Inlägg från: sarsparis |Visa alla inlägg
  • sarsparis

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Ställde en fråga här igår, ställer den igen, hur stor kan en skaljacka vara utan att den blir för stor? köpte 98 till lillen och den är stor, armarna får man vika upp, vilket inte är några problem, men den går nästan ned till knäna. vill ju gärna att han ska kunna ha den även till hösten men den får ju samtidigt inte bli för stor när han ska börja använda den i typ mars/april.

• sarsparis

Jag vill inte heller att kläder ska vara för stora så de inte kan röra sig, ska testa en storlek mindre på honom, han är 2 år och har i vanliga fall 92 på underdelar och 92 eller 98 på överdelar.

• sarsparis

Skrev tidigare i tråden ang storlek på skaljackan, hur stor den kan vara utan att vara för stor. provade idag 92 på lillen, jämförde även 98 och 92 mot varann. på längden skilde det ca ½ cm mellan storlekarna, på bredden ca 2 cm. så jag behöll 98 då jag tyckte att 92 satt lite väl för perfekt nu, han ska ju inte ha den förrän i mars april typ. Måste säga att jag trodde att det skulle skilja mer än nån futtig cm......

• sarsparis
    solstraalen skrev 2010-01-30 08:32:41 följande:
    Åh jag skulle vilja ha fix blåa eller gröna jacka åt grabben.Men hur vattentåliga är dom?Fast han har ju en svart everest redan..måste ja ju sälja den först. =)Jobbigt.Har redan grejer ute nu på tradera.*beslutsångest*
    De har ju 6000 vattenpelare vilket är bra så de tål nog mycket vatten.
  • sarsparis
    AochJsMamma skrev 2010-01-30 10:47:39 följande:
    jag vet inte alls hur jag ska göra... skaljackan är verkligen LÅNG, alltså fult lång, på Alexander, och det skilde inte mer än typ en cm på längden mellan 92 (som jag har hemma) och 86an..så då torde det inte hjälpa o byta till mindre..lämna tillbaka eller, vad tycker ni? Skumt ändå, för Alex är inte kort, snarare lite lång så till vilken ålder riktar de 86??? Han är ju ändå 1 1/2??
    Precis så är det för min kille med, han är också lång och bred för sin ålder.  vi behåller 98 än fast den är lång, i jämförelse med 92 skilde det bara ca 1 ½ cm. 92:an var dessutom på gränsen för att kunna bli för trång med en fleece under. Detta är så himla svårt, jag tänker att han nog hinner växa en cm till innan det är dags att använda den och då blir den nog perfekt. alternativet är helt enkelt att köpa en annan jacka, det är ju 30 dagars öppet köp och jag tänker att jag provar den igen innan det går ut för att se hur den sitter då. kanske har han vuxit lite.....
  • sarsparis
    jannah skrev 2010-01-31 20:21:58 följande:
    Är folk inte riktigt kloka? Kolla priset på denna...www.tradera.com/T-shirt-stl-116-Lindex-Shop-O...
    ibland undrar man....ser många kosntiga auktioner på tradera, folk verkar inte ha koll riktigt. häromveckan såg jag tröjor från ica maxi som kostade 79:- samt att det var tag 3 betala för 2 på dessa, budet låg på 149:-......säljaren gör ju en bra affär iallafall.....
  • sarsparis
    Lantani skrev 2010-02-01 10:45:48 följande:
    Någon som har erfaranhet av överdragsbyxorna som kostar 149 kr? Tycker det lät som ett himla bra pris, men hur bra är dom? Funderade först på skalbyxorna från pop, men de är så dyra, så det hade varit bra om man hittat något alternativ som funkar bra!Kan tillägga att sonen är snart 15 månader och går ännu bara lite, kryper fortfarande mest. Tror helt klart att han kommer gå tills överdragsbyxorna ska användas. Tror ni de funkar bra till honom under våren?
    Vi har haft dom till vår dagiskille, funkar bra iallfall när det är fuktigt ute och när det börjar bli för kallt för att ha bara byxor när de är ute på dagis. Dessvärre har han inte varit torr i rumpan när det varit riktigt blött, men då har han iof suttit i vattepölar. De är ju bara vattenavvisande och inte vattentäta så man kan nog inte räkna med att man kan använda dom istället för regnkläder och tro att de håller tät. vi ska iallfall köpa ett par i större storlek i år då han har ett regnställ som han fortfarande kan ha till våren.
  • sarsparis
    j00hanna skrev 2010-02-04 13:04:09 följande:
    Hej! Nån här som har erfarenhet av FIX skaljackorna? :) Köpte en röd fin åt min son idag, går dom alls att jämföras med POPs skaljackor?
    Jag har också köpt en och har bara hört gott om dem de har ju en vattenpelare på 6000 vilket är jättebra så den lär vara helt vattentät, kanske får man göra en impregnering nån gång. Men jag vill också höra ris eller ros, men det känns som ett kap i jämförelse med pop då jag bara betalade 280 :- för den så det får bli som det blir.
  • sarsparis
    j00hanna skrev 2010-02-06 19:14:04 följande:
    Var och bytte FIX skaljackan från storlek 104 till 98 idag, 98 var också stoooor på min snart 2åriga son som är ca. 94 cm lång. De måste ju vara stora i storlek :-O Väntar på leggingsen och t-tröjorna med äpplen på också :) Hoppas de inte ser för tjejiga ut..
    Jackorna är stora, vår son är 93 lång, köpte en 98 och har valt att behålla den. provade en 92 på honom och den skulle nog kunna bli lite för tight om han har en fleece under, dessutom skilde det bara 1 ½ cm på längden på 98 och 92 och den är mest lång på honom nu, jag tänker att han nog hinnder växa lite innan våren kommer.
    Hallontårta skrev 2010-02-07 10:31:49 följande:
    Jag köpte 98 till vår son, tänkte att han växer i den. Nu blev jag fundersam och mätte honom. Han är 86 cm?! Är det kort för att vara en tvååring?!
    Alla barn är olika, jag får alltid höra att jag har en stor 2 åring :)
  • sarsparis
    Hallontårta skrev 2010-02-07 10:57:59 följande:
    Tack för ditt svar Hur är det med ärmarna? I fram känns inte jackan speciellt stor på honom, men i bak hänger det ner till knäna. :> Det lutar åt att jag kanske ska byta till stl 92, om det finns kvar.. Lindex tabell har stämt bra hittills om jag drar över 2 månader/stl.
    Den är ju rätt lång i armarna också, vet dock inte hur mycket det skilde på 98 och 92 om ditt barn är 86 cm lång skulle jag nog testa 92, den borde passa bättre.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10