagar sedan.. enl blodprovet så nu börjar jag att hoppas igen.. förhoppningsvis inte förgäves..

• Hjärtat längtar
    Sereena skrev 2009-11-29 17:00:31 följande:
    Jag fick också ÄL av enkeldos, (tre månader i rad, men tyvärr ingen graviditet), men har nu börjar med dubbeldos för att testa om det kan hjälpa till att öka chanserna.Fick en äggblåsa av enkelkur, och tre av dubbelkur. (läkaren trodde dock inte att det skulle vara någon större risk för trillingar - dels för att jag inte blivit gravid tidigare, och dels för att äggblåsorna var olika stora, så det minsta skulle troligen inte ta sig...Du tror inte att du kan få göra VUL ändå, nu när/om du börjar med dubbelkur? FÖr säkerhets skull? Kanske inte så kul om det blir alldeles får överstimulerat...
    När jag får mensen ska jag ringa och fråga och försöka få VUL, men tror inte jag får det eftersom de inte brukar göra så...
  • levainuet

Jag hoppar in här, jag har nyligen ätit min första enkla pergo-kur som inte gav
    några äggblåsor. Var idag & kollade en andra gång men som sagt inga ägg...
    Ska invänta nästa mens och sen oxå köra dubbel kur pergo.

• kräftan77
    levainuet skrev 2009-12-07 14:11:16 följande:
    Jag hoppar in här, jag har nyligen ätit min första enkla pergo-kur som inte gav några äggblåsor. Var idag & kollade en andra gång men som sagt inga ägg...Ska invänta nästa mens och sen oxå köra dubbel kur pergo.
    Lycka till! För mig tog det snabbt med dubbel dos!
Svar på tråden Dubbel dos Pergo 2:a försöket. Fler?