• mona83

All we want for Christmas is Michael

Brooke skrev 2009-12-13 00:15:07 följande:
    Bevvan - jag måste fråga, äter din kanin mkt hö? För min kanin äter inte ett jävla smack och jag börjar bli orolig för henne =(
    Min nin äter inte mkt hö... Tror han äter lite men det är inte mkt
  • mona83
    mona83 skrev 2009-12-13 08:39:41 följande:
    Min nin äter inte mkt hö... Tror han äter lite men det är inte mkt
    Men det kan variera, vissa dagar är det länsat på hö medans andra dagar är han inte alls sugen. Men Svante är ju lite rolig oxå, gillar inte morätter
  • mona83

Nu sa dom att det var tredje advent idag, nu vart jag nervös. Bara en vecka kvar till jul. Hur ska man hinna?

• mona83

Vad roligt det såg ut när Svante la sig förut....Han ligger alltid på sidan med ena örat stående rakt upp och benen rakt ut. Ser nästan ut som han dött när han sover.... Han reagerar inte heller på att man springer runt buren utan sover han så sover han.

Idag såg jag hur han gör när han lägger sig... Han bara slängde sig ner på sidan från stående, fort gick det....

• mona83
    Bevabus skrev 2009-12-13 11:28:08 följande:
    Åh har du inte sett innan hur dom gör? Det är ju så sött haha Tjolahopp! Och så ligger dem ner
    Nej jag har missat det varje gång, gick så fort....
    Hade ju kanin innan Svante men han låg inte alls på sidan och sov. Han hade en helt annan bur så han hade sitt hö i sånt där högaller, var lika långt som ena kortsidan. I den hoppade han upp och sov.

Den förra kaninen förstod sig inte på vad kisshörn var utan kissade där han tyckte, så därför hade jag höet i ett sånt för att slippa att han kissade ner höet hela tiden.....
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-12-13 11:35:13 följande:
    haha kaniner kan vara lite tokiga ibland
    Under hans värdighet att sova där man skulle kissa och bajsa, Så då la man sig och sov i maten istället
  • mona83
    Ogabinne skrev 2009-12-13 11:40:17 följande:
    Så där låg mitt marsvin också o sov. I höfacket. Tror det blir varmt och gosigt där. Morning på er! Vaknade tidigt av att killarna satt på tv'n på högsta volym så jag väcktes av luciatåget. Himla mysigt! Sov vidare en liten stund till sen. Håller just nu på att knåpa ihop lite mössor av resttyger. 4 av 51 är färdiga. Haha! I em blir det middag hos mamma igen. Skönt o praktiskt att slippa laga middag själv, 2 dagar i rad.
    Det är jäkligt skönt att slippa den tråkiga matlaggningen....
    Vi äter oxå hos mamman för tillfället maten och pengarna räckte inte riktigt den här månaden....
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-12-13 11:43:05 följande:
    Min kan ligga i sin keramikskål ibland med framtassarna haha....vet jag vete tusan hur han kan tycka det är bekvämt...
    Han tänker väl som så att ligger man i maten så kan man ligga och sova och äta samtidigt. Mkt smidigt
  • mona83
    Brooke skrev 2009-12-13 11:50:09 följande:
    Så gör min nin oxå, men så fort man gör för högt ljud så vaknar hon upp och ställer sig upp :S Men hon brukar oxå ligga så...
    Jag kan dammsuga runt buren utan att han bryr sig när han sover...

Fösrta gången jag såg honom ligga så och inte ens reagera när jag gick förbi buren trodde jag att han hade dött :-/
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-12-13 11:48:10 följande:
    Kaninerna kanske är smartare än vi trots allt bekväma små varelser
    Dom kasnke är det
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael