• PetraD

    gbp på sofiahemmet

    ni som gjort gbp på sofiahemmet i stockholm
    hur lång tid har det gått från ni träffade läkare där första gången tills ni fick op??

  • Svar på tråden gbp på sofiahemmet
  • james

    Jag var där den 9 juli och opererades den 19 aug, då kunde jag haft en tid redan veckan innan men valde att ta det den 19 aug då vi hade semesterplaner redan inbokade...

  • PetraD

    Mamma till Felicia och Simon skrev 2009-12-14 08:33:58 följande:


    jag var där i fredags den 11:e dec och skall op den 21:e dec
    låter som en helt ok tid att vänta
    tack för ditt svar
  • PetraD
    james skrev 2009-12-14 09:37:27 följande:
    Jag var där den 9 juli och opererades den 19 aug, då kunde jag haft en tid redan veckan innan men valde att ta det den 19 aug då vi hade semesterplaner redan inbokade...
    tack för ditt svar
    även om din tid var lite längre än ovanståendes så är det ju helt ok
  • PetraD

    vad har de för bmi-gräns??
    vilken gäller om det är olika från dem och till därifrån som man fått remissen?

    har fått min remiss skickad till värnamo, men de skickar mig till sthlm. i värnamo ligger den på 40, men om det i sthlm t.ex. ligger på 38; vilken gäller då??

  • james

    Ingen aning vad som gäller vet inte heller vad mitt landsting har för gräns, men jag hade bmi 35 och blev godkänd på sophiahemmet och mitt landsting betalade......

  • james
    PetraDeliu skrev 2009-12-14 12:31:27 följande:
    tack för ditt svaräven om din tid var lite längre än ovanståendes så är det ju helt ok
    Ja de har inga köer där vad jag vet..... jag fick ju tid direkt efter semestern och då fick jag i princip välja dag själv
  • Mamma till Felicia och Simon
    PetraDeliu skrev 2009-12-14 12:33:22 följande:
    vad har de för bmi-gräns?? vilken gäller om det är olika från dem och till därifrån som man fått remissen? har fått min remiss skickad till värnamo, men de skickar mig till sthlm. i värnamo ligger den på 40, men om det i sthlm t.ex. ligger på 38; vilken gäller då??
    har du fått en betalnings förbindelse?
    i så fall är det värnamo bmi som gäller
  • PetraD
    james skrev 2009-12-14 12:45:12 följande:
    Ingen aning vad som gäller vet inte heller vad mitt landsting har för gräns, men jag hade bmi 35 och blev godkänd på sophiahemmet och mitt landsting betalade......
    okej
    tack för svaret
    hade de några andra kriterier för dig??
    du får gärna berätta lite om hur du upplevt din op osv..?
  • PetraD
    james skrev 2009-12-14 12:46:41 följande:
    Ja de har inga köer där vad jag vet..... jag fick ju tid direkt efter semestern och då fick jag i princip välja dag själv
    toppen ju
Svar på tråden gbp på sofiahemmet