• mona83

All we want for Christmas is Michael

Bevabus skrev 2009-12-19 13:51:03 följande:
    Pizza är ju alltid pizza, har man börjat tänka på det så MÅSTE man ju ha det
    Jag brukar känna mig sugen på pizza väldigt ofta. Men eftersom vi bor för nära så orkar jag ALDRIG gå och köpa nån
  • mona83
    BooBoo skrev 2009-12-19 18:53:46 följande:
    Samma här. Snöar för fullt.  O på torget.. och parkeringar är det stora snöhögar. Som ungarna såklart älskar. Ville sa nyss att han vill gå ut o hoppa i snöhögarna. Men mor i huset vill icke ..Jag tror minsann det blir en vit jul
    Mamma sa att dom sagt på vädret att det ska bli riktigt skitväder runt jul. Ska tydligen blåsa och snöa då, så ja snöstorm är att vänta.

Var så för ett par dagar sen, snön yrde och hade sig .

Så vi kan vänta ÄNNU mera snö än vad vi redan har.

Snöat hela dagen här.
    Bussar kör fast på landsbyggden och frå stå dygn i diken där för att bärghare vägrar åka ut och dra upp dom förän vägverker varit ute och sandat, bilar kör i diket och måste ringa om hjälp mitt i vårat bostadsområde.
    Vi kommer bli ännu flera som slåss om jobben i Sverige, Saab läggs ner. En del av Nyköping dör .
    Jag sa till mamma att vi borde köpa Saab eftersom Saab föddes här och att Saab hör hemma här.
    Antar att alla Nyköpingsbor känner sig lite lessna i hjärtat pga det, vilken bil vi än kör tillhör Saab Nyköpings historia....
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-12-19 22:08:40 följande:
    Visst blir det så haha
    Har pizzerian på samma gård som jag bor. Det är en nackdel... Hade det varit längre då hade man säkert varit stammis där
  • mona83

Så glad att inte mina barn är lvu:ade, hoppas aldrig att dom blir det heller....
    Min brors son är lvu:ad, min bror och mamman har bägge handikapp. Mamma trodde dte skulle bli bra om dom lät honom bli det frivilligt. Se det som ett hjälpmedel för sonens skull. Men jag tror inte att det blev som mamma hade räknat med.....

I morron åker mamma och Brorsan med bussen över 2 timmar och får träffa sonen i 2 timmar för att sen ta tåget hem som oxå tar 2 timmar.Dessutom kommer brorsan få träffa honom 1 gång i månaden.
    Hur kan dom kalla 2 timmar 1 gång i månaden för umgänge?
    Var det jag skulle jag tusan klaga på den korta umgängestiden när det ändå tar sån tid att åka..... Vilket jag även sa till mamma att brorsan inte borde acceptera....

• mona83
    Bevabus skrev 2009-12-19 22:19:31 följande:
    Jag blir stammis ändå haha
    Inte jag, eftersom det är så nära
  • mona83
    Brooke skrev 2009-12-19 22:28:40 följande:
    Vad är Ivu:ad? Varför får han inte träffa sin son? för jag antar att det är din brors son?
    Lagen om vård av unga. Måste alltid gå genom en domstol trots att man går med på det frivilligt. Så omprövas det varje år eller om det var halvår....

Ja det undrar jag med varför dte inte är oftare eller iaf längre tid när dte ändå tar sån tid att åka. det är därför jag tycker han ska protestera eller överklaga den korta tiden. För det är ju inget umgänge.
    Ett umgänge för mig är när barnets/barnens pappa träffar dom varje helg eller varannan helg....

Ja det är min brors son...
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-12-19 22:26:45 följande:
    När vi både i villan så vi hade vi pizzerian bara vid kvarteret bredvid och vi åt rätt ofta därifrån. Nu har vi typ 5 min härifrån, men det ligger väldigt nära. Och vi äter ofta där med haha
    Då måste dte vara jag som är mega lat
  • mona83
    Brooke skrev 2009-12-19 22:34:59 följande:
    Men varför får han inte träffa honom mer än vad han gör? Jag har en tjejkompis vars dotters pappa får träffa henne 2 timmar i månaden, men hon har sina orsaker..
    Det har inte min bror tagit reda på han är så snäll och säger bara okej utan att ifråga sätta...
    Att försöka få hem honom är heller inget allternativ eftersom mamman är rent ut sagt dum i huvudet :-/.
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael