All we want for Christmas is Michael
Jag hämtade ju hem en bok idag. Skulle ha läst den under lovet, men fuskade lite för kursen har ju inte ens börat änIaf, den heter "grabben i kuvösen bredvid" och handlar om en man som har levt som CP-skadad i 30 år nu. Man får läsa om hela hans liv. Jag har kommit nästan 60 sidor och älskar den
"Bra vänner har jag faktiskt alltid haft. Och de har alltid ignorerat mitt handikapp, ibland på ett ganska brutalt sätt. För några år sedan var jag med en kompis på kajen i Bo01 i Malmö.
Där stod vi - och plötsligt knuffade han ner mig i vattnet! Det kunde ha slutat riktigt illa, för det var djupt, och jag var helt oförberedd på knuffen. Simma kunde jag inte heller så bra. När kompisen märkte hur svårt jag hade att ta mig upp på land blev han skakad och bad såklart om förlåtelse för sin inte särskilt smarta impulshandling - men han ursäktade sig med att han brukade göra precis så här med alla sina kompisar.
Först blev jag lite arg på honom för att han hade gett mig en sådan hög puls på en annars helt underbar sommardag.
Men plötsligt vände mina tankebanor och jag blev stolt och kände mig lite smickrad. Tänk ändå att uppfattas som så frisk att man är kandidat för nerknuffning rakt i Öresund. Vad härligt icke-CP!"