• LeiaBus2010

    Vi som har BIM på NYÅR 2010

    Här samlas vi som har bim på nyårsafton eller nyårsdagen den 30e dec går lika bra, för att diskutera hormoner, känningar, allmänt hur vi mår, vad vi tycker, vad vi vill, jaaaa You name it!

  • Svar på tråden Vi som har BIM på NYÅR 2010
  • LeiaBus2010

    Yes yes! Inväntar ÄL med stoora förväntningar och kommer att "trakassera" sambon ändan tills den är över, men OH boy va glad han är över detta
    Tänk att få sitt plus på Nyår! Underbart, ett nytt år och ett nytt liv på väg
    Finns det några fler där ute?

  • Cam82

    Jag hakar på dig här Bör ha BIM på nyårsafton ca, hoppas hoppas att det är vår tur då Använder du ÄL test?

  • LeiaBus2010

    Ja Hoppas verkligen det ! Japps det gör jag, men börjar inte riktigt ännu, väntar tills nästa vecka, själv då?

  • Cam82

    Jag kommer också att använda ÄL test, börjar att testa på dag 11 efter mens, det blir på torsdagen nästa vecka, men jag brukar märka av min ÄL, har såna tydliga flytningar, vill ändå vara säker på att inte missa man vill ju göra vad man kan, hur mycket sex brukar ni ha runt ÄL? sist hade vi dagen före stegring, samma dag samt dagen efter stegring.

  • LeiaBus2010

    Ja, det blir nog samma här runt dag 11 faktiskt.
    Oj då missade ni ju inga dagar iaf Konstigt att det inte tog sig då?
    Vi har sex regelbundet ganska bra faktiskt, iaf 1 gång om dagen eller varannan, även när jag inte har äl.
    Dom säger ju att även regelbunden sex ökar chanserna att bli gravid, men det har vi inte märkt ännu...

    Runt äl så sexar vi på varje dag i en vecka, men förra gången blev det knas för dagen efter min stegring så åkte han utomlands, så jag tror vi missade dagen då ägget släppte Vi hade sex mån till tors, han åkte på fredagmorgon o jag är rädd att ägget släppte på lördagen....

    Jag känner också av min äl, mycket kraftigt.... har precis som oms och väääldigt ont tyvärr...
    Även mkt flytningar och svullen.

  • Cam82

    Jag slutade med p-piller i mitten av oktober så kroppen kanske inte var redo att bli gravid denna ÄL, kanske därför det inte tog sig, eller ja det finns ju många orsaker att det inte tar sig, dåligt ägg, för dålig slemhinna osv

    Men nästa ÄL hoppas jag verkligen att det tar sig Hur länge har ni försökt?


    LeiaBus2010 skrev 2009-12-08 12:45:35 följande:
    Ja, det blir nog samma här runt dag 11 faktiskt.Oj då missade ni ju inga dagar iaf Konstigt att det inte tog sig då?Vi har sex regelbundet ganska bra faktiskt, iaf 1 gång om dagen eller varannan, även när jag inte har äl.Dom säger ju att även regelbunden sex ökar chanserna att bli gravid, men det har vi inte märkt ännu...Runt äl så sexar vi på varje dag i en vecka, men förra gången blev det knas för dagen efter min stegring så åkte han utomlands, så jag tror vi missade dagen då ägget släppte Vi hade sex mån till tors, han åkte på fredagmorgon o jag är rädd att ägget släppte på lördagen....Jag känner också av min äl, mycket kraftigt.... har precis som oms och väääldigt ont tyvärr... Även mkt flytningar och svullen.
  • LeiaBus2010

    Okej, ja det finns många faktorer, jag hoppas iaf att min kropp är redo nu för det var exakt 6 månader sedan jag plockade ut min p-stav.

    Vi har försökt sen oktober men vi började använda älstickor först i nov, och det var tur det för jag hade heelt fel i när min äl kom för min mens rubbades helt plötsligt från 28 dagar till 20 dagar, och nu är det 28 dagar igen? konstigt, men så kan det bli.

    Så nu nu nu denna månaden måste det lilla "bäret" ta sig
    Själva då? Hur länge har ni försökt?

  • Cam82

    Ok, ja nu är det dags att se ett + för dig då tycker jag håller tummarna hårt, denna ÄL som kommer är det 3:e försöket, då tog det sig med sonen, men det är ju inte säkert att det gör det denna gång för det, men man hoppas ju så klart Jag har använt ÄL stickor hela tiden, dvs även direkt efter pillerstopp, det gav iaf utslag på en gång efter stoppet, 14 dagar efter. Kram


    LeiaBus2010 skrev 2009-12-09 10:18:26 följande:
    Okej, ja det finns många faktorer, jag hoppas iaf att min kropp är redo nu för det var exakt 6 månader sedan jag plockade ut min p-stav.Vi har försökt sen oktober men vi började använda älstickor först i nov, och det var tur det för jag hade heelt fel i när min äl kom för min mens rubbades helt plötsligt från 28 dagar till 20 dagar, och nu är det 28 dagar igen? konstigt, men så kan det bli.Så nu nu nu denna månaden måste det lilla "bäret" ta sig Själva då? Hur länge har ni försökt?
  • LeiaBus2010

    Ja, plusset är efterlängtat.... har några aborter och ett ma bakom mig så nu får det jäklar vara nog med abortions...

    Ja men då får vi hoppas att det blir tredje gången gillt igen

    Om man räknar på de gånger som vi verkligen verkligen försökt så blir detta också tredje försöket.

    Tror min mens e slut idag, det ser iaf ut som att det är i "slutskedet" har aldrig haft så här lång och så här mkt mens innan så nu hoppas verkligen jag att kroppen är redo...

  • Cam82

    Får man fråga varför du gjort abort? du behöver inte svara om du inte vill.

    Ja jag hoppas att det är vår nu, det blir 3:e gången gillt för båda två då

    Ok, jag har så himla sparsam mens, det har jag alltid haft, denna gång blödde jag 2 dagar, sedan nästan inget alls igår och idag är det mer igen.


    LeiaBus2010 skrev 2009-12-09 10:36:51 följande:
    Ja, plusset är efterlängtat.... har några aborter och ett ma bakom mig så nu får det jäklar vara nog med abortions... Ja men då får vi hoppas att det blir tredje gången gillt igen Om man räknar på de gånger som vi verkligen verkligen försökt så blir detta också tredje försöket.Tror min mens e slut idag, det ser iaf ut som att det är i "slutskedet" har aldrig haft så här lång och så här mkt mens innan så nu hoppas verkligen jag att kroppen är redo...
Svar på tråden Vi som har BIM på NYÅR 2010