Inlägg från: Bevabus |Visa alla inlägg
  • Bevabus

All we want for Christmas is Michael

Ogabinne skrev 2010-01-19 12:04:05 följande:
    O jag förlovade mig i natt! Stor fet diamant så han var nog tät min fästman. Hoppas resten av drömmen kommer fram.
    Och jag träffade Gry Forssell :S
    Sing for the moment
  • Bevabus
    Ogabinne skrev 2010-01-19 12:21:38 följande:
    Uh, henne tål jag ej.
    Jag gillar henne men det var konstigt hur hon ploppade upp i min dröm...det var bara för några sekunder :S
    Sing for the moment
  • Bevabus
    Brooke skrev 2010-01-19 12:29:43 följande:
    okej.. :S det låter krångligt.. haha..
    Mm, så nu kanske du förstår varför jag inte vågar åka upp och ner i garaget utan pappas hjälp?
    Sing for the moment
  • Bevabus
    Brooke skrev 2010-01-19 13:04:42 följande:
    mja.. lite grann iaf..
    jag kan ta bild nån gång så du får se..
    Sing for the moment
  • Bevabus
    Ogabinne skrev 2010-01-19 15:34:14 följande:
    Kommer ni ihåg tidningsartikeln jag länkade till tidigare dom handlade om min tjejkompis som blivit misshandlad under flera år av sin pojkvän? Han som slängde henne i kräftdammen, lät henne gå på motorvägen med bar överkropp efter bilen och sa att han skulle gräva ner henne i skogen? Domen kom iaf idag. 75 timmars samhällstjänst och ett skadestånd på 9500 kronor. Kan ni fatta hur jävla sjukt sveriges rättsystem är?
    Men herregud, det är ju ingenting! {#lang_emotions_surprised}
    Det är som när Chris Brown misshandlade Rihanna...han fick plocka sopor i några månader...wow, det lär han ju lära sig en läxa av.....skrämmande hur rättsystemet fungerar!!!
    Den här kvinnan blev ju kränkt som fan och kommer ha jobbiga minnen från det för resten av mitt liv! Ska hon överklaga??
    Sing for the moment
  • Bevabus
    Ogabinne skrev 2010-01-19 15:46:11 följande:
    Jag vet, det är helt sjukt. Hon har tom bildbevis på sin misshandlade kropp från akuten, mängder med vittnen som vet vad som hänt, men ändå fanns det inte "tillräckliga bevis" för mer än misshandel. Vet inte om hon ska överklaga, tror inte det ger speciellt mkt faktiskt.
    Det är verkligen vidrigt...lite upprättelse vill man ju att hon ska få iaf...
    Fatta om man själv hamnar i en sådan situation! Vet inte vad jag skulle ta mig till om jäveln inte får ett rättvist straff!
    Sing for the moment
  • Bevabus
    Ogabinne skrev 2010-01-19 15:53:26 följande:
    Det är inte konstigt att så många våldtagna och misshandlade tjejer inte vågar anmäla ens en gång. hur ska de kunna bevisa liksom? så länge du inte har det på video är du körd ungefär.
    Ja bilder är ju ett jättestarkt bevis tycker jag! Ska man verkligen behöva något mera än det? Oftast kan man ju till och med se att det är en människa som har slagit en för att det är fingeravtryck, jämfört med om man skulle trillat i trappan t.ex.
    Sing for the moment
  • Bevabus
    BooBoo skrev 2010-01-19 16:09:23 följande:
    Hemma! *gäsp*
    vad gjorde ni idag då?
    Sing for the moment
  • Bevabus
    Ogabinne skrev 2010-01-19 16:23:47 följande:
    Sen kan man ju undra hur fjantiga 9500 kronor ska hjälpa.
    Ja pengar på såren har jag aldrig förstått riktigt...visst är det kul med nya kläder och extra god mat på lördagarna, men jag skulle hellre ta emot en ursäkt av den skyldige...han skulle få krla på sina bara knän och sen skulle jag aldrig ha velat se människan igen.
    Sing for the moment
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael