Inlägg från: Bevabus |Visa alla inlägg
  • Bevabus

All we want for Christmas is Michael

Jag hämtade ju hem en bok idag. Skulle ha läst den under lovet, men fuskade lite för kursen har ju inte ens börat än
    Iaf, den heter "grabben i kuvösen bredvid" och handlar om en man som har levt som CP-skadad i 30 år nu. Man får läsa om hela hans liv. Jag har kommit nästan 60 sidor och älskar den Han har en sån himla härlig attityd och skriver allt med en skämtsam ton.

"Bra vänner har jag faktiskt alltid haft. Och de har alltid ignorerat mitt handikapp, ibland på ett ganska brutalt sätt. För några år sedan var jag med en kompis på kajen i Bo01 i Malmö.
    Där stod vi - och plötsligt knuffade han ner mig i vattnet! Det kunde ha slutat riktigt illa, för det var djupt, och jag var helt oförberedd på knuffen. Simma kunde jag inte heller så bra. När kompisen märkte hur svårt jag hade att ta mig upp på land blev han skakad och bad såklart om förlåtelse för sin inte särskilt smarta impulshandling - men han ursäktade sig med att han brukade göra precis så här med alla sina kompisar.
    Först blev jag lite arg på honom för att han hade gett mig en sådan hög puls på en annars helt underbar sommardag.
    Men plötsligt vände mina tankebanor och jag blev stolt och kände mig lite smickrad. Tänk ändå att uppfattas som så frisk att man är kandidat för nerknuffning rakt i Öresund. Vad härligt icke-CP!"

I'll never harden my heart, but I've toughened the muscles around it
  • Bevabus
    BooBoo skrev 2010-01-13 16:11:18 följande:
    Jag har gapat: En dessert.. Fem desserter.. Sju desserter.. , hahaha Har gjort citronformage. Läran blev nöjd. MKT nöjd. Sa att detta äter han gärna. Sen vinka en kock in mig o gav mig en chokladbit. En sån där snäckchoklad. Då blidde jag glad
    Meh! Jag vill också gå den här utbildningen  blir hungrig bara av att läsa om den...
  • Bevabus
    BooBoo skrev 2010-01-13 17:26:39 följande:
    Just ja Bev Håll utkik i V-ås tidningen.. Ser du en bild på en rulltårtsbit med massa grädde och mandarinklyftor på. Tänk på mig då Nä inte jag som gjort den. Men jag stod brevid när ena kocken gjorde den. Han sa att den skulle va med i tidningen. Men jag gjorde likadana som gästerna åt efter maten idag. Sörrö
    hahaha wow Kiki du är nästan kändis!
  • Bevabus
    BooBoo skrev 2010-01-13 17:27:29 följande:
    Man ska smaka på allt där.. Man kommer inte undan. Äta äta äta
    Men fy så jobbigt, din stackare, jag lider verkligen med dig {#lang_emotions_djavulsk}
  • Bevabus
    BooBoo skrev 2010-01-13 17:30:58 följande:
    Aaaaaaah Vill du ha min autograf elleeeeeer?
    JA! Och jag måste ha lite DNA nästa gång vi ses så jag kan klona dig en dag!
  • Bevabus
    BooBoo skrev 2010-01-13 17:31:49 följande:
    höhöMkt bra utblidning. Bättre än jag väntat mig I must say..
    Men hur fungerar det? Går läraren igenom hur ni ska göra sakerna innan och sen kommer gästerna, eller får ni läsa från böcker?
  • Bevabus
    BooBoo skrev 2010-01-13 17:44:20 följande:
    Tis-Fre är vi i köket.  Mån teori.Komvux Restaurang heter de. Så vi jobbar. O gäster kommer o äter mellan 11-13 .. 8 på morgon samlas alla kallskänkor. Det ska göras salladsbuffe, dessert, dukning.. osv.. Kockarna lagar maten så de behöver inte vi tänka på. Och bagarna brödet...Sen så ska även maten ut till dagis, skolor o äldreboende. Så fram till 11 jobbar vi o "sliter" .. Då ska allt va klart.. Det finns massa kockböcker som vi kan titta i. Sen går lärarna fram o tillbakar o kollar läget.. Hjälper till om de behövs..
    Va nice! Ett sånt ställe skulle jag också vilja vara på men att ta hand om små skitungar på dagis ligger mig närmare om hjärtat underligt nog haha

Nu ska jag ÄNTLIGEN ha filmkväll med syrran. Be back om ett par hours
  • Bevabus

Men guuuud va tidigt ni går o lägger er. Stay with me
    Syrran älskade The Hangover btw

• Bevabus

Några kvar iaf
    Här går "the man who can't be moved" på högsta volym....

• Bevabus
    mona83 skrev 2010-01-13 20:43:24 följande:
    Bev har du sett nånstans om när True blood börjar igen?
    Förut har det bara stått "våren 2010" men nu har jag hittat mera!! {#lang_emotions_laughing}
    Preliminärt datum är 3 mars kl 22.00 i SVT1. Remember that girls!
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael