• mona83

All we want for Christmas is Michael

Här är det små små flingor som kommer men det snöar på ganska bra...

• mona83

Jag gillar inte att det ska snöa och det kommer en massa för att sen töa bort bara 2 dagar senare och bli så jäkla blött ute... Skillnad om det låg kvar...
    Sen så ser man inte vart isen är heller, har en tendens att gå och halka omkull.
    Gjorde det en gång på julaftonsmorronen och jag var då höggravid med Tobias .
    Vintern innan det var jag oxå gravid och gick och halkade omkull ett antal ggr, men en gången blev det ju inget med den grav. Mådde så dåligt då så jag är lite glad över det idag. Trots att man faktkist ibland undrar vad det hade blivit för en liten person...

• mona83

Nu har det visst slutat, så lär inte bli så mkt snö här iaf. Är bara så det täcker marken lite. Man ser att det har snöat...

• mona83
    mona83 skrev 2009-12-12 20:34:05 följande:
    Nu har det visst slutat, så lär inte bli så mkt snö här iaf. Är bara så det täcker marken lite. Man ser att det har snöat...
    Jag bara skojade, snöar visst. Men så pytte små flingor....
  • mona83

Jag kommer inte få vara barnledig en dag under jul/nyår.
    Frågade mamma och min moster om dom inte kunde ta mina ungar bara en natt så jag fick lite sovmorron... Känner att jag verkligen behöver få sova ut en dag, bara en dag. Det är allt jag ber om...
    Men min moster bara, jag ska vara barnvakt när du åker båt den 10de jan....
    Jag försökte med att där får man ju ingen sovmorron. Man sover ju piss illa i dom sängarna även på fyllan...

Men det var tvärstopp.... Dom är lediga hela julen. Mamma får jullov efter skolans läsår och är därför ledig hela jullovet....

• mona83
    Brooke skrev 2009-12-12 21:53:54 följande:
    Tråkigt =( Jag hoppas mina föräldrar ställer upp för mig när jag får barn och frågar om dem kan ta deras barnbarn någongång ibland. Man märker på mamma att hon längtar efter barnbarn faktiskt :O
    Jag hade verkligen hoppats på att dom ville ta mina ungar en natt nu när dom vart lediga... Dom glömmer bort att jag faktiskt inte är 100% frisk att det är medicinen som gör mig något så när pigg fast jag för det mesta känner mig trött i ögonen.
    Jag tror jag varit barnledig 4 ggr på snart 4 år, det är ett snitt på 1 natt om året.... Så jag har verkligen inte utnyttjat dom alls....
  • mona83
    Ogabinne skrev 2009-12-12 22:05:20 följande:
    Oj... fy fan... Satan vad förbannad jag hade blivit om ingen i min familj ställde upp. Är det inte det man gör i en familj? Offrar sig för varandra och ställer upp??
    Jag visste egentligen svaret, så borde inte blivit förvånad.
    Har gett hinter lite då och då om att det vore skönt med sovmorron nån dag... Men varje gång "barnen behöver komma hem och sova i sina sängar".

Skulle min lilla syrra säga att hon ville att Tobias skulle sova där, då skulle det inte vara nåra problem alls .

Barnens farmor och farfar eller släkten på den sidan kan jag inte fråga heller eftersom ungarna inte träffar dom jätte ofta. Tobias skulle aldrig gå med på det....
    Lite därför som jag vill att vi ska ses oftare nästa år. Inte för att dom ska sova där utan för att dom ska lära känna dom bättre än vad dom gör....
  • mona83

Nej nu ska jag iaf lägga mig. Har varit trött sen kl 9 men tog ett bad istället för att lägga mig....
    Spelar ingen roll att jag lagt mig och faktkist somnat vid 22 nu ett par ggr dom sista dagarna, jag är skit trött när jag vaknar ändå

go natt

• mona83
    Brooke skrev 2009-12-12 22:15:58 följande:
    nee.. Hmm tråkigt att dem inte kan ta barnen så jobbigt kan det väl inte vara? Om jag hade bott närmare dig hade jag ställt upp..
    Nej ungarna är allt annat än jobbiga. Dom somnar ju jätte snällt på kvällen, senast kl 20 så sover dom bägge och sen sover dom hela natten fram till 7-8 på morron om man inte har en tid att passa.
    Dom vet oxå att jag pga struman har jävligt svårt att komma i säng tidigt och somna så att jag väldigt ofta inte sover mer än 6-7 timmar varje natt. I bästa fall.
    Dom har ju sett mig hemma hos dom, sätta mig i deras soffa och bara tvärslocka för att jag är så trött...

Men jag räknar inte med att få hjälp fårn dom så därför drar jag mig för att ens fråga . Jag antar att det bara är till att stå ut, ungarna kommer att sova sen. Så då får jag sova igen all tid...
  • mona83
    Brooke skrev 2009-12-12 22:20:00 följande:
    Men jag tror du skulle behöva åka på Spa eller något bara och koppla av. Det känns som om du behöver det...
    Jag behöver nog bara få känna att jag kan räkna med att mamma tar ungarna nån gång i bland när jag känner att nu behöver jag få ha en sovmorron i min egna säng där man sover som bäst.
    Så jag kan bli en bättre mamma med bättre stubin, som det är nu och har varit sista halvåret pga struman är jag väldigt lättretlig... Men det har blivit bättre sen jag började med medicinen. Det är jag glad över .

Men ja... Ska väl inte gnälla, finns dom som inte ens kan gå hem till sin mamma och tvärslockna i deras soffa mitt på dagen och veta att iaf då finns det nån som kan kolla till dom . Men den stunden hjälper ju inte så mkt egentligen för jag är fortfarande lika trött.
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael