• Gummsesnuffsan

Dubbel dos Pergo 2:a försöket. Fler?

Var inne och kollade om det fanns mogna ägg idag (cykeldag 14), men det fanns det inte. Känns jättetråkigt och nu fick jag utskrivet dubbel dos pergotime, som jag ska börja med nästa cykeldag 5... Finns det fler som fått dubbelt upp redan 2:a försöket? Jag funderar på varför jag inte ska försöka med enkel dos igen innan höjning till dubbelt?

• Svar på tråden Dubbel dos Pergo 2:a försöket. Fler?
  • Hera76

Hej!
    Jag skall börja min andra dos pergo om några dagar och har fått dubbel nu efter en enkel. Hoppas, hoppas på att det skall ge bättre resultat.
    Hur har det gått för er?

/Hera76

• Hjärtat längtar

det blev en tredje enkelkur, men nästa blir dubbel...
    Dåligt när de inte gör vul!! Måste man gå privat för att de ska göra det redigt eller?
    Det hade ju varit bra att veta ungefär när man har ÄL också. Många test är ju missvisande när man äter klomifencitrat!!

• levainuet

Jag började min dubbelkur idag, får hoppas att det ger några äggblåsor.
    Eftrersom enkelkuren inte gjorde det.

• Hera76

Efter min första dubbelkur hade jag i måndags en ynka äggblåsa som var större än de andra - 17mm på dag 14. Vi håller tummarna för den
    Annars är det ny dubbelkur som gäller.

Lycka till lyckligajag77!

• Hera76

Självklart önskar jag er andra lycka till också

• Gummsesnuffsan

Jag fick en spontan ägglossning i julas efter att jag väntat med dubbelkuren (pga helger osv). TYvärr kom "syndafloden" exakt 14 dagar efter detta, och jag började äta dubbel Pergo för 3 dagar sedan. Mår helt ok, bara lite öm i brösten och ilningar i äggstockarna.
    I alla fall så inträffar min cykeldag på just den dagen då min gyn inte är på plats, och sköterskan bad mig komma in på cykeldag 15 istället. MEN jag är rädd för att det då redan är försent eftersom jag misstänker att jag hade ägglossning redan cykeldag 12-13 vid förra enkelkuren (då var jag inne på vul cykeldag 14 och inget ägg syntes).
    Vågar jag chansa på att sexa lite med mannen redan innan vul eller är det dumt? Hur stor är risken för tvillingar /trillingar/ fyrlingar (hjälp!!?) ?

• levainuet

Jag var och kollade idag och hon såg en liten äggblåsa, så jag ska återkomma på måndag igen...

• Hera76

Lyckligalillajag77: Hur stor var den och vilken dag är du på?

Min lilla blåsa på 17 mm växte till sig och jag fick positivt på ägglossningstestet i lördags. Nu är det bara att vänta o vänta o vänta... BIM 17/1.

• lillamy30

Min läkare ger dubbel dos med en gång. Menar jag har läst att det sättet Pergotime förstärker äglossning på är inte bara själva ägglossningen, utan hela lutealfasen efter.  Minns inte var jag läste det, men har för mig att det var det förhöjda progesteronvärdet som låg kvar längre än uten pergo. Eller om det låg högre. Mins inte. Själv så fick jag en son på första försöket med dubbel kur och nu provar vi igen för ett syskon. Hoppas det är lika lätt denna gång. Har annars typ aldrig egen ägglossning.

• Hjärtat längtar
    lillamy30 skrev 2010-01-08 18:14:40 följande:
    Min läkare ger dubbel dos med en gång. Menar jag har läst att det sättet Pergotime förstärker äglossning på är inte bara själva ägglossningen, utan hela lutealfasen efter.  Minns inte var jag läste det, men har för mig att det var det förhöjda progesteronvärdet som låg kvar längre än uten pergo. Eller om det låg högre. Mins inte. Själv så fick jag en son på första försöket med dubbel kur och nu provar vi igen för ett syskon. Hoppas det är lika lätt denna gång. Har annars typ aldrig egen ägglossning.
    Vad roligt att ni lyckade på första försöket med dubbelkur! Det är min tredje enkelkur, funkar inte det blir det dubbelkur, så då finns lite hopp trots allt!
Svar på tråden Dubbel dos Pergo 2:a försöket. Fler?