• agata99

    Först händer inget och sen händer inget men sen!

    Det gick lång tid utan att något hände. Trist och motigt.
    Så. I tisdags trillade brevet från BFA in om att vi blivit placerade i kö till Tjeckien. Och idag kom den tjockaste lunta med blanketter som ska fyllas i och skickas in.

    Tokroligt! Och lite chockartat, för efter ett tag blir det en livsstil att inte veta. Och att vänta. Och att besvara alla frågor med "Vi vet inte" eller "Vi står i Sverigekön". Denna obegripliga kö som få förstår.

    Tjeckien! Helt galet!

  • Svar på tråden Först händer inget och sen händer inget men sen!
  • rallarrosen

    Jaa, vad roligt att få klart att få skicka! Grattis till jättebuntblanketthögen!

  • Hej och Hopp

    Grattis - dagen då jag fick förmedlingsbeskedet är med på topplistan av dagar värda att minnas!
    Lycka till med papperssamlandet!

  • Helle68

    Åh så roligt! Grattis! Hoppas att det går smidigt och fort att samla papper och få iväg er ansökan!

  • agata99

    Tack för alla grattis!

    Ja, det är onekligen lätt att baxna inför den tjocka packe med papper och blanketter och intyg.

    I helgen ska vi sätta oss ner och göra upp en anfallsplan, sedan tar vi itu med slitgörat.

    Hur lång tid ska man beräkna att det tar? Jag misstänker att de intyg som får vara max tre månader är de som ska ordnas sist. Eller?

  • Namaste72

    Grattis!


    { Väntar på vår efterlängtade dotter }
  • Melker

    Grattis! Alltid så roligt när det händer något :). Vet man på ett ungefär hur lång väntetiden kan tänkas vara nu?
    Jag håller med om att det blir en livsstil med att vänta och att aldrig ha svar till de som frågar. De flesta har dock slutat fråga.
    Lycka till med pappershögen :)

  • mammamys06

    Härlig känsla att vara på gång! Grattis!


    Victor född september -06, Alice bf annandag jul 2009
  • bebis ja tack

    Vad roligt! Grattis! Alltid kul med ett steg framåt. Jag tyckte det var en stor skillnad känslomässigt att få veta vilket land det lilla barnet skulle komma ifrån. Man fick en bild liksom och kunde börja förbereda sig på resan och läsa om landet. Kul!

    Och lycka till med papperssamlandet! Gör en lista, bocka av och glöm inte att fira lite emellanåt...

  • Manchester

    Grattis! Visst är det underbart att veta vilket land det blir! Vi väntade ju på Ukraina eller Etiopien, så det var inte precis likartade länder. Det var lite konstigt att vara på väg åt två så olika håll på en gång. Kändes bra när vi visste var vårt barn fanns!

    Hoppas att den där pappersbunten ändå inte blir så svår som den först ser ut. Jag gissar att Tjeckien är som resten av Östeuropa, rätt mycket byråkrati och mest stämplar vinner. Vi hade en drös med papper som skulle fixas, men det var inte så farligt som det först såg ut. Tror att vi blev klara på några veckor.

    Lycka till och glöm inte stämplarna!

  • agata99
    Manchester skrev 2009-11-20 00:15:08 följande:
    Hoppas att den där pappersbunten ändå inte blir så svår som den först ser ut. Jag gissar att Tjeckien är som resten av Östeuropa, rätt mycket byråkrati och mest stämplar vinner. Vi hade en drös med papper som skulle fixas, men det var inte så farligt som det först såg ut. Tror att vi blev klara på några veckor. Lycka till och glöm inte stämplarna!
    Haha! Jo, vi har redan skrattat åt alla instruktioner om stämplar som ska sättas dit. Själv ska jag gå på stämpeljakt på jobbet, för jag är inte så säker på att det finnas något sånt kvar. Stämplar är inte direkt det hetaste inom företagsutveckling i dag, om man säger så.

    Och - tack!
Svar på tråden Först händer inget och sen händer inget men sen!