Inlägg från: Bevabus |Visa alla inlägg
  • Bevabus

All we want for Christmas is Michael

BooBoo skrev 2010-01-17 20:18:50 följande:
    Hon är matglad den damen Börjar du bli suuk?
    tror huvudvärken kommer från att jag målade naglarna och andades in så mycket konstig lukt
    Sing for the moment
  • Bevabus
    mona83 skrev 2010-01-17 21:21:33 följande:
    Det stämde verkligen inte här....
    Hur lång tid tog det för dina?
    Sing for the moment
  • Bevabus
    mona83 skrev 2010-01-17 21:41:57 följande:
    För Tobias del som stannade 15 dagar utöver bf gick det nog snabbast. Började runt kl 20 kvällen innan, åkte in vid halv 5 och sen var det så seg och lång väntan tills kl närmade sig 12.30 och dom fick för sig att jag skulle kissa när jag var öppen 9 cm. Jag tyckte att eftersom jag inte kunde kissa men att eftersom bebisen vill komma istället ja då kunde man ju passa på att föda i toaletten eftersom ingen av pucko tanterna fattade vad man sa . Men han är född 13.05. Behövdes inte många krystvärkar för att han skulle fara ut. Leah däremot tyckte att vi kan ju ta lite längre tid på oss.... Proppen släppte under en veckas tid. runt 14 på em började jag käna molvärkar. Jag åkte in 3 ggr, en gång för kontroll för hon hade varit så lugn under dagen. Sen åkte jag in vid halv 5 igen. Jag hade fått stanna då om jag ville men jag kände att jag kan vara hemma och vänta. Skulle ha antibiotika dropp under förlossning så fick inte komma in försent. Vid kl 10 åkte jag in sista gången. Sen tog det tid.... Man tog hål på hinnorna för att skynda på förloppet. När jag var öppen 9 cm så ställde jag mig på knä, vänmtade på att dom skulle gå ut och sen satte jag igång. ALDRIG i hela mitt liv att jag tänkte vänta en ynka cm till....När huvudet var ute, hade fortfarande nättrosor och jätte binda på mig, då sa jag till uskan att huvudet var ute . Sen rusade det in personer som rev och slet i nättrosorna. Dom klippte upp dom. och sen var hon ute 14.25. Typ 3 krystvärkar eller nått såntSå över ett dygn höll jag på med henne
    Jösses, vilken kämpe! Inte för att du hade så många andra val än att fortsätta när det väl var igång haha
    Min mormor låg i tre dygn på förlossningen när hon skulle få mamma!
    Mamma hade fastnat med händerna så idag har hon en mild cp-skada i dom. Men mår för övrigt bra.
    Sing for the moment
  • Bevabus
    mona83 skrev 2010-01-17 21:54:04 följande:
    Nej man har inte alls mkt att välja på. Alla bmar på bb visste att Leah höll på att födas utan nån barnmorska. För så fort dte var skiftbyte så sa dom nya som kom "jaha här har vi bebisen som höll på att komma utan bm på salen"... Man bara jaha, so?.... Fattar dom väl att man inte vill vänta en jäkla cm...Körde med bara lustgasen, hoppade eda med Leah för jag tyckte inte den tog när jag testade den när jag skulle få Tobias. Usch stackars din mormor. Jag tyckte att tre dagar på bb räckte. 3 dagar på förlossningen då hade jag avlidit
    haha "ungen kommer nu oavsett om ni är här eller inte! det här har jag gjort förr så nu får ni fan hänga med "
    Sing for the moment
  • Bevabus
    mona83 skrev 2010-01-17 22:02:06 följande:
    Grejen är den att man helst inte ska föda barn när man bara är öppen 9 cm därför jag väntade tills dom gick ut för då kunde ingen säga att jag inte fick krysta när värkarna kom .
    haha sniken liten jäkel du är
    Sing for the moment
  • Bevabus
    mona83 skrev 2010-01-17 22:03:28 följande:
    Jag tror Leah hade bajsat i sitt vatten oxå för hon såg ut att ha bajs i håret när hon kom
    hahaha men usch
    Sing for the moment
  • Bevabus

Men .. men...klockan är ju bara 23 och ni ska alla redan sova {#lang_emotions_surprised} Är ni sjuka? Mår ni inte bra?? Okej då, jag som är frisk får väl stanna uppe och titta på "8 mile" då da

Sing for the moment
  • Bevabus

Nu ljög jag. Det blev inte "8 mile". Det blev gamla videofilmer från när vi var i Turkiet och "Dirty Dancing 2".

Sing for the moment
  • Bevabus

Öhhm...ja god natt då....och god morgon till BooBoo som lär vara uppe i gryningen haha

Sing for the moment
  • Bevabus
    BooBoo skrev 2010-01-18 05:58:16 följande:
    Knappt så jag vågar se den, hahaha Fuck it! Näääääää
    vill du ha länken igen?
    Sing for the moment
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael