• Elisie

    Påbörjad utreding i Gävle Del 6

    Eftersom vår andra del 5 tråd tog slut så öppnar jag del 6!! och hopps att alla följer med vidare till denna och välkomnar nya.

    Vi som går på utredning på kvinnikliniken eller får hjälp via Läkarhustet.

    ********************************************************************

    Jag hoppas att ni gamla följare hittat hit o att även nya vill följas åt i denna tråd.
    Hoppas oxå att de är ok att jag tog initiativet o öppnade denna tråd i del 6..

  • Svar på tråden Påbörjad utreding i Gävle Del 6
  • Elisie

    Efter inseminationen 9/11 så blödde jag efter 2 dagar lite rött/brunrött i liten mängd i ca fyra dagar. Blödde inget på en vecka men så tidigt i morse så kom de lite rosarött igen o nu äre brunt... :( Så jag antar att det inte funkade denna gång med insemination :( o att de är mensen som är på G, hade lite ont i magen igår o har haft lite nu i morse. Är på dag 12 efter inseminationen, har inte ens hunnit gravtesta, eftersom jag kule göra de efter 3 veckor. Blir väl till att ringa Läkarhuset o fråga när jag ska börja spruta igen. Hoppas jag får börja då på måndag! Då borde vi inna med en till insemination innan jul!.

    Coors: Ingen anning om hur de har öppet i jul, skulle jag oxå vilja veta.

    nnnn: Hur går det? har du haft nån mer kontakt med Läkarhuset? vad görs nu efter att er insemination inte lyckades? har du fått börja spruta igen?

  • nnnn

    Hej.. Jag ringde läkarhuset och fick börja med sprutorna direkt och ska göra nästa inseminaion på måndag! Här går det undan =)

    Tråkigt att det inte lyckades denna gång, men vi får hoppas på andra gången gilt för oss båda. Kram på dig

  • Elisie

    nnnn: Ja vi får hoppas på det!
    har inte fått riktig mens än... bara lite lite brunt.. undrar om detta är mensen!? de kan ju va så att de kommer mer, tar nog o gravtestar i morron eller på måndag.

    Behövde du in o träffa Misgena oxå? eller fick du veta på telen hur du skulle göra nu?

    Lycka till på måndag då!! =)

  • nnnn

    jag fick reda på det via telefonen. Jag behöde inte komma dit. Jag var på VUL i torsdags och då sa han att jag skulle fortsätta tills på söndag med sprutorna, Jag skrev fel i mitt förra inlägg nästa insemination blir på tisdag. Förra månaden fick jag ta 7 puregon sprutor. Denna månad blir det 10. Jag hoppas att dom där extra tre ger resultat nu också.
    Har han sagt nått till dig om hur många ggr man insemineras innan IVF?
    Hur tänker du kring det? Om du fick bestämma själv?
    Kram på dig, så får vi hoppas att det inte är mensen som spökar!

  • nnnn

    kopierar in listan också

    Uppdaterar:

    Liten1: försökt i ca 2 år, går hos Misgena, han hittade inga fel på någon av oss. Ska testa med Pergotime ett halvår, fungerar inte det blir det IVF. Har tagit en kur Pergo.

    SIE: Går hos Misgena, Första inseminringen 9/11, Började blöda lite 11/11 har sen dess fortsatt i brunröd liten mängd, kört? eller är det normalt? Bim?

    Lilltindra: Försök 21, Misgena - Läkarhuset, äggledare och spermier såg bra ut, har egen äl, 4:e kuren av Pergotime (enkeldos), Bim runt 3/7.

    Lilleskutt2: Försökt sedan sep -07-, Misgena -Läkarhuset, spermaprov bra, har egen äl, Har ätit 3 Pergotimekurer (enkeldos). IVF nr 1 misslyckades, IVF nr2 20 oktober, testdag 2/11.

    nnnn: Försök 36, Misgena - Läkarhuset, har genomgått utredning blodprov visade för högt prolaktinvärde äter norprolac nu. Har ätit pergo 3 kurer (enkel). Börjar nu med sprutor & insemination försök 2 bim ???

    Gullis85: Försökt i 2år, Gävle Sjukhus, Har provat pergo 3kurer (enkel) utan resultat, Gjorde insemination den 8/9 så nu är det bara den långa väntan kvar till G-test den 29/9.

    Bumms: Försökt i 3 år, aktivt med hjälp i 12 månader, Har PCO. Inget försök lyckade med gonal-f, nu väntar IVF till hösten, ÄP 20/10, av ET 23/10, är överstimulerad.

    Rultan: Försökt i ca 3 år, gjorde försök för 2 år sedan hos Misgena, men orkade inte mer än 3 ggr... Tar nya tag nu!

