• ViljaDrömma

    TV 4 Fakta dokumentär och biologiska mödrar

    Hej!

    Är det någon som såg "Världens Adoptioner" på TV 4 Fakta igår? Det var ett par som åkte till Guatemala och adopterade en liiiiten pojke. Den biologiska mamman var den som överlämnade barnet och jag tyckte det var hemskt att se. Hennes sorg och smärta var så påtaglig och det lilla barnet förstod nog ingenting av det hela, mer än att mamma försvann...

    Jag vet ju att det är såhär vid adoption, någon lämnar ifrån sig barnet och vi tar över. Det var bara så starkt att se denna smärta och jag undrar hur jag kommer klara det.

    Någon som har något klokt att säga om detta?

  • Svar på tråden TV 4 Fakta dokumentär och biologiska mödrar
  • Linisen

    nej inte mer än att jag så gärna vill se dessa program men inte har TV4 fakta.
    Vet att man kan se dem på nätet men det kostar en slant har jag för mig.

  • ViljaDrömma
    Linisen skrev 2009-11-20 15:31:31 följande:
    nej inte mer än att jag så gärna vill se dessa program men inte har TV4 fakta.Vet att man kan se dem på nätet men det kostar en slant har jag för mig.
    Ja, det kostar nog 49:- i månaden tror jag. TV 4 Anytime alltså...
  • Ceciliastockholm

    TV 4 fakta har en hel serie som sänds varje vecka kallat "adoption stories". Väldigt amerikanskt vinklat - dom gör ofta en stor "tjänst" till behövande barn. Men som adoptivmamma själv gråter jag, åtminstore, en liten skvätt varje vecka. Rätt banalt men ändå värt att se!

  • Josefina

    Jag var med när min kusin adopterade en liten pojk från Sri lanka, en månad gamal. Hans vackra mamma var med hela tiden medans min kusin och man fick bekanta sig med pojken. De träffades i flera gånger på barnhemmet och när dagen kom och överlämnandet skedde så självklart led den biologiska mamman Men hon sa även att hon kände sig trygg i att fått vara med hans nya mamma och pappa och lärt känna dem lite. Nu visste hon att han kom till nya kärleksfulla föräldrar. Det var ngt jag aldrig glömmer. Var 13 år och det var så starkt. Önskar att alla adoptioner fick gå till så.

Svar på tråden TV 4 Fakta dokumentär och biologiska mödrar