• min lille Eddie

    ska ni ge era barn dos 2?

    Ska ni ge era barn dos nr 2 av svin vaccinet?
    Man läser så mycket om det så nu börjar jag ångra mig att jag gav dem dos nr 1. vet inte hur jag ska gå tillväga!
    Hur tänker ni?

  • Svar på tråden ska ni ge era barn dos 2?
  • Novemberstjärnan

    Missade dosen, åkte med lillen till vårdcentralen ist pg a förkylning. Och nu får jag inte tag i bvc-tanten.

  • Novemberstjärnan

    Det enda jag hört är att de kan få lite feber av dos 2. Så.. Nästa vecka ska jag se om han kan få den!

  • SIN74

    Här kommer de inte ge dos 2 förrrän efter nyår. Så jag avvaktar och ser vad de har för policy/information om det då.

  • EsMamma

    Min 5 hör till riskgrupperna, så han har redan fått sin andra dos. Vi känner oss inte minsta tveksamma till vaccinationerna, här är det bara maken som är ovaccinerad (han hade inte möjlighet att gå med när vi andra vaccinerade oss och sedan har det varit så långa köer).

  • min lille Eddie

    men tror ni att alla som ha vaccinerat sig kommer att dö? jag tänker på detta hela tiden och kan inte få någon ro. ha alltid varit sån att jag går o oroa mig

  • EsMamma

    Varför skulle alla som vaccinerat sig dö?

    Självklart ska vi alla dö, förr eller senare, men någon vaccination har då inte jag tänkt mig att dö av.

  • Majsan70

    Jag har gett mina tonåringar dos nummer två och 6 åringen kommer få sin andra dos så fort de blir färdiga med vaccineringen av alla andra.

    Kan ju säga att de stora barnen mådde utmärkt efter spruta nummer två precis som efetr nummer ett.

Svar på tråden ska ni ge era barn dos 2?