Brooke skrev 2010-01-03 00:50:52 följande:
kan bli så ibland. Har oxå blitt JÄTTE känslig för att titta på sorgliga filmer eller serier. Jag brukar inte alls ha så lätt för att gråta, men usch va blödig jag har blitt på senaste tiden :S, vore nästan som om jag vore gravid eller nått.
Jag har varit sån sen jag fick barn. men så misstänker jag att jag har haft hypo innan jag fick hyper. Så jag har alltså haft struma väldigt länge, 4 år. Men obehandlad.
Efter att jag fick Tobias gick jag upp 26 kilo, spelade ingen roll vad jag gjorde. upp gick vågen.
När jag väntade Leah så betsämde jag mig för att när jag fått henne då ska kilona väck. Gick varje dag med en tung syskonvagn utan nått som helst resultat. Eller ja, vågen fortsatte uppåt.
Sen dog pappa och jag orkade inte bry mig längre.
När det hade gått över 1 år och det börjades snacka ridning då fick jag en riktig skjuts att ta tag i det. Då vände den troliha hypon till hyper och jag rasade alla 26 kilona istället.
så 4 år han har jag varit blödig, men inte som när jag fick hypern.
Jag tror det är hypern som gjorde att jag vart så påverkar av Mjs död, grinat som en tok mellan varven efter att han dog. Har alltid innan undrat hur folk kan gråta över en idol. Nu vet jag ju själv att det är helt och fullständigt möjligt och inget kosntigt alls. Men att min sjukdom hjälpt till att få mig så lessen mellan varven.
Det var nog oxå hyperns verk att jag reagerade som jag gjorde när This is it började, jag förväntade tårar men istället för det så började hela kroppen skaka.
Först i bilen bröt jag ihop, sen klarade jag inte ens av att höra Mjs ljuva stämma på vägen hem.
Men det har varit så nyttigt för mig att gråta. Har så mkt inom mig som är instängt som jag inte har bearbetat. Pappa tex har jag knappt gråtit över. Samma dag som han dog och vi var hos honom då grät jag och på hans begravning annars inget. La locket på för jag var tvungen att vara stark för mina barns skull.
Så att alla dessa tårar har kommit ut det har varit bra, fast dom hade ju kunnat hittat utan nån sjukdom

.