• Anonym (tråkig i sängen)

    Hur bli en gud i sängen?

    Jag är en tjej som har haft sex med ett tiotal killar i mitt liv. De flesta har jag haft ett kortare eller längre förhållande med, men jag har även haft några one-night stands.
    Vad jag själv har känt är att jag har varit ganska så tråkig i sängen. jag gillar inte att suga(eller snarare tröttnar jag efter ett tag, då jag får kramp i käken), jag kan bara få orgasm genom missionären och gillar inte bli slickad. De flesta olika ställningar jag har provat känns inte så skoj, jag tycker det bara är jobbigt och det känns varken mer eller mindre skönt. Jag ger inga ljud ifrån mig heller under akten.
    Jag vill verkligen bli en gud i sängen och vill nu ha förslag på vad ni tycker gör sexet till det allra bästa ni vet?

  • Svar på tråden Hur bli en gud i sängen?
  • Anonym

    Men du får ju satsa lite! Lev dig in och testa olika saker! Titta på några mysiga porrfilmer så får du säkert lite idéer! Är det någon som har klagat någon gång på dina färdigheter i sängen? Du kanske har alldeles för höga krav på dig själv att du bara låser dig och tror att inget är bra nog...?

  • Anonym (tråkig i sängen)
    Anonym skrev 2009-11-16 12:44:58 följande:
    Men du får ju satsa lite! Lev dig in och testa olika saker! Titta på några mysiga porrfilmer så får du säkert lite idéer! Är det någon som har klagat någon gång på dina färdigheter i sängen? Du kanske har alldeles för höga krav på dig själv att du bara låser dig och tror att inget är bra nog...?
    Men testa på vad?
    Jag har kollat in massa porrfilmer, men de är ju inte speciellt realistiska och de flesta ställningar är ju knappast så sköna som de får dem att se ut i filmen.
    Ingen har väl sagt direkt något till mig, men de har inte heller sagt "gud vad bra du är". andra berättar om hur bra sex de har haft med vissa personer, detta är inget som jag kan skryta med direkt.
  • Anonym (Mmmm)

    det som gör en bra i sängen är att man visar att man njuter, med naturliga "läten" som stön, "mmmm"anden osv. Eller det är väl inte det som gör en bra, men det uppskattas verkligen!

  • fruis

    Mitt svar är att bli riktigt kåt! Det är först då man blir engagerad på allvar i sexet och plötsligt kan man bli mer öppen för nya typer av aktiviteter.

    Har du några sexuella fantasier? Släpp fram dem i så fall, antingen genom att fantisera under akten eller genom att iscensätta någon fantasi som en sexuell lek. Kan få häftiga resultat.

    En annan grej är att jobba på sin egen gränssättning. Har man problem med att ställa krav på sin omgivning eller att säga ifrån kan det vara mycket svårare att ha ett bra sexliv. Också om man har inställningen att man måste bli bättre i sängen för någon annans skull. Det är just känslan av att sexet har inte mig själv som främsta mottagare utan jag sätter den andre personens njutning främst och oroar mig först och främst för vad den andre parten tycker. Då skapar man distans till hela sexakten och det blir mycket svårare att bli rejält kåt.

    Jag kan rekommendera en bok som jag tycker var till hjälp för mig: Vill ha dig av Esther Perel. Det är en bok om sexuell lust som är mer filosofisk till sin natur än teknisk.

    www.adlibris.com/se/product.aspx

  • Anonym (tråkig i sängen)

