Helt rätt tänkt! Nu har du...och även jag chansen att slippa vara "mamma" till våra f.d sambos. Nu kan vi leta efter något bättre. En mogen stabil och kärleksfull kille som inte har sådana problem. Det är inte vårat fel. Vi kan bara hoppas att de tar sitt förnuft till fånga och söker hjälp för sina problem- det ligger inte i vårat ansvar längre...och visst måste du hålla med om att det mitt upp i allt helvete känns rätt skönt? Att en sten fallit bort från huvudet..Nu slipper vi bära deras problem på ryggen och vi slipper oroa oss så, o istället fokusera på oss själva och våra barn! Vi måste tänka så!!*pepp*pepp*pepp*.
Jag kommer alltid älska min sons pappa men jag har insett att den här separationen är nödvändig för att vi alla ska få det så bra som möjligt. Däremot tycker jag det är viktigt utifrån min son, att han får träffa sin pappa i den mån det går..Han ska få träffa sin pappa o se hans alla bra sidor som min son älskar hos honom,, men han ska slippa se det som inte är bra. Så tänker jag tänka! Och jag försöker(trots allt min f.d sambo gjort mot mig) att vi ska kunna umgås alla tre och inte vara osams fastän vi nu är separerade- och änsålänge känns det bra. Jag vet ändå hur viktig min sons pappa är för honom och att dom älskar varandra. Men Lukas ska aldrig någonsin bli påverkad av hans problem. Han tänker också ta tag i detta nu o verkligen söka intensiv vård för sina alkoholproblem...för sin sons skull så känns det bra om han nu verkligen tänker satsa till 100 % på att bli bra- men som sagt oavsett så har jag det bäst utan honom nu.
Ta hand om dig och trevlig fredagskväll!