• zoomi
    Äldre 19 Nov 12:30
    12029 visningar
    10 svar
    10
    12029

    HJÄLP! ska bli pappa och vill inte

    Tjena! Nu äre så att jag och min 7 år äldre tjej ska bli föräldrar. Vi är väldigt kära i varandra och bor ihop sen några månader tillbaka, haft ett förhållande i 1år nu. Vi är i så olika stadier i livet så detta kommer väldigt olämpligt.

    Jag har hela tiden pratat om jag vill flytta och pröva på något roligt och ta med hon. Hon vill stanna i denna stad och hennes längtan för barn har det pratats om jämnt. I början hade vi samlag utan kondom och jag drog ut före jag kom och ibland på rätt tid i månaden så kom jag i hon.

    Nu blev det så att hon blev gravid och jag fick panik så vi beslutade efter många samtal att göra abort. Hon tog det hårt och sa aldrig mer. Nu har det hänt igen trots p-piller! 2ggr inom 6mån.... hon tar det som ett tecken och nu vill hon behålla det. När jag fick veta det va jag helt tom i blicken och grät lite, hade väldigt svårt att smälta det.

    Jag försöker acceptera det men det är svårt, hon vill ha svar från mig som jag inte kan ge. Jag undviker att prata om det för jag tycker det är jobbigt. Före jag träffa hon sa jag aldrig i livet barn, tycker inte om något med dom. Nu efter detta så finns det lite nyfikenhet i mig men 90% säger hur f*n kan jag satt mig i denna sits.

    Är verkligen inte den som är ute på stan å super varje helg, den perioden i mitt liv är avklarad. Är hellre hemma och tar det lugnt och myser och får höra att jag skulle bli underbar pappa. Jag har bara ett stort behov att göra något å verkligen försöka komma på vad jag vill göra i mitt liv. Har väldigt negativ inställning till framtiden.

    Finns det några andra som haft liknande händelser? blev allt så underbart som alla säger? Att barnet är det bästa som hänt? är rädd å har ångest att nu är jag verkligen fast i stan. Jag ser det som min frihet är slut. Hon frågade om förlovning för ca 1mån å jag sa nej direkt för jag tycker det är enormt stort. Men vad är inte det här då?

  • Svar på tråden HJÄLP! ska bli pappa och vill inte
  • zoomi
    Äldre 19 Nov 21:33
    #2

    Hon har ju inte gjort det här med mening... men att få ett barn är hennes största önskan. Så denna gång är hon inte beredd att släppa taget. Jag skulle aldrig lämna hon eller barnet den dagen barnet kommer till världen. Jag ska ta mitt ansvar till fullo, jag blir bara ställd med alla känslor som dyker upp nu. Har tagit samtalet flera gånger och hon är ledsen att det inte är glädje från min sida å vill helst att det ska komma från bägge såklart. Men men jag vill helst veta om man kan tvärvända att vara så anti som mig till att bli helt sinnesjukt glad som alla verkar vara när man väl fått barn!?

  • zoomi
    Äldre 21 Nov 16:02
    #4

    Joo precis jag har blivit arg men känner mest tomhet och vet inte riktigt vars jag ska ta vägen. Sen så förväntas det att jag ska visa sådan lycka osv men det gör jag inte... plågas typ när det ska pratas om det. Jag är som sagt 25år och hon 32. Känner mig konstant missnöjd och oroad över framtiden så detta är kanske en bra grej? Så jag får lära mig uppskatta saker och se annars på saker & ting.

    Ska ju givetvis ta ansvar och nu är ju mitt fall bättre än ditt för vi älskar varandra och bor ihop och har inte tänkt göra slut. Känns skönt å veta att det är någon som gjort denna vändning från att nästan hatat barn till verkligen gilla läget. Alla kompisar man frågat har ju tänkt skaffa barn men inte riktigt än och det känns nästan som man är ensam på att inte ha planerat in det i sitt liv. Nu blir man plötsligt först av dom att fixa barn.

Svar på tråden HJÄLP! ska bli pappa och vill inte