Ogabinne skrev 2009-12-03 22:35:05 följande:
Grönsiska: Har du läst om Gulf War Syndrome? I dag har väldigt många av soldaterna från Gulf War kroniska sjukdomar och problem som kan bero på vaccinet de gavs, ett vaccin som stressades fram och inte utreddes långsiktigt. Precis som detta vaccinet har gjorts. De lider idag av trötthet, förlorad muskelkontroll, huvudvärk, yrsel och förlust av balans, minnesproblem, muskel-och ledvärk, matsmältningsbesvär, hudproblem. Bara ett urval av de kroniska besvären de utstår dagligen idag. Att ta vaccinet är inte fel, det är rätt för personen som gör valet. Likväl som det är rätt för de personer som inte tar vaccinet. För mig är det för mycket som står på spel för att jag ska våga spruta in detta i mitt och mina barns kroppar. En risk bland många många många är sterilitet. Nu har ni redan tagit vaccinet, och antagligen kommer ni inte få några av nedanstående biverkningar. Likväl som att vi som inte tagit det antagligen inte kommer dö av svininfluensan. Men om de som inte förstår hur vi inte kan vaccinera oss läser riskerna så kanske de kan förstå oss på ett annat sätt? Jag vet inte. Jag respekterar allas beslut, oavsett om de väljer att ta eller inte ta vaccinet, jag vill inte vända någon, bara berätta hur jag själv kommit fram till mitt beslut. På läkemedelsverket kan man läsa om biverkningarna som vaccinet kan ge.Influensaliknande symtom Allergiska reaktioner Andnöd Feber Huvudvärk Domningar Allvarlig allergisk chock Nässelutslag Hudsvullnader Dödsfall Yrsel Illamående Buksmärtor Hudförändringar Värmesvallningar Lokal reaktion Smärta Temperaturstegring Frossa Högt blodtryck Hjärtklappning Kräkningar Smakförändringar Ansiktsförlamning Ledsmärta Hjärtstillestånd Bensmärta Bröstsmärtor Stroke Diarré Röda komplexa hudutslag Epilepsianfall Blåmärken Heshet Hosta Hudutslag Lågt blodsocker Klåda Medvetslöshet Lymfkörtelsvullnad Migrän Muskelsvaghet Muskelvärk Lunginflammation Psykisk påverkan Känslorubbningar Svimningstendens Svullnad i munhåla och svalg Synrubbningar Tungsvullnad Värk Ögonirritation
Ja jag har läst det, men det vaccinet innehöll inte alls de ämnen som det här vaccinet. Skvalen fanns inte i det vaccinet alls så inte var det boven i alla fall. Och jag håller med dig om att det val man gör är det som förmodligen blir bäst för en själv. Jag har läst allt det som du skriver och det var inget lätt beslut att ta sprutan, men av olika skäl så blev det så. Sen att det skulle vara okända ämnen i detta vaccin är väl inte helt riktigt, virusstammen är ny, men thiomersal och skvalen har använts i andra vaccin tidigare utan att den stora massan blivit sjuka. Men en sak funderar jag över hur många av de biverkningar som radas upp i ditt inlägg drabbas folk av när de tar andra vaccin? Kanhända att det inte är så stor skillnad för jag har då itnte sett motsvarande lista för något annat vaccin.