• smulan9

Fått diagnos PCO

Hej!
    Jag fick nyligen oxå diagnosen PCO.
    Men på vul så syntes inga blåsor på äggstockarna...snarare ingenting.....
    Men jag fick ta en massa prover under min näst kommande mens o sen 2 veckor senare gjorde jag ett vul till för att se så pergotime funka o prata med läkaren om mina provsvar!
    Det visade sig att den enkla dosen pergotime funka bra på mig....
    Men jag har ju mens men oregelbunden 25-35 dagar mellan men antagligen ägg lös...??
    Men jag har alla de andra symptomen, svårt att gå ner (fasten jag anstränger mig), kropps hår, acne...lätt att "bygga" muskler.....
    Jag har ju redan fått mitt första barn o det genom ett "lyckoskott" nästan direkt efter P-Piller....
    Så jag hoppas hoppas att det tar sig snart igen!!
    O sen så känns det så skönt att veta hur o varför det är så svårt efter grav o gå ner o kan anstränga mig på rätt sätt med rätt hjälp medel!
    Så just nu så känns diagnosen bättre o bättre!

Hoppas att du ser mitt inlägg lite positivt iaf :o)
    LYCKA TILL!!

• smulan9

Lilla Flisan skrev 2009-12-03 11:40:26 följande:

Det är ju både postivt och negativt vad jag förstår. Är det omöjligt att bli gravid på egen hand utan att knapra hormoner? Vill-Verkligen-Inte börja ta hormoner. Jag klarar inte av det och jag har nu varit hormonlös i 11 månader, det bästa jag gjort! Skulle jag behöva äta p-piller livet ut går jag nästan hellre och dränker mig direkt, då jag blir väldigt deprimerad utav hormoner
    Nä det säger ju att det inte ska behövas utan att man kan i vissa kommuner få ut samma tabletter som för diabetes typ 2....men rätt kost ska visst med vara en fördel....
    jag e ju ganska ny på området med
    men det kan ju vara så att du behöver lite hjälp av pergotime om ni vill ha barn.....
    men jag kände ingen större skillnad faktiskt... fast resultat
    Så snälla gå inte o dränk dig det finns säkert en lösning för dig med bara kontakta din läkare o diskutera fram en!!

LYCKA TILL!!
  • smulan9

mina e oxå rena...båda...o vad jag förstod så hade jag ingen regelbunden pga det.....det fanns iaf inte något spår från det försen jag hade ätit pergotime....

Svar på tråden Fått diagnos PCO