• medarling

    Vi däckade av vaccinett !!

    Vi skulle gå och vaccinera våran 2 åriga son i går. Men eftersom han var lite snorig så tog jag febern på honom( 37,6) så ssk ville inte vaccinera honom för hon visste inte vart febern var på väg. Men jag och min sambo vaccinerade oss....

    JISSES så dåliga vi blev i natt!!! Jag kan inte lyfta armen mer än till hälften. Ont i huvudet, frossa. Min sambo hade frossa oxå, men jag är nog värre där an, för jag kan inte jobba i dag!!

    Min son är värre snorig och hostig nu, för vi hade tänt att vaccinera honom i dag. Men vill inte göra det när han är så förkyld!!

    OCH med tanke på hur jag och min sambo mår, så känns det hemskt att utsätta honom för det!!!!!

    Känner mig kluven.....

  • Svar på tråden Vi däckade av vaccinett !!
  • Chatlak

    jag är med kluven till vaccinet. Har en tjejkompis som tog sprutan och hon ligger sjuk i svinis nu i alla fall....Har inte tagit, vet inte om jag vill, men det käns som jag måste. Hoppas ni mår bättre snart! Det verkar gå över efter ett par dagar.Kram

  • Vasen

    Hoppas du mår bättre snart. Här vaccineras inte barn med feber, de ska ha minst 2 feberfria dagar innan vaccinet. På en del ställen vet jag att barnet ska vara feberfritt i en vecka.

  • The Black Lady

    Tänk på ad sjuk ni skulle ha blivit om ni fick svininfluensan... då blir man 100 ggr sjukare än av biverkningarna av vaccinet.... Så ni ska självklart ge sonen!

  • medarling

    OM jag hade varit singel och inte haft några barn, så hade jag inte tagit vaccinet!!! Min sambo säger likadant.....

    Allt man vill är ju å sydda sina barn, men ska han oxå må så här av vaccinet, så vet i hunnan....

  • medarling

    The Black Lady skrev 2009-11-23 07:56:18 följande:


    Tänk på ad sjuk ni skulle ha blivit om ni fick svininfluensan... då blir man 100 ggr sjukare än av biverkningarna av vaccinet.... Så ni ska självklart ge sonen!
    ja han är i alla fall förkyld nu, så jag tänket inte vaccinera honom så länge han har en infektion i kroppen! Ska ta tempen på honom om en stund....
  • The Black Lady
    medarling skrev 2009-11-23 07:58:30 följande:
    The Black Lady skrev 2009-11-23 07:56:18 följande:
    ja han är i alla fall förkyld nu, så jag tänket inte vaccinera honom så länge han har en infektion i kroppen! Ska ta tempen på honom om en stund....
    Nej, du ska inte ge så länge han har en infektion i kroppen. men sen.... när han är frisk!

    Min 3 årige son fick inga biverkningar alls...... medan jag fick som dig....
  • medarling

    The Black Lady skrev 2009-11-23 07:59:29 följande:


    Nej, du ska inte ge så länge han har en infektion i kroppen. men sen.... när han är frisk!Min 3 årige son fick inga biverkningar alls...... medan jag fick som dig....
    Nej jag menar det! Men det står ju så knäppt på pappret om ´" har ditt barn någon pågående infektion med feber just nu" ?? Spelar det någon roll egentligen, en infektion är väl en infektion.....oavsett om man har feber eller inte??
  • Höst flickan

    min dotter påverkades INGET av vaccinet, hon är 3 år.
    Så barn klarar sig oftast bättre


    8 återföringen gav ett +!!!♥
  • The Black Lady
    medarling skrev 2009-11-23 08:03:25 följande:
    The Black Lady skrev 2009-11-23 07:59:29 följande:
    Nej jag menar det! Men det står ju så knäppt på pappret om ´" har ditt barn någon pågående infektion med feber just nu" ?? Spelar det någon roll egentligen, en infektion är väl en infektion.....oavsett om man har feber eller inte??
    Min son var jättesnorig och hade hosta men ingen feber och han fick ta vaccinet, och det gick jätterbra...
  • Dixabilly

    Men hellre lite biverkningar än själva influensan!
    Jag resonerar så till min son och mig själv- ingen hittills vad jag hört har dött av vaccinet, svinis dör ju folk som flugor av! Så, självklart vaccin.

Svar på tråden Vi däckade av vaccinett !!