• mona83

All we want for Christmas is Michael

BooBoo skrev 2009-12-21 22:01:47 följande:
    Då har man gått o blivit med ny bil då. En saab 900 Dock inte den äldre. Well well.. Behöver en pendlarbil i Januari. Vill inte slita ut volvon. Plus att den börjat dra så mkt. PLUS, en modern bil med värsta värmen Nu blir det mer Anka. Abstinens
    Det har du gjort rätt i, Skulle oxå vilja ha en Saab, fast en Kombi. Jäkligt bra bilar
  • mona83
    BooBoo skrev 2009-12-21 22:19:53 följande:
    vad gör ni alla?
    Klädde julgran
  • mona83
    Brooke skrev 2009-12-21 22:52:35 följande:
    Tror inte örfil hjälper faktiskt, då kanske han blir rädd för dig istället..
    Nej det var ju det jag skrev, att det inte var ett bra allternativ. Men jag börjar få slut på ideer om hur jags ka få honom ur den där flamstransen hanm kommer in i. För dte går inte att prata med honom alls....
  • mona83
    Brooke skrev 2009-12-21 22:56:05 följande:
    Nej gonatt på er.. hörs imorgon eftermiddag.
    Go natt
  • mona83
    Brooke skrev 2009-12-21 22:57:10 följande:
    Hmm ja du jag vet inte vad du ska göra :( Jag ska fundera lite..
    Det enda som egentligen fungerar i längden är att fortsätta prata....
    Ta honom i armarna så han står rakt framför en och prata med honom. Men det är svårt när man får ett flin i ansiktet som svar :-/
  • mona83
    Ogabinne skrev 2009-12-21 23:18:44 följande:
    Detta är väl inte vad du vill höra, men tro mig, jag har precis som du försökt med precis allt. Allt från att prata lugnt och sansat, till hot om saker han inte får eller får vara med om, bli hårdhänt, skrika, skälla, skämselmatta, in på rummet, ignorera. ALLT! Det enda som fungerar är att vara lugn, andas, räkna till 10, prata i hans höjd, förklara, prata mer, gå därifrån, gå tillbaka, prata igen. O bara vänta. Det går över. I 2 år trodde jag att det var fel på mitt barn. Idag är han en person jag aldrig någonsin trodde jag kunde "få fram". Han gör mig stolt varje dag, och jag känner mig hedrad som blev hans mamma. (När jag ser hur mina vänners ungar beter sig tex. )
    Det är väl det svaret jag förvänat mig att få...
    Jag antar att jag är så ovan att han håller på och trotsar och har sig, han har hela tiden varit så snäll och foglig och lyssnat utan problem i alla år...
  • mona83
    Ogabinne skrev 2009-12-21 23:24:02 följande:
    Det där jävilsflinet som får en att bara vilja lyfta upp ungen i öronen och dänga i väggen. Jag har sett det alldeles för många gånger! När det rinner över för mig och jag känner att min ilska börjar ta överstyr brukar jag bara resa mig upp o gå därifrån, andas och tänka för mig själv att livet är för kort för att vara arg. Jag får inte skrika och behandla mitt barn fel. Han är ett litet vilset barn som inte vet hur han ska hantera sina känslor och därför agerar som han gör. Han behöver mitt stöd och min vägledning för att hitta sin plats på jorden. Han behöver mig och mitt stöd mer än något annat i hela världen.. Det brukar ge mig enorma skuldkänslor och ger MIG en knuff i rätt riktning. Att visa mitt barn respekt. För det är det enda sättet att lära ett barn att respektera en, genom att respektera barnet. Respekt är inget man kan slå eller hota sig till, respekt är inget man kan kräva, respekt är något man måste förtjäna. Men, det är inte onormalt så som din pojk beter sig, och det är inte onormalt så som du känner. I've been there soooo many times, jag vet precis hur jävligt det är.Vet inte hur många gånger jag gått här hemma och ramsat satans jävla ungsatans jävla helvetes fans jävla ungjävel mellan ihopbitna tänder när de inte hört.
    Jag har många ggr bara tittat på honom och i huvudet har jag gjort både det ena och det andra med honom
  • mona83
    Brooke skrev 2009-12-22 08:27:28 följande:
    Kan du inte "kasta" in honom på sitt rum då och stå och hålla i dörren så han inte kommer ut och säga att du öppnar när han har lugnat ner sig?
    Dom ggr han åker in på rummet så har jag alltid haft dörren öppen. Han skulle nog bara bli rädd om man stängde dörren och han inte kom ut.
    Han är snäll på den fronten att han stannar vid dörröppningen och ligger och skriker där, men fortfarande i sitt rum.
    Men att sätta in honom på sitt rum löser egentligen inget alls.
  • mona83
    Brooke skrev 2009-12-22 20:06:14 följande:
    Tittar på Jul med Sanna, Shirley och Sonja, tkr alla är riktigt söta och fina, men Tkr nog att Sanna ser mest bra ut..
    Tittar jag och Tobias oxå på. Men hans ka lägga sig nästa reklam. Vi slog in mormors julklapp så han missade bompa idag.
    Mormors julklapp kunde ju inte ligga oinslagen när mamma och moster ska komma hiot och slå in julklappar
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-12-22 20:14:47 följande:
    det känns bättre nu men det enda som funkar ordentligt är strepsils..har bara en enda sån kvar...ska spara den tills fotograferingen imorgon så jag orkar med den.
    Strepsils äger när man har ont i halsen.
    Hade inga hemma när vi var förkylda sist så fick ha ont i halsen en hel vecka istället för kanske 2-3 dagar om man hade haft strepsils hemma
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael