Inlägg från: SweetNilam |Visa alla inlägg
  • SweetNilam

Stephenie Meyers böcker!

Masin skrev 2010-01-05 23:16:34 följande:
    Jag bara älskar både filmerna och böckerna. Jag såg först Twilight och sen fick jag reda på att det fanns böcker oxå. Jag kan tycka att det är lättare att läsa en bok om man redan set filmen för då vet man redan hur alla karaktärer ser ut, omgivningen osv.

o0Misan0o skrev 2010-01-01 17:02:22 följande:
    ) fast jag är glad att jag såg filmen innan jag läste boken då jag fick "ansikten" till alla karaktärerna =) Nu ska fjärde boken inhandlas =)
    Måste bara säga att jag inte håller med er vad det gäller det där! Men det är ju olika förstås

I min fantasi är Edward bra mycket snyggare och Jacob kanske en aning mer alldaglig. Jag är glad att jag lyssnade på böckerna innan jag såg filmen, så att jag fick skapa mig en egen bild av hur allt ser ut. Jag tycker det är roligare än att få allt "serverat på ett fat" But hey, that´s me!
  • SweetNilam
    Masin skrev 2010-01-09 11:09:26 följande:
    Robort pattinson är ju bara så snygg och är perfekt för rollen som Edward. Tylor Lautner lika så...dom är som klippta och skurna för deras roll!
    Håller inte alls med.
  • SweetNilam
    Triskele skrev 2010-01-09 11:25:09 följande:
    Jag har lite svårt att se lockelsen med böckerna faktiskt. Min uppfattning av dom hittills har varit att dom handlar om en flicka med seriösa identitetsproblem som blir förföljd och övervakad av en varelse som uppenbarligen inte har några betänkligheter att styra och manipulera henne att göra det den vill. Att hon, som det verkar iaf, underkastar sig och inte ens försöker utvecklas till en egen person påminner mig om flickor som växer upp i utsatta situationer och som av mycket komplicerade anledningar väljer kontrollerande och ibland våldsamma partners. Att dessa beteenden framställs som ideal och eftersträvansvärt i en relation oroar mig starkt. Vad är det för ideal som förespråkas undrar jag?
    Härlig reflektion! Och jag håller med. I botten är det ju så hon framställs och det var faktiskt lite den tanken jag fick från början med. Att hon underkastar sig andra. Men jag ser ändå en viss tjusning i berättelsen, men det är mest kärlekshistorierna då.
  • SweetNilam
    Erizajo skrev 2010-01-13 09:55:22 följande:
    Men fy vad ni är hemska! Twilight böckerna är genialiska! Stephenie meyer är ju helt enkelt ett geni! Läsvärd är dessutom boken genom dina ögon, boken hon skrivit som ej handlar om Bella & Edward
    Tja, det är väl en smaksak, som med allt annat.
Svar på tråden Stephenie Meyers böcker!