• mona83

All we want for Christmas is Michael

Grönsiska skrev 2009-12-12 22:24:49 följande:
    Nää..vad taskigt. Tycker man ska ställa upp för sin familj, särskilt om man inte ber om hjälp så ofta.
    Jag ber bara om barnvakt när jag ska åka båt, vilket blir max en ggr om året. Där sover man ju som bekant inte så jätte bra.
    Därimellan frågar jag inte ens för jag vet ju vilket svar jag fått när jag hintat....
  • mona83
    Brooke skrev 2009-12-12 22:27:08 följande:
    Nämen hej där är du ju jag som frågade efter dig nyss haha..

Ja.. Men kan du inte gå upp med dem och ge dem frukost och sen kanske sätta dem sysselsatta 1 timma eller något så du får vila lite?
    Tyvärr inte. Skulle jag somna med Leah lös då skulle det inte vara så kul sen. Eller ja just nu är det lite krig mellan Leah och Tobias så Leah skulle nog vara ganska sönderbiten tyvärr...
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-12-12 22:28:09 följande:
    HÄR sa jag ju och BooBoo gömmer sig under min säng med sångaren The Poodles!
    No way, Jacob Samuel är min, bara miiiiin
  • mona83
    BooBoo skrev 2009-12-12 22:32:00 följande:
    Fan vad tråkigt Varför kan dom inte ta kidsen för då?
    För att min moster skjulle ta ungarna 10-11.

argumentet var oxå att dom inte fick sovmorron när vi/kusinerna var små barn...
    Skillnaden är att dom har inte varit sjuka på nått vis under deras barns småbarnsår...
  • mona83
    mona83 skrev 2009-12-12 22:38:34 följande:
    För att min moster skjulle ta ungarna 10-11. argumentet var oxå att dom inte fick sovmorron när vi/kusinerna var små barn... Skillnaden är att dom har inte varit sjuka på nått vis under deras barns småbarnsår...
    Sen var dom bägge gifta oxå....
  • mona83
    Ogabinne skrev 2009-12-12 22:40:11 följande:
    Så för att dom inte fick någon sovmorgon ska du få igen med samma medicin, eller?
    Ingen aning om vad hon riktigt menade med det. Men hon kom iaf till det där med att jag kommer få sova när dom blir äldre.... ¨
    Ja dit är det över 10 år, dom är mitt inne i den där perioden och får sova precis varje helg om dom vill det.
    Jag bad dom offra en dag under deras lov eftersom dom kommer kunna sova minst 2 veckor eller hur långt jullovet nu är....
  • mona83
    BooBoo skrev 2009-12-12 22:43:42 följande:
    Meeeh!! Dumma dom
    Som jag skrev svarade jag henne på det där med 10-11 att man sover jävligt illa på båten...
    Jag har gått upp 8 dom få ggr jag åkt båt. Längre kan man inte sova i deras "sängar"
  • mona83
    Ogabinne skrev 2009-12-12 22:44:22 följande:
    Ruskigt dålig stil tycker jag. Man gör inte så helt enkelt. Du får väl ge igen med samma mynt då. Ställ inte upp på något de ber dig om.
    Jag funderar på att snacka med mamma utan att min moster är med. Typ att dom kasnke kan sova där nån gång när hon jobbar natt.
    Säga det att vill ni att jag ska orka vara en bra mamma måste ni faktkist hjälpa mig. Att ungarna inte sovit där många ggr och att trots att jag känner att jag mår bättre tack vare medicinen så är jag inte friskare än jag var för 1 månad sen.
  • mona83

Men men, hjälper inte att sitta här och gnälla....

I säng i stället...

Go natt

• mona83
    Ogabinne skrev 2009-12-12 22:52:51 följande:
    Det tycker jag absolut att du ska göra. Vem vet, de kanske inte ens tror att du verkligen menar allvar när du hintar lite ibland. Om du berättar hur du känner det så kanske de förstår. Säg att du behöver få sova ut någon gång då och då för att orka som du säger vara en bra mamma. Och det är ju fasen så mycket bättre för barnen att få vara hos sina egna morföräldrar än att du ska behöva ta hjälp av någon utomstående för att få energi och ork.
    Men den dagen så frågade jag om inte dom kunde ta ungarna en natt så jag fick lite sovmorron....
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael