• jimpa86

    sertralin+alkohol

    har ätit sertralin i drygt 2månader nu, å ja undra kan man dricka alkohol fast man äter medecinen? äter 75mg/dygn,

  • Svar på tråden sertralin+alkohol
  • Anonym

    Jag äter också sertralin. Jag frågade min läkare ang alkohol. Hon sa att man ska vara försiktig men att det är ok att dricka lite. Jag har druckit men då har jag druckit kanske 5 cider på en hel kväll...

  • jimpa86
    Anonym skrev 2009-11-20 16:55:56 följande:
    Jag äter också sertralin. Jag frågade min läkare ang alkohol. Hon sa att man ska vara försiktig men att det är ok att dricka lite. Jag har druckit men då har jag druckit kanske 5 cider på en hel kväll...
    ok, hoppade du över medecinen den dag du drack då eller?
  • Anonym

    nej jag hoppade inte över medicinen, det ska man INTE göra! Om jag vore du skulle jag ringa vårdguiden eller liknande och höra vad dom säger om saken. Hur som helst så bör man vara försiktig.

  • jimpa86
    Anonym skrev 2009-11-20 17:01:06 följande:
    nej jag hoppade inte över medicinen, det ska man INTE göra! Om jag vore du skulle jag ringa vårdguiden eller liknande och höra vad dom säger om saken. Hur som helst så bör man vara försiktig.
    ok,
  • Anonym (Farligt)

    Hej! Jag har ätit sertralin i snart 7 år, och när jag druckit alkohol så har jag blivit en helt annan människa. Rent av farlig. Jag är inte aggresiv som person men mina vänner kände inte igen mig. pratade då med min läkare som sa att man kan bli så. Hur vanligt det är vet jag inte, vet bara att jag aldrig någonsin kommer att dricka medans jag äter medicinen. Har nu inte druckit på snart 5 år :), inget jag lider av heller ;) Lycka till

  • Anonym

    Anonym (Farligt) skrev 2009-11-24 08:56:40 följande:


    Hej! Jag har ätit sertralin i snart 7 år, och när jag druckit alkohol så har jag blivit en helt annan människa. Rent av farlig. Jag är inte aggresiv som person men mina vänner kände inte igen mig. pratade då med min läkare som sa att man kan bli så. Hur vanligt det är vet jag inte, vet bara att jag aldrig någonsin kommer att dricka medans jag äter medicinen. Har nu inte druckit på snart 5 år :), inget jag lider av heller ;) Lycka till
    ok men eftersom ja bara är 23år så hoppas ja att inte behöva äta den där medecinen så länge,man vill ju ut å umgås med kompisar å kanske på krogen i bland
  • Anonym

    Jag har ätit seratonin i flera år och druckit alkohol utan några problem!

  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-24 18:32:26 följande:
    Jag har ätit seratonin i flera år och druckit alkohol utan några problem!
    tror nog också att de går bra man kanske kan ta de lite lungt första gångerna!
  • inyourface
    jimpa86 skrev 2009-11-20 16:54:03 följande:
    har ätit sertralin i drygt 2månader nu, å ja undra kan man dricka alkohol fast man äter medecinen? äter 75mg/dygn,
    min läkare sa till mig att låta bli allt vad alkohol hette sålänge jag gick på setralin. jag, dum som jag var, provade ju ändå. klart man vill kunna dricka ibland liksom. men det skulle jag adrlg gjort! Jag drack två öl sen var jag HÖG som ett hus, och ångesten försökte banka sönder mitt bröst. det värsta jag nånsin varit med om.
Svar på tråden sertralin+alkohol