• Skogsrå

Finns ngn mer som jag?

Tänkte bidra med min historia om operationsskräck och genomfört snitt.

Jag hade en väldig operationsskräck innan min dotter föddes, och ville inte bli snittad även om jag var orolig för en vaginal förlossning också. Men jag blev igångsatt i vecka 38 p g a förhöjda levervärden, och igångsättningen funkade inte så det blev beslut akutsnitt efter att jag haft verkningslösa pinvärkar hela natten.

Jag var helt uttröttad av att ha haft värkar hela natten utan avbrott, och kräktes som en galning för att jag var så nervös inför operationen. Så ingången var inte särskilt bra. Men: operationspersonalen var superbra och det kändes som en lugn och behaglig stämning i operationssalen, med ett team som verkade gilla sitt jobb och att jobba ihop. Jag kände absolut ingen smärta under operationen och det var en person + min man som höll uppsikt över hur jag mådde hela tiden. Efteråt fick jag jättebra smärtlindring och hade inte ont alls sedan jag kommit hem från BB (första natten där hade jag ont, men då fick jag morfin direkt).

Inför min kommande förlossning (BF 11 feb) är jag öppen för såväl vaginal förlossning som snitt, dock inte igångsättning i förtid.

Svar på tråden Finns ngn mer som jag?