Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

All we want for Christmas is Michael

Bevabus skrev 2010-01-10 19:54:58 följande:
    vet inte men vi pratar ändå intebara om Disney utan tecknat i övrigt
    Ja men då så. Då finns det massa tecknat nu för tiden som jag tycker är skitbra gjort.
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-10 19:58:56 följande:
    Nej det där är filmer jag inte ens brytt mig om att se. Det räcker med att se trailern så vet man om den där nya filmen är en hit eller inte.
  • Ogabinne

Dom brukar ju säga att man inte ska gå på vikt och bmi osv eftersom alla är byggda olika. Ist ska man mäta midjan. Kvinnors midjemått ska inte vara större än 88 cm. Var mäter man midjan? Är det på det smala stället mellan bröstkorg och mage eller rätt över magen?

• Ogabinne

Där det är som smalast, ser jag nu. Puh!

• Ogabinne
    Är du man bör ditt midjemått vara mindre än 94 cm.
    Är du kvinna bör ditt midjemått vara mindre än 80 cm.

Varför är midjemåttet betydelsefullt?
    Det är farligare för hälsan om dina extra kilon sitter runt magen och midjan än om du bär dem runt höfter, bak och lår.
    Riskerna för hjärt- och kärlsjukdomar och diabetes är större om fettväven sitter runt magen.

Vilken tur då att jag har en halv centimeter till godo. Det som sitter under midjan då. Hur får man bort det?
  • Ogabinne

Varför ska barn envisas med att inte sova när de visst ska sova!

• Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-10 20:38:51 följande:
    Troligen av samma skäl som jag sitter uppe vid datorn trots att jag är trött
  • Ogabinne

Sitter o kollar bak i Moonwalk på ställen jag satt lappar vid stycken som berört mig.

När han skriver om Elvis.

As important as he was to music, black as well as white, he just wasn't an influence on me. I guess he was too early for me. Maybe it was timing more than anything else. By the time our song had come out, people thought that if I kept living in seclusion the way I was, I might die the way he did. The parallels aren't there as far as I'm concerned and I was never much for scare tactics. Still, the way Elvis destroyed himself interests me, because I don't ever want to walk those grounds myself.

• Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-10 22:00:21 följande:
    Tänk så fel han hade...
  • Ogabinne

Nästa lapp.
    I love the interaction between the sexes; it is a natural part of life and I love women. I just think that when sex is used as a form of blackmail or power, it's a repugnant use of one of God's gifts.

Fina Michael. Så söt så söt.

Svar på tråden All we want for Christmas is Michael