Brooke skrev 2010-01-03 00:20:12 följande:
naw.. :( vill titta på en film. men alla filmer jag har är över 2 timmar långa :O dom som jag inte tittat på vill säga
Den här är över 2 timmar lång, började runt 22 och tittade.
Jag har sett den förut och när den gick i söndags var mamma här då kunde man ju inte sitta och grina. Men jag tror hon hörde att gråten var jävla nära då.
Jag sveps med så jäkligt i en del filmer, speciellt dom här där det är så mkt kärlek och samtidigt sån omöjlig kärlek. Jag kan känna den kärlek dom känner förvarandra, känns det som iaf.
När man har sett Meggie och Ralph från det att hon var en flicka, dom vart kära redan då. Han präst som inte kunde ge upp sitt prästskap för att han både ville och ville inte lämna sin gud samtidigt som han ville ha Meggie lika mkt.
Sen en bit in i filmen får dom en son, Ralph får ninte veta det förän efter att sonen dött och Ralph begravt sin egen son. Då är både Ralph och Meggie gamla, men sonen var bara runt 30 år. Redan i den scenen ginade jag massor.
Sen vart det ju inte bättre för att Ralph äntligen stannade och gav upp sin prästtitel. Eller ja han han hade blivit kardinal i vatikanen, så han gav ju upp mera än det. Men ändå han valde att stanna hos kärleken och så dör han...
Det är mer än mitt hjärta klarar av

Jag hatar dessa filmer för dom slutar lika jävlig alla. Men jag kan inte sluta kolla. Jag fattar inte varför det aldrig kan vara en enda sån här berättelse där dom kan få varandra...
Måste vara en riktigt romantisk dåre
Sorry BooBoo nu har jag gett ett väligt kort utdrag om handlingen....