• Ponzo

    *bebis nov 2007* del 8

    * bebis 2007 * del 7
    hej, dax för ny tråd igen!!
    även om man inte skriver ofta är de skoj att kika in i tråden ibland..
    läsa & skriva om man har tid..

    listan över oss som är någorlunda aktiva

    4 november - Jesper - lalasmama/Maria - Bankeryd
    5 november - Freya - fjärilen78 - Målilla
    8 november - Nova - snuttP/Jenny - Röstånga
    11 november - Alva - TIMMON/Charlott - Munka-Ljungby
    18 november - Karl - aems - Sala
    25 november - Amanda - snugglebunny/Anna - Stockholm/Västerort

  • Svar på tråden *bebis nov 2007* del 8
  • lalasmama

    Timmon: åh, va bra att du startade en ny tråd

    Har det blivit någon bebis än??? *nyfiken*
    vad blev det, hur mår ni??

    Här har vi varit sjuka lite till å från, just nu har jesper halsfluss, får penicillin, inte helt enkelt att få honom att ta det, men han får i sig det mesta iaf..
    Resten av familjen mår bra & vi ser nu fram emot julen!

    Hur mår ni andra?

    ha de fint! //maria

  • snugglebunny

    Bra initiativ, Timmon!

    Jag har varit hemma från jobbet sen i måndags. Kände mig dålig i fredags och fick feber på kvällen. Nåt konstigt virus eller nåt, jag har inte varit så värst förkyld men enormt trött. Tänkte gå till jobbet imorgon. Har en utredning som börjar bli klar och vill gärna vara med och slutföra den eftersom jag jobbat mycket med den.

    Annars är det bra. Vi ser också fram emot julen. Ska bli väldigt skönt att få vara ledig och äta god mat.

  • snuttP

    Här mår vi rätt bra.. =) Får se hur länge det håller i sig. Det går maginfluensa på dagis. Vi har haft det vi ska av magsjukor tycker jag!!

    Imorron åker vi till Stockholm, hund2009 där uppe i helgen. Barnen ska va med moster här hemma hos oss.. Blir säkert mysigt. Dom ska ha lite kalasmys imorron, novas storebror bilr 6 år.

  • Ponzo

    Vad bra att ni hittade hit! :)
    Lördagen den 28/11 föddes vår lilla dotter, på Bf+4! Vaknade av svaga men regelbundna värkar vid 4.20 på morgonen. Vid 7 låg de på 2-4 min, och började tillta lite i styrka så ringde fl, var inne vid 8. Hade inte öppnat mig så mycket då men de ville inte skicka hem mig eftersom min förra förlossning gick så fort. Fick ett bad och när jag kom till rummet vid 10 hade jag öppnat mig 6 cm, men bebisen låg fortf rätt högt. vid 11,30 tog bm hål på hinnorna, 11,45 var jag fullt öppen, 11,50 drog krystvärkarna igång, 11,55 var hon ute! 3870 gr, 51 cm lång, alldeles perfekt ;).
    Vi hade pratat om namnet Alicia om det blev en tjej, mannen var lite osäker på det, men under slutskedet av förlossningen spelade de "Alicia Keys-No one" på radion, jag hann flämta fram mellan krystvärkarna att om det blir en tjej och hon föds nu så SKA hon heta Alicia! Kändes som ett tecken och det var ju inte så att mannen kunde neka mig i den situationen hehe ;), kvinnlig list!
    Alva har börjat mjukna upp lite nu igen, de första dagarna och när hon var och hälsade på oss på sjukhuset var hon lite avståndstagande mot mig och arg, det kändes jättejobbigt! Men det är klart en stor omställning för henne med, och idag kom hon och gav mig en spontan kram, kändes helt underbart!
    Känns konstigt men härligt med en liten igen, nätterna är däremot mindre kul för tillfället men det tar ju ett tag innan de vänder rätt på dygnet...

    Hoppas ni kryar på er lalasmama och snugglebuny, lycka till i stockholm snuttP.

  • lalasmama

    Men åh, jag skrev precis till dig, i din gästbok!!

    Grattis till er lilla flicka!!
    vilket fint namn ni valt, Alicia passar ju jättebra ihop med Alva
    Ha de bra & njut av den första tiden!!
    Kram på er!

  • Ponzo

    Tack tjejer!
    lalasmama:tack för inlägget i gästboken!
    Just nu sover Alicia som en stock, laddar upp inför natten..haha! Fick sitt första bad ikväll, det gillade hon :)

  • snugglebunny

    Hej!

    TIMMON: Grattis igen. Jättefint namn!

    Vi har haft en jättemysig, lugn helg. Igår var vi på lunch/adventsfika hos Jonas föräldrar. Även mina föräldrar och syster med sambo var där. Det var väldigt trevligt. Amanda var pajas och njöt av uppmärksamheten kan jag säga.
    Idag var vi in till stan, skulle kolla julskyltningen på NK. Hjälp vad trångt det var, men Amanda lyckades se en del i alla fall. Sen var vi på glögg hos kompisar.

    Nu sover Amanda och Jonas är och veckohandlar. Han är bäst!

  • lalasmama

    Hejsan, snart är det Jul... åh va tiden går snabbt i december..
    Hur mår ni?
    Hur ska ni fira jul?

    Barnen har åkt på nån förkylning här.. med snuva, feber, hosta å kletiga ögon..
    Vi hoppas bara nu att de är friska till jul!
    Va mysigt med snö, eller hur?
    Hoppas de ligger kvar läääänge så vi hinner njuta lite av det, skoj att leka i snön, men nu när barnen är sjuka njuter vi bara av det genom fönstret..

    Jag var på en anställningsintervju förra veckan, men fick besked idag att jag inte fått det, lite trist men helt ok på samma gång, slipper den stressen..
    Men jag söker vidare..

    Vi ska fira jul hos mina föräldrar med min syster med familj..
    Mina föräldrar bor ute på landet vid en sjö, så det blir nog en tur på isen, lite pulka m.m om vädret håller i sig!

    Vi önskar er alla en GOD & Mysig JUL & ett GOTT NYTT ÅR!

Svar på tråden *bebis nov 2007* del 8