    AnnaT75: Försökt i över 3 år. Går hos Misgena. Utredningen visade inget fel. Första IVF, misslyckat!

    Coors: Försökt sedan -07. Provat både pergotime och puregon och blir nog IVF nu i höst?

    Elsa78: Försökt i 3 år. Började hos Misgena för 2 år sedan, utredningen visade inget fel, fått provera och pergotime, blivit gravid 2 ggr, missfall båda gångerna.. Hoppas IVF ska ge bätte ägg och förutsättningar

    GRAVID

    Emerenthia: Försökt i 18 månader, har PCOs. Lyckades bli gravid i väntan på att börja med sprutor. Helt oväntat och underbart! BF enl. FL 18/11, VUL 7 April.

    Eeny: Försökt i över 2 år. Har provat pergotime, och nu har jag testat puregonsprutor. Blev gravid på första försöket med puregon. Nu hoppas jag att på att pyret stannar kvar till 5/1-10 som är BF enl. FL.

    Stor längtan: Försökt i ett år, har åldern emot oss... Går hos Misgena, utredningen visade inget fel. Första IVF, ÄP 9/9 och har 11/9 fått tillbaka ett fint ägg så nu ruvar jag:) Testdag 27/9. Tjuvtestat 25:e och 26:e positivt!! Förlorade barnet i vecka 9, livet är ett helvete...

  • Elisie

    nnnn: Han har inte sagt nått om hur många gånger man får spruta innan man får gå vidare till IVF, jag tänkte fråga men de vart inte av. Jag vill inte hålla på i flera månader med sprutorna... har hört att de finns de som kört sprutor i ett ½ år o de har jag ingen lust med alls då vill jag nog att de skickar oss vidare. Men jag har ställt in mig på en gång - den som var o nu på andra omgången, tar en gång i taget för jag hoppas ju att de ska bli en bäbis nu.
    Ja jag hoppas att jag är gravid nu men hoppet har ju sjunkit ännu mera.. men de är bara lite brunt än så längen men jag har känningar i magen då o då.. ska köpa ett graviditetstest i morron o testa en vecka tidigare än ordinerat o sen ringa Misgena på måndag har jag tänkt. Börade ju blöda 2 dar efter inseminationen oxå :/ o gjorde de i 4 dagar men de var mest bara lite brunrött....
    Har du blött nått eller fått nå brunaktiga flytningar innan mensen kom?

    Om jag får fråga varför gör ni insemination? va är de som felar om man får säga så?

    Själv så har jag ingen ägglossning.. eller som de på kk sa att jag har ett fåtal ägglossningar om året. Men sambons spermier är som de ska iaf =)

  • Coors

    Japp, då har man hittat hit då!
    Såg att de dök upp en lika tråd

    Frågar igen om någon vet hur dom har öppet på Läkarhuset under jul o nyår?

  • Elisie

    Coors: Ingen anning.. de har säker jul stängt som de flesta i mellandagarna men ring o fråga o berätta sen =)

  • nnnn

    Jag har också för mig att det ska vara stängt under två veckor eller nått sånt kring jul. Men jag vet inte säkert.
    Imorn ska jag ta ovirtrelle sprutan.
    SIE Hur går det för dig? verkar det vara mens?? Håller tummar och tår för dig. Jag sökte hjälp på läkarhuset när vi försökt själva i två år utan resultat, blodprov visade på förhögt prolaktinvärde och jag äter norprolac för det fortfarande men värdena ser bra ut och jag har egen ÄL. Jag fick äta pergotime 6 månader 3 kurer utan resultat och nu sprutor.
    Hur är det för dig då? Har dom hittat nått "fel"?
    Kramar

  • Elisie

    nnnn: Jag hoppas de går bra för dig nu!! =) Jag ska tänka på dig! o hålla tummarna!

    De kommer fortfarande lite lite brunt o jag har lite ont i magen då o då. Köpte ett graviditetstest i dag, tänkte testa innan jag ringer Läkarhuset i morron för att se o ifall de frågar om jag testat.
    Vi försökte med sex i morse men slutade för de sved o kändes konstigt för mig :/ vet inte vad de beror på men de kan ju vara för att de är lite brunt som kommer ut, ja vet inte.
    Jag sökte hjälp på kk för att jag inte fick nån mens efter jag slutat med p-pillren o de kom fram till att jag har något som liknar pcos men inte riktigt, jag har bara egen äl några fåtal gånger per år sa de. Jag åt 4 enkel kurer pergotime o sen vart vi erbjudna en remiss till läkarhuset och vi tog den. De va remissen eller dubbel kur av pergo, min sambos simmare är som de ska iaf =)

Svar på tråden Påbörjad utreding i Gävle Del 6