Inlägg från: Grönsiska |Visa alla inlägg
  • Grönsiska

All we want for Christmas is Michael

Ogabinne skrev 2009-12-03 20:19:59 följande:
    Precis. Det är det som klämmer lite. OM någon av barnen skulle få svinis och bli RIKTIGT SJUKA av det, skulle jag må skit eftersom folket runtikring skulle säga "jag sa ju att du skulle vaccinera". Men om jag vaccinerar och det visar sig om 20 år att mina barn inte själva kan få barn? Hur skulle jag må då? Nej... minst 300 000 svenskar har redan haft svinis utan att dö eller bli ruskigt sjuka, och vi blir väldigt sällan sjuka så jag förlitar mig helt enkelt på att vi har så pass bra immunförsvar att vi klarar oss undan utan eller lindrigt och sedan får jag bara hoppas.
    Åh får rysningar när jag läser sånt här. Vi har precis vaccinerat oss och jag hade bestämt mig för att inte läsa nåt om vaccin och svinis mer och så ramlar jag över kommentarer här...men men diskussionen pågår väl överallt och är kanske bara att acceptera. En ska undrar jag bara varför sjutton skulle man inte kunna få barn pga ett vaccin och i ärlighetens namn sjuka och olycka kan drabba en närsomhelst i livet och hur sjutton ska man veta att det som händer om 20 år beror på vaccinet? Kan ju lika gärna vara miljögifter, arv, giftig färg, farliga ämnen i leksaker som barnen suger på mm mm i så fall.
  • Grönsiska
    Bevabus skrev 2009-12-03 22:14:45 följande:
    Just nu ligger syrran i sängen och ropar på mig att hämta både det ena och det andra....hon tog sprutan idag och har ont i hela armen haha stackarnsMånga av mina vänner har tagit den, har ont i armen ett par dagar och blir sedan sjuka.Då känner jag att jag lika gärna kan vänta på den riktiga svinisen. Känns som att man typ dömer sig själv till sjukdom om man tar det där vaccinet...Alla blir inte sjuka, men alldeles för många jag känner, för att jag själv ska utsätta mig för det.
    Hur snabbt fick hon ont i armen? Har också tagit sprutan idag, men känner ingenting alls än.
  • Grönsiska
    Bevabus skrev 2009-12-03 22:25:05 följande:
    Hon hade ont under eftermiddagen när hon kom från skolan, vet inte riktigt vilken tid hon tog den...verkar ha blivit värre under kvällen.Hon pratade om att amputera den, men det var nog en överdrift hahaha
    He he, ja får man hoppas...amputering låter som en tuff *biverkning*.
  • Grönsiska
    Ogabinne skrev 2009-12-03 22:35:05 följande:
    Grönsiska: Har du läst om Gulf War Syndrome? I dag har väldigt många av soldaterna från Gulf War kroniska sjukdomar och problem som kan bero på vaccinet de gavs, ett vaccin som stressades fram och inte utreddes långsiktigt. Precis som detta vaccinet har gjorts. De lider idag av trötthet, förlorad muskelkontroll, huvudvärk, yrsel och förlust av balans, minnesproblem, muskel-och ledvärk, matsmältningsbesvär, hudproblem. Bara ett urval av de kroniska besvären de utstår dagligen idag. Att ta vaccinet är inte fel, det är rätt för personen som gör valet. Likväl som det är rätt för de personer som inte tar vaccinet. För mig är det för mycket som står på spel för att jag ska våga spruta in detta i mitt och mina barns kroppar. En risk bland många många många är sterilitet. Nu har ni redan tagit vaccinet, och antagligen kommer ni inte få några av nedanstående biverkningar. Likväl som att vi som inte tagit det antagligen inte kommer dö av svininfluensan. Men om de som inte förstår hur vi inte kan vaccinera oss läser riskerna så kanske de kan förstå oss på ett annat sätt? Jag vet inte. Jag respekterar allas beslut, oavsett om de väljer att ta eller inte ta vaccinet, jag vill inte vända någon, bara berätta hur jag själv kommit fram till mitt beslut. På läkemedelsverket kan man läsa om biverkningarna som vaccinet kan ge.Influensaliknande symtom Allergiska reaktioner  Andnöd  Feber  Huvudvärk  Domningar  Allvarlig allergisk chock  Nässelutslag  Hudsvullnader  Dödsfall  