• AasaC

    Vintertråden för oss pratglada PS:are

     (¯`♥.¸(¯`♥  VÄLKOMNA! ♥´¯)¸.♥´¯)

    Här kan vi 'snacka loss' istället för i våra ps-trådar!! 

    Alla ämnen tillåtna, alltså inte enbart 'ps prat'. 
    Är vi nyfikna på vad som hänt i varandras vardag så prata på!! 
    Här finner vi våra nya vänner!

    Nya som gamla ps'are/morphare välkomna.

    Håll en god ton i tråden, ingen mobbning och respektera varandras arbeten och sätt att arbeta på.  Vi gör alla ett gott jobb - allt efter den förmågan och de kunskaper vi har. 

    Vill bara påminna om att det inte är tillåtet att diskutera hur man laddar ner upphovsrättsskyddat material på FL. Alla såna inlägg kommer att plockas bort och medlemmen tilldelas en varning.


    tråden före den här var:


    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47073918.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-06 13:24
    I den här tråden är det alltså tillåtet att prata om vad som helst. Det finns ingenting som är OT, eftersom vi inte måste hålla oss till ett visst ämne. Det viktigaste är att man är trevlig i sin ton gentemot de andra.
  • Svar på tråden Vintertråden för oss pratglada PS:are
  • bossemoren

    *skrider in i tråden med vit klänning och ljus i håret och bjuder alla på glögg och pepparkakor* {#lang_emotions_tomte}


    When life gives you lemons, make lemonade!
  • bossemoren

    Jag fick mina framkallade julkort för ett tag sedan...och det ser jättetokigt ut ! Jag hade fixat storleken 10x15 cm i photoshop och gjort en fin vit kant runt kortet för det tyckte jag blev finast, jämnt och snyggt på alla sidor...
    Nu när jag fick korten så syns den vita kanten inte alls på den högra sidan och de övriga kanterna är olika tjocka! De måste ju ha beskurit heltokigt, måste de beskära kan de väl beskära lika mycket på alla sidorna kan man tycka! *sur*  Tror ni det lönar sig att klaga?


    When life gives you lemons, make lemonade!
  • AasaC
    bossemoren skrev 2009-12-05 14:48:49 följande:
    *skrider in i tråden med vit klänning och ljus i håret och bjuder alla på glögg och pepparkakor*
    Tackar. Fast vit klänning ... ? Jag tycker det mer ser ut som en tomtedräkt. {#lang_emotions_tongue_out}
  • AasaC
    Tasha78 skrev 2009-12-05 14:11:28 följande:
    jippi nu är det vinter
    Japp! Nu kanske t o m vissa hösthatare hittar hit.
  • AasaC
    bossemoren skrev 2009-12-05 15:00:19 följande:
    Jag fick mina framkallade julkort för ett tag sedan...och det ser jättetokigt ut ! Jag hade fixat storleken 10x15 cm i photoshop och gjort en fin vit kant runt kortet för det tyckte jag blev finast, jämnt och snyggt på alla sidor... Nu när jag fick korten så syns den vita kanten inte alls på den högra sidan och de övriga kanterna är olika tjocka! De måste ju ha beskurit heltokigt, måste de beskära kan de väl beskära lika mycket på alla sidorna kan man tycka! *sur*  Tror ni det lönar sig att klaga?
    Vad tråkigt. Men såg du inte hur korten skulle bli innan du framkallade dem? På stället där jag framkallar kort, så ser man direkt hur mycket som kommer bli kapat ... och om det blir för mycket kapat, så kan man göra om innan man beställer. Så fick jag göra med våra kort. De med finsk text fick jag ändra lite på texten, eftersom jag såg att inte allt skulle komma med i kanterna.
    Nu har vi visserligen inte hämtat ut korten än, men förra året blev det bra i alla fall.
  • bossemoren
    AasaC skrev 2009-12-05 15:42:24 följande:
    Vad tråkigt. Men såg du inte hur korten skulle bli innan du framkallade dem? På stället där jag framkallar kort, så ser man direkt hur mycket som kommer bli kapat ... och om det blir för mycket kapat, så kan man göra om innan man beställer. Så fick jag göra med våra kort. De med finsk text fick jag ändra lite på texten, eftersom jag såg att inte allt skulle komma med i kanterna. Nu har vi visserligen inte hämtat ut korten än, men förra året blev det bra i alla fall.
    Jag kollade inte ! Det var på fuji jag beställde... Aja, i värsta fall får jag sitta mig och klippa bort _allt_ vitt så det ser lite skapligt ut iallafall.... och lära mig av mitt misstag den hårda vägen  !
    When life gives you lemons, make lemonade!
  • AasaC
    bossemoren skrev 2009-12-05 15:49:13 följande:
    Jag kollade inte ! Det var på fuji jag beställde... Aja, i värsta fall får jag sitta mig och klippa bort _allt_ vitt så det ser lite skapligt ut iallafall.... och lära mig av mitt misstag den hårda vägen  !
    Haha. Ja, det blir ju lite extra pyssel då. Du får använda en sån där sick-sack sax ... så blir det fint.
Svar på tråden Vintertråden för oss pratglada PS:are