saknar mitt barn
Hej Zingo!
Du är absolut inte ensam om att befinna dig i denna situation! Jag håller med om att det första man tänker på är inte att jag har något att hämta i en Tingsrätt (tr) men tro mig det är där och endast där som du kommer att fastställa ett umgänge med din dotter som du precis som alla andra pappor har rätt till!
Tro för allt i världen inte att du kan få någon som helst hjälp på soc. och deras familjerätt! Den instansen är enbart till för att hjälpa kvinnan och inget annat.
Mitt råd till dig är följande:
*Ta kontakt med pappaombudsmannen eller pappabarn och hör om de kan rekomendera en bra advokat. Goggla och du skall finna!
*Ju längre tid du nu tar på dig desto svårare blir det för dig då det finns kontinutetsprincip som gör att kvinnan kan hävda att du inte har haft kontakt med ditt barn.
* Var nu noga med att föra "logg" om vad som sägs och hur det sägs för allt detta kommer du behöva ta upp många gånger i många tr träffar. Tyvärr!
Ge inte upp ditt barn kommer verkligen behöva dig och det är (borde vara) din skyldighet att vara där för henne.