    Anonym (Mmmm) skrev 2009-11-16 12:48:41 följande:


    det som gör en bra i sängen är att man visar att man njuter, med naturliga "läten" som stön, "mmmm"anden osv. Eller det är väl inte det som gör en bra, men det uppskattas verkligen!
    Fast så kul har jag aldrig haft att jag gör läten.
  • Anonym (tråkig i sängen)
    fruis skrev 2009-11-16 12:49:53 följande:
    Mitt svar är att bli riktigt kåt! Det är först då man blir engagerad på allvar i sexet och plötsligt kan man bli mer öppen för nya typer av aktiviteter. Har du några sexuella fantasier? Släpp fram dem i så fall, antingen genom att fantisera under akten eller genom att iscensätta någon fantasi som en sexuell lek. Kan få häftiga resultat. En annan grej är att jobba på sin egen gränssättning. Har man problem med att ställa krav på sin omgivning eller att säga ifrån kan det vara mycket svårare att ha ett bra sexliv. Också om man har inställningen att man måste bli bättre i sängen för någon annans skull. Det är just känslan av att sexet har inte mig själv som främsta mottagare utan jag sätter den andre personens njutning främst och oroar mig först och främst för vad den andre parten tycker. Då skapar man distans till hela sexakten och det blir mycket svårare att bli rejält kåt. Jag kan rekommendera en bok som jag tycker var till hjälp för mig: Vill ha dig av Esther Perel. Det är en bok om sexuell lust som är mer filosofisk till sin natur än teknisk. www.adlibris.com/se/product.aspx...
    Jag har faktiskt redan läst den boken, men som du skrev så innehåller den inga riktigt konkreta tips.
    Jag tycker egentligen inte det är så kul med sex, men det tycker ju de flesta andra, det är därför jag vill veta lite vad andra gillar.
  • Anonym (Mmmm)

    Se till att DU får det skönt. Tycker du att din sexpartner är bra i sängen? Om du upplever att ni har bra sex så tycker nog han också det. Tycker du att det är dåligt är det ju inte bara du som är "dålig" ju! Sen säger jag bara: LÅT DIG BLI SLICKAD! :) Det är det bästa någonsin! Killar brukar dessutom bli sjukt tända på det!

  • Tette86021

    Ett par ställningar som jag tycker är supersköna är när jag ligger på rygg med mina fötter på min sambos bröst eller axlar eller när jag ligger på sida och han bakom.. det gillar han också=)

    En annan ställning som är poppis är att rida killen bakifrån med ryggen mot honom och hålla händerna på hans vrister...

    du gillar inte att bara runka då och kanske slicka lite på ollonet eller så?

    ta på dig själv (onanera) när ni har sex kanske är nåt?

    hmm.... tänk på vad DU vill ha i sängen och berätta hur du vill ha det för din partner då får du ju mycket bättre njutning och han kan se det och det är upphetsande att se att man tillfredsställer någon...

  • Tette86021

    Anonym (Mmmm) skrev 2009-11-16 12:53:06 följande:


    Se till att DU får det skönt. Tycker du att din sexpartner är bra i sängen? Om du upplever att ni har bra sex så tycker nog han också det. Tycker du att det är dåligt är det ju inte bara du som är "dålig" ju! Sen säger jag bara: LÅT DIG BLI SLICKAD! :) Det är det bästa någonsin! Killar brukar dessutom bli sjukt tända på det!
    ahh slickning är ju något utav det bästa och speciellt i kombination (stavas?) med "uppåtgnugg" som jag kallar det hehe
    (två fingrar inuti som han gnuggar uppåt, G-punkten)
  • fruis

    Anonym (tråkig i sängen) skrev 2009-11-16 12:52:38 följande:


    Jag har faktiskt redan läst den boken, men som du skrev så innehåller den inga riktigt konkreta tips.Jag tycker egentligen inte det är så kul med sex, men det tycker ju de flesta andra, det är därför jag vill veta lite vad andra gillar.
    Synd att du inte fick samma hjälp av boken som jag upplevde att jag fick. Det är absolut den bok som har påverkat mig mest sexuellt av alla jag läst.

    Sedan vet jag inte vad du har för bild av andras njutning heller. Om man läser det som de skriver inne på Sex och samlevnad t.ex. så får man ju intrycket att alla mer eller mindre lever för sex. Det kan jag inte påstå att jag gör. Jag gillar sex, särskilt på sista tiden, men det är fortfarande inget jag skulle offra min högra arm för. Jag tror att min nivå är mer normalnivå. Inne på Sex och samlevnad är det mer gourmanderna som skriver, så tror jag iaf.
Svar på tråden Hur bli en gud i sängen?