• Anxiety

    GBP ~ Stockholm med omnejd

    Här har vi GBP som gemensam nämnare, samt att vi alla är från Stockholm med omnejd, och vi har nyligen startat processen att få genomgå en operation.

    Här kan vi försöka räta ut det frågetecken vi har inför GBP, och hur vi ska gå tillväga för att lösa dem.


    Väl bemött!


    GBP is tha shit
  • Svar på tråden GBP ~ Stockholm med omnejd
  • Anxiety

    Jag ska träffa min husläkare den 18/12-09, sedan är bollen i rullning . Spännande!


    Changing nick is tha shit
  • lisenlil

    Hej jag fick en remiss från min husläkare skickad till KS i juni 08 sen var jag tvungen att avboka ett informationsmöte som jag blev kallad till i oktober och sedan så kom inte nästa kallelse förens Januari gick på informationsmötet sedan dess har jag väntat på kallelsen sen till nästa möte som visst ska vara det där beslutet om man får göra operationen. Hur lång tid tar det egentligen.......?

  • Anxiety
    lisenlil skrev 2009-12-07 22:50:23 följande:
    Hej jag fick en remiss från min husläkare skickad till KS i juni 08 sen var jag tvungen att avboka ett informationsmöte som jag blev kallad till i oktober och sedan så kom inte nästa kallelse förens Januari gick på informationsmötet sedan dess har jag väntat på kallelsen sen till nästa möte som visst ska vara det där beslutet om man får göra operationen. Hur lång tid tar det egentligen.......?
    Oj! Du borde kunna åberopa vårdgarantin ju.
    Changing nick is tha shit
  • Anxiety
    ModestyB skrev 2009-12-08 02:07:27 följande:
    Hej på er! Jag opas på Ersta, förhoppningsvis i slutet av Februari (bedömn. 27/11-09).
    WOW, det är snart det. Vad roligt!
    Changing nick is tha shit
  • vampyria2
    lisenlil skrev 2009-12-07 22:50:23 följande:
    Hej jag fick en remiss från min husläkare skickad till KS i juni 08 sen var jag tvungen att avboka ett informationsmöte som jag blev kallad till i oktober och sedan så kom inte nästa kallelse förens Januari gick på informationsmötet sedan dess har jag väntat på kallelsen sen till nästa möte som visst ska vara det där beslutet om man får göra operationen. Hur lång tid tar det egentligen.......?
    Oj så lång tid ska det inte behöva ta   Jag var hos min husläkare jan 2009 och jag har fått tid för operation den 25 jan 2010. Då ska jag ändå göra en om operation och det är lite längre väntetider på dem {#lang_emotions_dreamer}
    Ring och prata med dem och fråga vad som har hänt, tycker jag.
  • Anxiety
    vampyria2 skrev 2009-12-08 08:54:28 följande:
    Oj så lång tid ska det inte behöva ta   Jag var hos min husläkare jan 2009 och jag har fått tid för operation den 25 jan 2010. Då ska jag ändå göra en om operation och det är lite längre väntetider på dem  Ring och prata med dem och fråga vad som har hänt, tycker jag.
    Varför ska du göra om den? Komplikationer eller?
    Changing nick is tha shit
  • vampyria2
    Anxiety skrev 2009-12-08 09:30:20 följande:
    Varför ska du göra om den? Komplikationer eller?
    Oj jag var nog väldigt otydlig där. Jag har tidigare gjort en när man sätter ett band runt magsäcken, det bandet har gått upp så den funkar inte längre eller rättare sagt har nog aldrig gjort. Så nu ska de ta bort bandet och göra en GBP i stället.
    Fick reda på att 95% av dem som gör den med bandet behöver en om operation inom 10 år {#lang_emotions_surprised} Kan säga att jag ågrar så att jag valde att göra den.
    Vilket sjukhus vill du göra din operation på?
  • ModestyB
    Anxiety skrev 2009-12-08 06:03:49 följande:
    WOW, det är snart det. Vad roligt!
    Ja, det är snart, har lite blandade känslor, men nu när jag tagit reda på så mycket jag kan så känns det bara bra!=)

    Kan tillägga att jag bad min husläkare skicka en remiss i början av September, sedan har jag tjatat och skällt mig till en tid snabbt, eftersom jag åberopat vårdgarantin och dom trots det menade att de inte skulle kunna hålla vårdtiderna. Ligg på med andra ord!
  • Anxiety
    vampyria2 skrev 2009-12-08 10:13:50 följande:
    Oj jag var nog väldigt otydlig där. Jag har tidigare gjort en när man sätter ett band runt magsäcken, det bandet har gått upp så den funkar inte längre eller rättare sagt har nog aldrig gjort. Så nu ska de ta bort bandet och göra en GBP i stället. Fick reda på att 95% av dem som gör den med bandet behöver en om operation inom 10 år  Kan säga att jag ågrar så att jag valde att göra den. Vilket sjukhus vill du göra din operation på?
    Aha! Trist att du måste opereras igen, att det inte funkade liksom.

    Jag har inte varit till husläkaren ännu, därmed inte fått någon remiss skriven. Men jag räknar iskallt med att få en operation.
    Changing nick is tha shit
Svar på tråden GBP ~ Stockholm med omnejd