• mona83

All we want for Christmas is Michael

Nej nu försvinner jag en stund igen, var tvungen att lägga lite öppna grejer med Mj i mina favoriter.
    Filmen hackar så jäkligt....

• mona83

Verkar inte som min dator riktigt gillade dvd skivan, bilden flöt inte på så bra....
    Hoppas den är bättre på den vanliga dvdn sen när man fått skaffa en ny kontroll till den.

• mona83
    Bevabus skrev 2009-12-30 23:26:32 följande:
    vad ska ni äta imorgon??
    Här blir det ungefär samma som vi äter vid jul. Men inte lika mkt mat.
    Julbord alltså...
    Tur det dröjer till nästa julbord sen...
  • mona83
    Brooke skrev 2009-12-31 00:13:01 följande:
    min polare fråga just om jag ville gå på sherlock Holms men jag sa att jag inte har några pengar för det, då fråga hon om jag inte har något present kort och jag sa att jag hade det men att jag hade tänkt använda det till New Moon för att jag vill se den igen.. Då får jag ett Eh okej från henne. Roligt och få ett sådant, och vad är det för fel med att gå å se en film man sett nydligen igen? Mona tycker du det är fel?
    haha först tänkte jag varför riktar hon den frågan till mig för, läste igen och jag fattar vad du menar
    Nej det är absolut inget fel att vilja gå på en film flera ggr.
    Jag skulle ju ha sett This is it en tredje gång, men dom jäklarna hann sluta visa den {#lang_emotions_yell}

• mona83
    Bevabus skrev 2009-12-31 00:38:29 följande:
    okej vi brukar inte äta nån julmat alls på nyår :O det blir nåt lyxigt som vanligt antar jag..och så står chipsskålarna framme hela dagen så man redan är mätt när det är matdags
    Vi käkar upp det som är kvar efter julen på nyår. Därför blir det julbord på nyår.
    Blir godis senare på kvällen, ischoklad och knäck som är kvar sen julen.
    Så GLÖGG, jävlar vad gott .
    Hos barnens farmor och farfar hade dom nått vidrigt vinglögg. Brukar aldrig smaka nått med % när jag firar jul hos dom för har alltid kört bil när vi firat jul med dom.
    Okej inte julen 06, då hoppade jag på kryckor och hade ett barn som inte kunde gå än. Bara för att jag var tvungen att missa ett eller två trappsteg så jag stukade foten så in i helvete. Så kvällen innan julafton spenderade jag på akuten istället för att köpa klart dom sista julklapparna....
    Stackars pappa fick köra mig, han hade precis kommit hem från uppsala för att han hade lämnat en biopsi för sin tumör. Hade ett fint bandage på huvudet när vi kom upp till sjukan. dröjde inte så länge förän nån på akuten kom ut och frågade om han behövde hjälp.
    Nehej sa pappa, jag har redan fått hjälp
    På rötgen vart dom inte så glada när jag sa att jag var i v 12 heller, men ja vad gör man?
    Så dne julen hade jag oxå skjuts.
  • mona83
    Brooke skrev 2009-12-31 00:44:34 följande:
    hehe.. Jaa det var just därför jag riktade frågan till dig ;D haha.. Var lite roligt.. *ler*
    Ne men det är absolut inget fel med att se flera ggr, menar man måste ju vänta så länge på att få se den på dvd. Så vem orkar kolla en gång, fastna för filmen och sen vänta så länge på att få se den igen?
  • mona83
    Brooke skrev 2009-12-31 00:44:34 följande:
    hehe.. Jaa det var just därför jag riktade frågan till dig ;D haha.. Var lite roligt.. *ler*

Sen har jag ju tittat på this is it en tredje gång på internet så....
  • mona83

Efter att ha kollat på första avsnittet av Törnfåglarna och få se hur Meggie och Ralph träffades, så bara känner jag sån avis på dom. Jag vill oxå vara riktigt kär i nån
    Men det är typ bara på tv man kan hitta sån kärlek{#lang_emotions_undecided}

• mona83
    Bevabus skrev 2009-12-31 00:52:36 följande:
    Haha låter som en sån där riktig kaos-jul som man kan göra en film utav Fan vi har inte ens ätit nå ischoklad i år...katastrof ju! Det köper vi vartenda år :OApropå alkohol. Min mammas morfar (tror jag det var) hade något speciellt recept på glögg som gjorde en stupfull på bara en klunk haha stark skit det där...receptet finns tydligen kvar i släkten, men det är ju ingen som letar upp det för ingen är intresserad av att dricka så mycket sprit haha!Det finns en gammal film av honom när han står i köket och kokar glöggen tror jag har berättat det här för er förut...
    Ja den var nått i still med Sunes sommar eller vad tusan den heter, när dom ska kampa. Är det inte Sunes pappa som får hoppa runt på kryckor i den?

Vi gör egen ischoklad varje år...

Det låter som riktiga grejor
  • mona83

Kom fan och tänka på när min kusin vart jagad av en liten tupp, man skulle haft videokamera på mobilerna på den tiden

Vi hängde i ett privat stall på den tiden, skulle upp och hämta nykeln till stallet.
    Så var det en liten tupp med 2-3 hönor som gick där löst. Kusinen skulle fram och klappa på dom.
    Tuppen tyckte att det var en stor och ful tupp som kom fram och skulle göra sig till.
    Så han börjar lite smått med att först krafsa i marken, kusinen härmar.
    Sen börjar han blåsa upp sig, hon gör lika dant.
    Sen börjar han spreta med vingarna för att göra sig stor, tror ni inte att hon gör lika dant då med.
    Sen så fick hon springa med en arg tupp efter sig. Aldrig sett en männsika springa så fort i hela sitt liv.
    Jag stod och as garvade, tårarna bara sprutade på mig. När stallägaren öppnade dörren och såg mig dubbelvikt av skratt undrade hon vad jag skrattade åt. Så jag berättade.
    Hon skrattade så hennes mascara rann....

Så jävla roligt, typiskt sånt som hade platsat i americas funiest homevid....
    Hade garanterat vunnit med et bidraget

När vi pratar om det idag så skrattar vi fortfaranade åt det

Svar på tråden All we want for Christmas is Michael