Inlägg från: Bevabus |Visa alla inlägg
  • Bevabus

All we want for Christmas is Michael

Alltså, The Hangover är asrolig...precis så bra som jag trodde den skulle vara {#lang_emotions_laughing}Sitter här och asgarvar. Måste titta klart nu!

I'll never harden my heart, but I've toughened the muscles around it
  • Bevabus

Skrattar så att tårarna rinner även fast filmen är slut HAHAHAHAHAHAHAHA!!

• Bevabus
    Ogabinne skrev 2010-01-08 18:36:23 följande:
    Ja visst var den bra!!Jag satt med en sån där härlig glädjekänsla hela kvällen efter jag såg den!
    Den är kanon måste köpas på DVD!
  • Bevabus
    Ogabinne skrev 2010-01-08 19:00:35 följande:
    Elvis: That's the way it isKanal 8.20:00 - 22:05 Amerikansk dramadokumentär från 2001. Den 31 juli 1967 gjorde Elvis Presley comeback efter nästan 10 år frånvaro. Konserterna slog alla publikrekord och sparkade igång karriären igen. Filmen berättar historien om en man som förbereder sig emotionellt inför comebacken, fansen som strömmar till Las Vegas och det skälvande liveuppträdandet från mannen som gav oss rock’n’roll.Medverkande: Elvis Presley, James Burton, Glen D. Hardin, Charlie Hodge, Jerry Scheff
    Åhh den väntar jag på att den ska komma in till cdon.com...
    Får hålla mig till youtube så länge tyvärr.
    Mamma lär vilja se Let's Dance ikväll. Vill jag också, men det är ju som det är. Ska se reprisen imorgon.
  • Bevabus
    Ogabinne skrev 2010-01-08 19:15:02 följande:
    har du inte åttan?
    Jora, men vi har ju bara en tv där nere och den vill mamma se Let's Dance på..
  • Bevabus
    Ogabinne skrev 2010-01-08 19:39:57 följande:
    Jag har ett problem. Nån som orkar?
    Jag ser The Proposal samtidigt, men jag orkar Lay it on me!
  • Bevabus
    Ogabinne skrev 2010-01-08 19:47:38 följande:
    Jo, mitt problem är att jag fortfarande inte klarar av att höra MJ från andras högtalare än mina egna. När jag är i affären eller bussen och allra värst i telefonen hos någon annan. Hemma väljer jag de låtar jag klarar av för stunden, men när någon annan spelar när jag sitter i telefonen så knyter sig magen, tårarna samlas, jag får ångest och måste lägga på. Jag fixar det inte.
    Har du hittat någon att prata med än? En psykolog eller liknande? För jag tror det skulle hjälpa massor. Att bara få prata av sig ett par gånger och gå ifrån mötena med en vikt som lyfts från axlarna Det behöver inte vara många gånger, men så att du får några metoder och övningar för att orka leva med sorgen. Det är inge konstigt alls att du sörjer honom såhär.
  • Bevabus
    Ogabinne skrev 2010-01-08 20:20:51 följande:
    Nej, det vill jag inte göra. Jag har ju hittat många sätt själv att hantera det på för att orka med, men sorgen blir liksom aldrig lättare vilket jag trodde den skulle bli i somras. Det har blivit lättare att hantera den, men smärtan lättar liksom aldrig. Det är svårt att sätta ord.
    Jag förstår hur du menar. Men det är det som är så viktigt. Man måste inte glömma sorgen, bara att lära sig att leva med den. Rätt och slätt så är det ju tid du behöver...du kommer nog att kunna höra MJ i affärer och hemma hos bekanta en dag. Men det är svårt att acceptera tills vidare, jag vet :/
  • Bevabus
    Ogabinne skrev 2010-01-08 20:31:48 följande:
    Jo visst, antagligen kommer det bli bättre en dag. Samtidigt vill jag inte släppa taget om sorgen, för det känns som att jag släpper taget om M.
    Men det gör du inte det kommer ingen av oss att göra. Det är inte hemskt utav dig på något sätt att bara minnas honom med glädje och du kommer aldrig att glömma honom. Du vanärar honom inte på något sätt av att sluta sörja. Michael skulle inte velat att du var ledsen hela tiden pga honom. Fokusera på att tänka på allt gott han gjorde för världen så fort du hör hans låtar i affärer. Och så prövar du att le för dig själv och lova dig själv om och om igen att du ska föra hans budskap vidare. Det gör alltid jag
  • Bevabus
    Ogabinne skrev 2010-01-08 20:34:34 följande:
    Sen är det ju synd att man inte kan prata helt ärligt om vad man känner, hur man mår, varför, med någon. För det finns ingen som förstår. Skulle jag berätta allt för en kompis skulle den bara "eh, okej, du är inte frisk", typ.
    Därför det är så skönt att vi har den här tråden

Min bästa vän satt med mig för ett tag sedan och kollade på Dangerous konserten och hon kommenterade hela tiden hur fantastisk han var. Men det hon sa lät inte genuint och hon kunde knappt texterna till låtarna..
    Jag satt mest bara och stirrade och tänkte på hur mycket jag älskar denna underbara man. Min vän såg honom bara som den udda artisten som dog.
    Vi som är riktiga fans ser honom som något så mycket mer...
    Vi ser människan istället för artisten.
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael