• Muneca

    Vaccinera barn mellan 6 mån-3 år?

    Tänker du vaccinera ditt barn i den åldern?

    Motivera gärna.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vaccinera barn mellan 6 mån-3 år?
  • Piali

    Vaccinerade honom och hade inga som helst problem. Inga biverkningar alls. När jag vaccinerade mig fick jag inte heller några biverkningar.

  • Marie Curie
    Piali skrev 2009-11-25 14:04:42 följande:
    Hoppas att de också slipper biverkningar :)
    Tack, ja det hoppas jag med!
  • Matillin

    Nej jag har bestämt mig nu för att inte vaccinera min två barn på 1.5 och snart 3 år.

  • EliLeoMa

    Nej jag ska inte vaccinera min son på två år. Det skyddar inte nästa influensa ändå och jag har ingen lust att pumpa i mitt barn vaccin år efter år när han inte tillhör någon riskgrupp. Hellre får han bli sjuk av något naturligt än på kemisk väg.

  • Tummelisa

    Vi velade fram och tillbaka länge, men vaccinerade igår vår snart 1-år gamla son. Egentligen är jag mer för det här med att kroppen klarar de flesta baselusker så länge man är i "normalt" skick, och att man då så småningom bygger upp ett bra skydd på naturlig väg. Men förmodligen till stor del pga skrämselpropagandan i media vågade jag inte låta bli att vaccinera, tänk om det blivit något allvarligt med just vårt barn, då skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv. Så nu blev det vaccin och inga problem så här långt.

  • Rockan

    Nej

    Min snart 1-åring går inte på förskola eller är speciellt utsatt för andra smittorisker, hennes pappa är föräldraledig på heltid, & jag jobbar halvtid på en liten arbetsplats. Vi måste heller inte åka kommunalt. Så jag ser ingen anledning hittills.

    Jag skulle tänka annorlunda om vi var utsatta för stora smittorisker.

  • glasbubblan

    Nä.

    (Och folk som redan nu pratar om det inte blev några biverkningar tycks inte ha fattat att de allvarligaste biverkningarna kommer om flera år i så fall... - om de nu kommer alltså.)

Svar på tråden Vaccinera barn mellan 6 mån-3 år?