• mona83

All we want for Christmas is Michael

Ogabinne skrev 2009-12-25 23:00:35 följande:
    Haha ja, varje gång man lekte häst med ridpiskor/trädgrenar eller vad man använde som häst så skulle man ha Milton o han är vit, eller Black Beauty o den ska va svart. Hahaha!
  • mona83
    mona83 skrev 2009-12-25 23:02:15 följande:
    Jäkligt stillig.Man var verkligen helt fast när man såg Brink och Briar i Globen
    Briar är en av dom vakraste hästar jag sett.
    När man såg honom live i dressyr så kunde man inte slita sig....
  • mona83
    Ogabinne skrev 2009-12-25 23:06:37 följande:
    Kan tänka mig det. Jag har dock aldrig varit en dressyrtjej. Tyckte alltid det var otroligt tråkigt att både kolla på och utöva. Hoppning var min passion under mina 10 år på hästryggen. Snabbt, högt och snävt skulle det vara. Ju farligare, ju större kick.
    Jag älskar att titta på dressyr Så vackert att titta på.
    En av mina drömmar är att bli så pass bra att man kan skaffa en egen nordsvensk och åka iväg och tävla i dressyr. Visa folk hur jäkla vakra dom är när dom är samlade och verkligen jobbar med rätt muskler

Var på en akademisk ridkurs, där var det ett par nordisar med, Jäklar vad det var pampigt att se dom
  • mona83
    Ogabinne skrev 2009-12-25 23:08:11 följande:
    Fälttävlan är något jag saknar oerhört. Där var det fart vill jag lova! Jag klarade mig i mål en gång på en sprallande gottis som gjorde allt för att slippa. Då var jag svettig! Och jävligt stolt. Vi var flera som tävlade honom den dagen, alla tjejer flög av i starten, men jag grejade hela skiten.
    En gammal kompis till mig köpte en pensionerad distans häst. Animusz ox. Tävlat i Dubai, årets arab 98 osv
  • mona83
    Ogabinne skrev 2009-12-25 23:12:14 följande:
    Jag har samma dröm. Inte att dressyrtävla men att äga en nordsvensk. Underbarare hästar får man leta efter. Hade en så gosig nordistjej ett tag. Hon var så härlig, o så snäll.
    Jag har nästan bara varit skötare på nordsvenskar.
    Sista var en 20 årig nordisdam som jag inte kom överens med först. Men så började vi med privata ridlektioner och vi kom varandra närmre .
    Har tom provat kallblodstravare...
    Verkligen stor skilland på travare och bruks
  • mona83
    Ogabinne skrev 2009-12-25 23:39:33 följande:

Kan inte hjälpa det, hans "forma händerna som en kvinna o jucka lite fint".... lalalala
    Han vet iaf hur han ska få igång dom kvinnliga fansen
  • mona83
    Ogabinne skrev 2009-12-25 23:39:33 följande:

Kan inte hjälpa det, hans "forma händerna som en kvinna o jucka lite fint".... lalalala
    Jag gillar inte Brittney i den låten
  • mona83

Nu börjar den svullna läppen att gå ner. Leah kom springande med en burk förut som jag så klart fick över läppen. Svullen och fin blev man

Svar på tråden All we want for Christmas is Michael