Inlägg från: iolanthe |Visa alla inlägg
  • iolanthe

Knep för att få rösten tillbaka?

Jag har haft sjuk hals och varit förkyld en veckan nu, och igår tappade jag rösten. Men på eftermiddagen började den komma tillbaka så smått, så då talade jag och sen var jag till en kompis på kvällen. Antar att jag fick straffet för det idag, för jag får inte ett ljud ur mig hur jag än försöker.

Jag var till vc idag och proverna dom tog var ok, finns inget att göra. Bara att åka hem, vara tyst över helgen och komma tillbaka på måndag om inte rösten kommit tillbaka. Och så ta slemlösande hostmedicin om det skulle råka hjälpa.

Men nu börjar jag bli trött på att vara tyst, och en frågvis 3-åring som glömmer efter 5 minuter att mamma inte kan prata gör inte saken lättare.

Alla tips på huskurer mottages med tacksamhet

• Svar på tråden Knep för att få rösten tillbaka?
  • iolanthe

Tack för era tips , men det verkar som att det bara är att härda ut alltså. Jag som hoppats på svar i stilen ta en del konjak, 2 delar bordsättika och en klick majonnäs och mixa så kan du sjunga som Celine Dion sen .

Hosta har jag inte, däremot har jag ju försökt hosta och harkla bort hesheten men får sluta med det då alltså.

• iolanthe
    Menhir skrev 2009-12-04 17:49:17 följande:
    Om du vill kan jag ju alltid tipsa om att vila, massage av maken, tv-tittande under en filt i soffan och allmänt omhändertagande fixar biffen!! Hänvisa till mig bara!
    Tack, det låter super . Ser faktiskt ut att kunna ordna sig, håller på att natta barnen, och idol börjar snart.
  • iolanthe

M Hellin skrev 2009-12-04 22:48:38 följande:

koka ihop tre matskedar honung med tio vitlöksklyftor, en knytnävsstor bit ingefära, opastöriserad fetmjölk och två teskedar Myrr. Drick hälften, använd resten för att dränka in en handduk som viras hårt tre varv runt halsen. Tvätta håret i KanJang, gå baklänges på en kyrkogård och sjung Kostervalsen med förbundna ögon på en bädd av kryddnejlikor. Eller lindra och låt naturen ha sin gång. Försöker du forcera så brukar de bara bli mer långdraget.
    , funkar det om gubben sjunger kostervalsen åt mig...
Svar på tråden Knep för att få rösten tillbaka?