• I have a kid

    ska ni vaccinera era 6månaders/1åringar???

    hur ska ni göra ska ni vaccinera era 6 månaders upp till 1 år

    om inte motivera varför ??

    om ni ska motivera varför ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:47
    tack alla som svarat.

    DESVÄRRE är min sambo helt emot att vaccinera sig och även dottern på okorr 17 månader.

    VACCINERAS hon så göra han slut.
    han vill inte vara tillsammans med någon som sprutar in gift i Våran dotter.

  • Svar på tråden ska ni vaccinera era 6månaders/1åringar???
  • cherrypie

    Nej! tänker inte spruta in gift i min lilla tös. Vaccinet är ju inte ens testat.

  • I have a kid
    cherrypie skrev 2009-11-12 21:59:02 följande:
    Nej! tänker inte spruta in gift i min lilla tös. Vaccinet är ju inte ens testat.
    känner samma sak. Men barnen i riskgrupp har ju tagit vaccin å lever ennu,
  • Danitra
    cherrypie skrev 2009-11-12 21:59:02 följande:
    Nej! tänker inte spruta in gift i min lilla tös. Vaccinet är ju inte ens testat.
    Jo, det är det.
  • lieva

    Nix,tänker jag absolut inte göra.Medierna har fortfarande inte övertygat mig om att influensan är livsfarlig. Läser man mellan raderna på alla dem som har dött "till följd av svininfluensan" så är de aldrig säkra på att just influensan tog kål på dem.
    Deussutom är det klart att vissa dör av den,men så är det ju varje år..inget ovanligt..varför skulle just min bebis drabbas och dö? En på miljonen..

  • Chick

    Jag ska absolut vaccinera lillan. Jag skulle inte klara av om hon faktiskt blev den där 1 på miljonen och dog och jag valde att inte vaccinera henne. Jag ska också vaccinera mig för jag vill inte vara den som smittar henne. (Eller andra för den delen)

  • Chiba

    Vi ska inte vaccinera vår 6-månaders, inte heller 4-åringen. Tycker det är skrämmande att små bebisar nu kan få vaccinet. Dessutom i samma dos som vuxna får det.

  • Danitra
    Chiba skrev 2009-11-12 22:12:11 följande:
    Vi ska inte vaccinera vår 6-månaders, inte heller 4-åringen. Tycker det är skrämmande att små bebisar nu kan få vaccinet. Dessutom i samma dos som vuxna får det.
    Du menar i halv dos?
  • Chick
    Danitrass skrev 2009-11-12 22:12:36 följande:
    Du menar i halv dos?
    Jaa dom små får ju inte samma dos som vi vuxna. =)
  • emsss1987

    Min son's lilla kusin på 15 månader åkte akut in med ambulans och fick ingen luft..va helt blå och febern gick inte att få ned på flera dagar. De fick kyla ned honom osv osv. Jag vet inte om det är värt att "chansa" för man inte är säker.

    Vet inte varför det skulle va skillnad på att dom får de och vi? Varken jag, min sambo eller någon annan i hela vår stad har blivit skadad av vaccinet så man undrar ju varför dom skulle bli det - Men Klart man är orolig ..
    Hur ska man ta ställning som förälder? Hur ska man kunna ha det på sitt samvete om något händer?

  • buffybus

    jag vill egentligen inte vaccinera mina små 3månader och 20 månader... men samtidigt vill jag absolut inte att dem får influensa... :-/


    har själv tagit den sprutan o det känns nu i armen.. vill inte att mina barn ska känna samma.. sen har man hört om dem barn som hamnat i koma, blivit blinda en vecka osv.. av sprutan.. lite läskigt
    André -08 & Emma -09
Svar på tråden ska ni vaccinera era 6månaders/1åringar???