• mammatilleliasa

    Pulverdiet? Här tipsar och stöttar vi varandra! del 2

    Här kan vi prata av oss och hjälpa till.. För visst är vi flera som pulvrar?
    Vad använder du för pulver?
    Hur mkt vill du gå ner?
    Hur mkt har du gått ner?
    Hur länge har du hållt på?

    Ni får alla vara med!
    Men har du negativasaker att säga så kan du vända tillbaka direkt... :)

    Första tråden är nu stängd och vi får se om alla hittar hit igen.. :)
    Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46907446.html

  • Svar på tråden Pulverdiet? Här tipsar och stöttar vi varandra! del 2
  • Artep28

    Jag väntade på att någon skulle starta om tråden, bra gjort mammatilleliasa!

    Hur har helgen varit för er allihop?

    Jag har kört på på ren kur i snart två och en halv vecka. Det känns bara bra just nu! Skrev min första tenta på ren kur igår, och det gick också utan problem.

    Nu ska jag ut på söndagspromenad med en vän!

  • mammatilleliasa

    Min har vart så där.. Tänkte n ska de bli annat! Hel kur från imorgon till jul! Gäller att va envis...
    Har funderat på att köra komb med middag men vet inte hur mkt man kan tappa med de...

  • Artep28

    Har alla lagt av med pulvret eller är det för mycket på gång såhär veckorna före jul för att uppdatera hur det går?


    mammatilleliasa skrev 2009-12-06 15:41:22 följande:
    Min har vart så där.. Tänkte n ska de bli annat! Hel kur från imorgon till jul! Gäller att va envis... Har funderat på att köra komb med middag men vet inte hur mkt man kan tappa med de...
    Har det gått bra för dig idag?
  • Artep28

    Jag har lyckats med ytterligare en dag.. det går av bara farten nu. Kläder jag inte kom i innan kan jag nu knäppa, men jag tvivlar på att vågen är alltför positiv på onsdag (vägdag)...

    Det värsta är att nu börjar julinbjudningar trilla in; glöggkvällar, pysselkvällar, julmiddagar, myskvällar...

    Hur ska man komma ur detta?

  • mammatilleliasa

    Tror att de inte är så många som hittat tråden.. :s :(

    Ja vet inte riktigt hur de går... Åt fel håll i allafall.. :( Ska försöka en gång till men ja har inte motivationen kvar tror ja.. :(

  • Sweetie

    Hej alla!

    Kul att ha hittat en tråd med fler som pulvrar!
    Jag nådde 2 siffrigt idag! *jublar*

    Hur mkt vill du gå ner? 40 kilo, har 20 kvar
    Hur mkt har du gått ner? 20 kilo med cambridgekuren
    Hur länge har du hållt på? Sedan den 16 oktober

    Förra året gick jag ner från 127 till 92...  Men eftersom jag pga min spondylolisthes (medfött kotglid) så började ryggen strula extra förra hösten och jag slutade röra på mig och blev lite deppig och vad gör man då.. Jo.. moffar! Så jag gick upp till 119... Låg sedan och pendlade mellan 114-119....

    Vet nu att jag har 2 frakturer på kotan samt 2 diskar som är kassa samt att nerverna är illa ikläm.. så jag måste ner och snabbt så dom kan operera mig så jag inte riskerar att bli rullstolsbunden!

    Jag har som mest varit uppe på 146 kilo.. Detta va bägge ggr då  jag va gravid! Gick tyvärr upp nästan 40 kilo per graviditet.

    Well well.. Ska ALDRIG upp på tresiffrigt igen! Jag FÅR inte eftersom ställningen som ska in i ryggen sen inte kommer hålla för 90+ kilon!

    Så snacka om att jag har värsta moroten nu!

    Kommer kanske eventuellt ta nån bit skinka på julafton och dricka julmust light men that´s it!

    Kolla gärna in min blogg där jag bloggar dagligen... Kolla efter Oopsies!! Känner ni att ni inte pallar motstå pepparkakorna eller lussebullarna.. Gör då Oopsies med pepparkakskryddor eller med saffran i! Det ska jag göra nu när vi ska ner till skåne då det kommer va en massa julgalejer här och där!

    HEjja er!!
    Har massa bilder i mitt galleri under mappen: Viktminskning

    Kram
    Malin

    Min blogg:  frnfetmammatillhotmama2.blogspot.com/


    (¯`°?.¸ ღ ♥ Min familj är min rikedom ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Sweetie

    Den man gör fel.. Tro mig jag vet!!!! ..det är att man avbryter sin rena kur "bara" för att äta en dag! Är du väl inne i ett "skönt flow" så fortsätt för det är SKITSVÅRT att komma tillbaka!!

    Dom som har några få "trivselkilon" att bli av med kan ju lätt köra kombi.. men har man massor 10+ kilon så vill man se resultat snabbt just för att inte tappa gnistan.. Så då ska man hålla sig till ren kur.

    Hade jag ätit nu så hade jag sabbat för mig själv! Så ärlig kan jag va och säga att det hade tagit ett tag innan man hade kommit in i det igen.. Vill man återleva dom 3 helvetiska dagarna innan man är i ketos?! *noops*

    Så håll tillbaka eller så kok ett ägg... eller skala en gurka på kvällen och doppa i lite aromat! Det dämpar tuggsuget och gurka är enbart vatten och man är kvar i ketos.

    Lycka till!


    (¯`°?.¸ ღ ♥ Min familj är min rikedom ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Artep28

    Sweetie, så otroligt duktig du är! Jag är mäkta imponerad!

    Vilket märke kör du med? Cambridge?

  • Jennie i skogen

    Hej!

    Jag häckar fortfarande på 68 och vill ner till 63. Växlar mellan att äta och pulvra. funkar kasst! Tänker köra rent till jul.

    Måttband och bmi, inte bara kilon!

  • Artep28

    Vågen var ändå rätt så snäll idag! -1,5 kilo den tredje veckan!

    Totalt ned lite mer än 6 kilo på den tre veckorna jag har kört ren kur.. får vara nöjd med det! Tror ni jag tar fyra kilo till fram till jul? Vore en trevlig milstolpe!

Svar på tråden Pulverdiet? Här tipsar och stöttar vi varandra! del 2