• Brooke

All we want for Christmas is Michael

mona83 skrev 2009-12-19 22:54:37 följande:
    ja det är lite synd faktkist. Minns i slutet innan det vart lvu och man försökte pusha brorsan när dte vart lite galet med sonen, då bara fräste han av en istället för att ta till sig hjälpen han fick. Hände tom att han bara lämnade över sonen till nån, flippade ur och bara stod och skrek och vart skickad upp på sitt rum tills han lugnat ner sig igen... Han tänker inte riktigt som oss, men det har med hans handikapp att göra...Tobias bryter alltid ihop när det blir så, han klarar inte av när två människor höjer rösten eller att en står och skriker. Är så ganska ofta hemma hos mamma mellan varven pga min störda lilla syster, men det är en annan historia. Men jag funderar väldigt ofta då över varför jag går dit när jag vet att hon kommer stå och skrika på mamma för att hon inte får som hon vill. Lider så med Tobias när han är så lessen att han skakar för att dom skriker på varandra. Händer vid enstaka tillgfällen att Leah oxå blir rädd då, men hon klarar av det mkt bättre....Förut så räckte det med att man skrattade högt eller busade så bröt Tobias ihop. Men nu klarar han av den biten iaf...
    oki.. Ja det är hemskt när barn reagerade så som dem gör.

Nej nu ska jag stänga ner och kolla på sista delen av Ruch Hour 3.. =)

Så gonatt
  • Brooke
    mona83 skrev 2009-12-19 23:41:09 följande:
    I natt blir det sent. Såg att dom skulle visa på kanal 8 om tsunamin i Thiland.Var en kompis till min kusin som dog då, flickan gick i mellanstadiet tror jag. Hennes föräldrar har tydligen varit med i en dokumentär och berättat om det.Men jag tror inte det är med i den här som 8an ska visa
    min kompis kusin dog oxå där. Dem har inte hittat henne, så hon är nog uppäten av havets djur..
    mona83 skrev 2009-12-19 23:45:28 följande:
    Så länge var det uppeghåll från allt snöande....Har snöat hela dagen fram tills runt kl 21, då vi gick hem från mamma. Nu snöar det igen.....Man kasnke ska börja hamstra konserver, ska det forsätta snöa så här lär man väll snart inte komma utaför dörren för allt snö
    Vi har oxå fått mer snö.. Tror inte jag har sett så här mkt snö sen 8 år sen eller nått..
  • Brooke
    BooBoo skrev 2009-12-20 10:08:07 följande:
    Ville o Viktor ska hämta en en gran. Tänk er Rudolf haha! Ärå.. Vi får hämta en gran i svägerskans skog. Sen ska jag o mannen åka till v-ås. Åka till Lennart i Tillberga o kolla på vigselring till miiiiiig. Om han har tid vill säga. Ska även kolla upp vart skolan ligger. Skolan jag ska börja på i Januari. Sen lite ärenden ute på Erikslund..Har gjort iordning en pepparkaksdeg. Ska bygga ett pepparkakshus sen. Hujedanamej vad jag kommer flippa, hahaha Nähä.. Ta o läsa ikapp då..
    Pappa ska åka och köpa en gran, vi kan inte ha en jättestor gran iår eftersom vi inte har någon plats för dä.. Vi får se...
    Jag hoppas pappa går till Expert och fixar ett jävla minneskort till min kamera..
  • Brooke
    Ogabinne skrev 2009-12-20 10:32:43 följande:
    Just det, storebror låste sig och bajsade inte på toaletten. Antingen bajsade han i kalsongerna, eller inte alls. En gång tog det 2 veckor innan han bajsade. Då hade han valen att bajsa på toaletten eller få medicin i rumpan som vi hämtat på bvc. Sedan släppte äntligen den spärren också.
    usch det är inte kul att få sån skit i rumpan =( när jag låg på sjukhuset för tio år sen, eller det var innan det oxå. Jag var väldigt hård i magen så jag satt och skrek när jag skulle bajsa. Och på sjukhuset så fick jag sån där laktolos eller vad det heter som dem spruta in. BLÄ.. Aldrig mer..

jag hoppas mina barn slipper det.
    Bevabus skrev 2009-12-20 11:49:07 följande:
    Men fy så barbariskt det där lät
    Men vad ska man säga då? Det var väl så att hon hamnade i havet.
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-12-20 12:07:43 följande:
    Man behöver kanske inte säga något alls om att hon är uppäten av havets djur såvida man inte vill det såklart...Dessutom så tror jag inte det är så jättemånga av havets djur som skulle vilja äta upp henne, de flesta tycker inte om människokött.
    Nej men det finns väl hajar där borta? Jag har för mig det iaf..

Blä idag måste jag städa mitt rum så det är fint tills på julafton. Har inte tid i veckan att städa.. Det är så tråkigt..
    Först måste jag ner i duschen..
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-12-20 12:19:20 följande:
    Jaa...och hajar hatar människokött Det enda skälet till varför människor blir attackerade är för att hajarna har sån dålig syn. Dem smakar bara på det dem hittar genom att bita och sedan spottar dem ut bytet igen. Det är därför som så många överlever hajattacker. De får oftast väldigt allvarliga skador, men oftast inte tillräckligt för att dö.
    aha, det visste jag inte..
  • Brooke
    Ogabinne skrev 2009-12-20 12:26:30 följande:
    Man behöver heller inte bli uppäten nånsinn om man drunknar. Min kompis släkting försvann i havet i sverige. 10 år senare hittade man honom. Flytandes i danmark. Hel. Helt sanslöst!
    Jisses :O Han kan inte ha sett så rolig ut när dem drog upp honom va? Med tanke på att han har legat i vattnet i tio år.
  • Brooke
    Ogabinne skrev 2009-12-20 12:28:15 följande:
    Nu har jag fått igång städartagen här hemma. Jag tvättar och plockar vårt tredje världskrig här hemma, och storebror dammsugar sitt rum. Snart ska han skura det också. Han är så duktig!
    Oj vad duktig han är =)

Ska oxå ta ett städartag här. Kan jag inte få låna din son?
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael