• Äldre 6 Dec 20:41
    6818 visningar
    74 svar
    74
    6818

    Ni som inte har/ska vaccinera(t) er

    Ni som inte ska vaccinera er, vad baserar ni ert beslut på? Är lite nyfiken på detta eftersom Läkemedelsverket och de flesta läkare propagerar för vaccinatin, så var får ni er information i från?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som inte har/ska vaccinera(t) er
  • Saskia
    Äldre 6 Dec 20:48
    #1

    Flera av ovanstående. Anledningen till läkemedelsverkets rekommendationer är inte att vi ska ta vaccinet för att influensan är livsfarlig utan att de är rädda för att samhället ska bli utslaget och kommersen ska avstanna. Och jag är inte rädd för det.

  • Kan inte bli bättre än såhär
    Äldre 6 Dec 20:50
    #2

    För att jag har en egen hjärna att tänka med. Gör inte automatiskt saker för att andra gör det.

  • Äldre 6 Dec 20:50
    #3
    Saskia skrev 2009-12-06 20:48:46 följande:
    Flera av ovanstående. Anledningen till läkemedelsverkets rekommendationer är inte att vi ska ta vaccinet för att influensan är livsfarlig utan att de är rädda för att samhället ska bli utslaget och kommersen ska avstanna. Och jag är inte rädd för det.
    Så det är inte för att du tror att vaccinet på något sätt är farligt eller "inte bra" som du avstår? Inget sånt som har spelat in i ditt beslut?
  • NoMerc­y
    Äldre 6 Dec 20:51
    #4

    Mig själv och min egna medicinska utbildning. Skriver under hos Kan inte bli bättre än så här dessutom...

  • Äldre 6 Dec 20:51
    #5
    Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-12-06 20:50:07 följande:
    För att jag har en egen hjärna att tänka med. Gör inte automatiskt saker för att andra gör det.
    Så, helt oberoende av andra, kom du på att du inte skulle vaccinera dig? Inte påverkad av någon information alls?
  • Krista­ll V
    Äldre 6 Dec 20:52
    #6

    För att jag fick influensan redan innan jag hade möjlighet att vaccinera mig och det känns bra onödigt att göra det då man redan haft skiten :) (fick testa mig så jag vet att det var den flunsan jag hade)

  • SunnyB­unny
    Äldre 6 Dec 20:52
    #7

    En magkänsla jag har! Vill inte vara en försökskanin för nånting man inte vet ger bieffekter längre fram! Och absolut inte spruta i det i min dotter! Ena stunden ska man ta två doser, och sen räcker en osv..Dem vet inget! Vi blir bara mer och mer känsliga mot alla slags sjukdomar om vi vaccinerar oss mot allt. Och tyvärr dör människor dagligen av alla slags sjukdomar!

  • Saskia
    Äldre 6 Dec 20:53
    #8
    Birry skrev 2009-12-06 20:50:42 följande:
    Så det är inte för att du tror att vaccinet på något sätt är farligt eller "inte bra" som du avstår? Inget sånt som har spelat in i ditt beslut?
    Jo det spelar också in. Det verkar vara ungefär lika stor risk att bli sjuk av att ta vaccinet som att inte ta det. Så det går på ett ut tycker jag.
  • Äldre 6 Dec 20:54
    #9

    Vi ska inte vaccinera oss, dels magkänsla och dels en andra massa faktorer som spelar in....

  • Kan inte bli bättre än såhär
    Äldre 6 Dec 20:55
    #10
    Birry skrev 2009-12-06 20:51:58 följande:
    Så, helt oberoende av andra, kom du på att du inte skulle vaccinera dig? Inte påverkad av någon information alls?
    Kom på? Det mest naturliga är väl att inte bli vaccinerad så det är knappast något att komma på... Jag anser att alla dessa influensor som kommer varje år hypade och inget jag behöver vara orolig för att drabbas av.
Svar på tråden Ni som inte har/ska vaccinera(t) er