Inlägg från: Anonym (utsatt i 14 år) |Visa alla inlägg
  • Anonym (utsatt i 14 år)

Får skolkuratorn ha samtal med mitt barn?

jag kan både hålla med dig och inte att det är barnen som mobbar eller är dumma som behöver hjälp.. men även den som blir utsatt kan behöva hjälp så det kommer fram vad som har hänt hur barnet mår.. jag blev mobbad 14 år i skolan tills ett självmordförsök.. då jag äntligen fick byta skola.. och fick det sista 1½ året av skoltiden fick jag det underbart.. men jag blev aldrig skickad till en solkurator/psykolog.. och där igenom så får jag jobba med det nu.. jag är idag 23 år.. och jag skäms inte längre.. men jag kan tro att det är bra för båda parter men jag tror inte att det går att tvinga fram ett samtal.. men jag tycker du ska ringa och prata med kuratorna och berätta hur ditt barn upplever detta.. för jag tycker det är dumt att gå i massa mellan händer och så får inte kuratorn någon uppfattning.. för det är aldrig samma sak att prata med peronerna direkt själv..

• Anonym (utsatt i 14 år)
    Anonym (mamma) skrev 2009-11-10 20:21:45 följande:
    Anonym (utsatt i 14 år) skrev 2009-11-10 20:19:31 följande: Tack för dina tips!
    det var så lite vill bara försöka hjälpa till.. vet vilket helvete man kan hamna i.. men vad ändå glad att du verkar veta vad som händer på skolan att ditt barn säger nått.. min mamma visste inget förrän jag kom upp i 9:e klass och allt började på sexårsverksamheten..
Svar på tråden Får skolkuratorn ha samtal med mitt barn?