Yrsel  Illamående  Buksmärtor  Hudförändringar  Värmesvallningar  Lokal reaktion  Smärta  Temperaturstegring  Frossa Högt blodtryck  Hjärtklappning  Kräkningar  Smakförändringar  Ansiktsförlamning  Ledsmärta  Hjärtstillestånd  Bensmärta  Bröstsmärtor  Stroke  Diarré  Röda komplexa hudutslag  Epilepsianfall  Blåmärken  Heshet  Hosta  Hudutslag  Lågt blodsocker  Klåda  Medvetslöshet  Lymfkörtelsvullnad Migrän  Muskelsvaghet  Muskelvärk  Lunginflammation  Psykisk påverkan  Känslorubbningar  Svimningstendens  Svullnad i munhåla och svalg  Synrubbningar  Tungsvullnad  Värk  Ögonirritation
    Ja jag har läst det, men det vaccinet innehöll inte alls de ämnen som det här vaccinet. Skvalen fanns inte i det vaccinet alls så inte var det boven i alla fall. Och jag håller med dig om att det val man gör är det som förmodligen blir bäst för en själv. Jag har läst allt det som du skriver och det var inget lätt beslut att ta sprutan, men av olika skäl så blev det så. Sen att det skulle vara okända ämnen i detta vaccin är väl inte helt riktigt, virusstammen är ny, men thiomersal och skvalen har använts i andra vaccin tidigare utan att den stora massan blivit sjuka. Men en sak funderar jag över hur många av de biverkningar som radas upp i ditt inlägg drabbas folk av när de tar andra vaccin? Kanhända att det inte är så stor skillnad för jag har då itnte sett motsvarande lista för något annat vaccin.
  • Grönsiska
    mona83 skrev 2009-12-03 22:40:28 följande:
    Vissa ställen som skriver att barn som fortfaranade har hjärnor som växer kan få autism. Stämmer det eller är dte bara bluff? I vårat fall finns det i släkten, en av barnens farbröder har autism....
    det där finns det olika teorier om, men det gäller allt vaccin, inte bara detta.
  • Grönsiska
    Ogabinne skrev 2009-12-03 22:39:21 följande:
    Ja... Jävla gubbe.
    håller med...
  • Grönsiska
    BooBoo skrev 2009-12-04 19:28:49 följande:
    Jag har blitt suuuuuk. Har sovit en hel del. Sån jävla frossa. Har fått i mig alvedon nu.. Och glass med frukt o chokladsås. Måste ju kurera mig Sitter i fotölj med värmekudde bakom ryggen nu..Familj tittar på Ronja för 100 elfte gången...
    Krya på dig och ät massa glass !
  • Grönsiska
    Bevabus skrev 2009-12-04 19:30:26 följande:
    Då blir det till att gratulera du har ju så länge velat bli sjuk så du får det överstökat hahaJa det är värst vad alla är sjuka nu...Jag låg nerkrupen i sängen flera timmar, sen drack jag varm oboy. Vaknade med huvudvärk och har gått med det resten av dagen.Syrran har fått feber av vaccinet nu också!
    Trist med feber av vaccinet...man tar det ju för att slippa bli sjuk ju. Här har vi sluppit biverkningar än så länge...kanske har tur *hoppas*
  • Grönsiska

Hej Boo Boo vad har du åkt på då?

• Grönsiska
    Ogabinne skrev 2009-12-03 23:03:06 följande:
    Jag menade inte att detta vaccin innehåller samma ämnen som vaccinet som gavs vid GW gjorde. Men att det vaccinet togs fram utan långvariga tester precis som detta gjorde. Och det stämmer att grunden till detta vaccinet används vid sässongsinfluensan, vanliga virusstammen i det vaccinet är utbytt till svinisstammen. Men, ingen har testat hur kroppen reagerar på denna blandningen i längden. Undrade du om de biverkningarna jag tog från läkemedelsverkets hemsida gäller övriga vaccin också? Det vet jag inte, jag är inte påläst inom andra vacciner då jag inte ställts inför detta beslutet förut.
    He he, nej det var inte riktat mot dig egentligen utan bara en fundering. Liksom du har jag inte ställts inför detta beslut på det här sättet förut och har alltså inte funderat så mycket över detta med vaccin innan. Men nu funderar jag på vilka biverkningar som andra vaccin kan ge och om de skiljer sig så mycket från de som detta vaccin ger, en rent hypotetsik fundering bara.
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael