Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

All we want for Christmas is Michael

Fan. Jag har skitont i tjejmagen som "FL's Fina Flickor säger" o jag fattar inte varför.

• Ogabinne
    Brooke skrev 2010-01-11 22:27:52 följande:
    Ägglossning kanske?
    Inte dagen efter mensens slut. För sent för mensvärk, för tidigt för ägglossning. Fattar inte.
  • Ogabinne

Often in the past performers have been tragic figures. A lot of the truly great people have suffered or died because of the pressure and drugs, especially liquor. It's so sad. You feel cheated as a fan that you didn't get to watch them evolve as they grew older.

Jävla skit. Min bok är slut. Min bok är slut. Min bok är sluuut.

• Ogabinne
    mona83 skrev 2010-01-11 22:37:18 följande:
    Nej det visste inte jag heller att jag hade förän jag hade gått ner 17 kilo och jag hade tappat orken i kroppen, humöret svajade som tusan. Vart arg för minsta lilla. Hade svårt att svälja tex mackor för att sköldkörteln var ganska svullen. Kunde inte stå upp för länge för då började mina ben skaka av ansträngningarna osv.Men inte sagt att du har det. När jag började min viktnedgång så gick jag promenader på minst en timme varje dag och jag gick överallt. Billen användes inte ofta då. Jag åt inget godis på kvällarna. Jag hade gett mig tusan på att gå ner i vikt. Lyckades gå ner 5 kilo på 5 veckor i början, ganska normal viktnedgång. Efter det sen började jag att rasa.... Men jag har hört att det är lättare att tappa om man har mkt övervikt än bara lite, innan jag gick ner hade jag ca 50 kilos övervikt troligen pga att jag hade hypotyreos innan. Då går man upp i vikt för att kroppen går på lågvarv. Vet att jag reagerade över detta då jag inte gick ner ett gram fast jag sprang med syskonvagn varje dag. Men istället gick upp. Men jag tänkte då att det är nog normalt medans mamma sa att jag skulle söka för hon trodde jag hade struma. Jag sa alltid att det är inget fel på mig. Sen kom jag till den dagen då jag fick nog och jag började verkligen att jobba på att gå ner, då vart hypon helt plötsligt hyper... den historien har jag ju redan skrivit.... Och det är hypern jag medicinerar nu... med thapaczol för att stänga av sköldkörtelnoch levaxin för att ha en ämnesomsättning. Dock en låg för att jag precis börjat med levaxinet. Blir dte för hög dos levaxin från början då får jag hyper symtom igen och så vill jag absolut inte må...
    Oj, vilken resa! Hoppas du får ordning på det nu. Låter ju jättejobbigt!

Jag tror inte jag har något sådant. Jag känner inte igen mig i det du skriver, förutom humöret, men det har ju sina förklaringar.

Ja, de brukar säga att man inte ska gå ner för fort i vikt när man tränar. 0,5-1 kg i veckan har jag för mig är det optimala för att det inte ska gå för snabbt för kroppen. Att det är lättare att hålla sin vikt om man håller den takten. Fast 1 kg i veckan ändå tills min födelsedag är för mycket. Då skulle jag gå ner 23 kilo och ligga på typ 53 kilo vilket är allt för lågt till 174 cm. Jag skulle bli jättenöjd om jag gick ner 5-10 kg på den tiden.
  • Ogabinne
    Grönsiska skrev 2010-01-11 22:42:58 följande:
    Hade du inte gjort massa situps? Det sitter ju bukmuskler "på längden och på tvären" hela vägen så det kan ju vara någon av dem du har ont i...eller så är de tarmarna (vad fina flickor nu kallar dem på FL) de tar ju också vägen förbi lilla "tjejmagen"
    Jo jag har tränat massor idag. Mage, armar, rumpa, lår - övningar. Så jag tänkte först på träningsvärk, men det brukar du inte kännas hela tiden, bara när man anstränger muskeln. Så jag vet inte.
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-11 22:54:05 följande:
    Citat från True Blood."Jag kan inte lyssna på politiker, jag får anfall" jag kan bara hålla med
    Omg! Det där är bara såå rätt!
  • Ogabinne
    mona83 skrev 2010-01-11 22:57:52 följande:
    Ja det är en mkt bättre viktnedgång. Som sagt du har inte jätte mkt vikt som ska bort så tror inte att det så för dig som för mig iaf. Men går man ner som jag gjorde då är det nått som är fel. Men du har det säkert inte
    Ja precis. jag får helt enkelt köra på o se vad som händer.
  • Ogabinne
    Grönsiska skrev 2010-01-11 22:58:34 följande:
    När jag tänker efter så har jag nog faktiskt också fått ont så efter träning...om magen är rätt så otränad typ efter att jag rätt så nyligen fått barn....eller tja det blir ju inte träning på samma sätt efter barn verkar det som, inte när de är små i alla fall...
    Okej. Då hoppas jag att det är det. Kompisen undrade om det var äggledarinflammation. Men det hoppas jag inte!
  • Ogabinne
    Grönsiska skrev 2010-01-11 23:03:22 följande:
    Har inte läst den, men efter dina citat bara måste jag ha den Han verkar ju ha varit rätt så medveten om problematiken och funderat en hel del, hur kunde han gå i fällan ändå undrar jag....
    Det gjorde han. Mycket väl.
    Ja, boken måste man ha. Jag är så glad att jag har den. O jag är ledsen att den är slut.
  • Ogabinne
    Grönsiska skrev 2010-01-11 23:04:59 följande:
    Då får du troligen feber också gissar jag om det är någon inflammation. Men, men...ger det inte med sig lär du ju ringa farbror doktorn.
    Ja det får jag göra. Tog en Ipren nu o hoppas att jag får sova.
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael