• Anonym (Kaffedraken)

    du som HAR vaccinerat dig för svin, i okt/början på nov.

    Alla trådar om Vaccinets fara/ikke fara.. nu skriver vi ut hur vi mår idag efter vaccinet!! Kanske blir lite fakta att gå på...

    Jag och 2 av de mina vaccinerades den 4e Nov.
    ¤ Biverkningar dagarna efter:
    Mannen: Ont i armen ca 4-5 dgr
    Jag; ledvärk och förkylningskänsla dag 1, Armont till dag 4-5.
    Sonen: Lite feber på kvällen av dag 1 samt lite öm i benet.

    Nu mår vi hur bra som helst, sonen har även fått sin andra spruta som han inte fick några biverkningar av.

    Minstingen på 10 mån är med vaccinerad, bara första sprutan ännu. Han visade inga symtom på biverkningar alls.

    Han mår även bra han med.

  • Svar på tråden du som HAR vaccinerat dig för svin, i okt/början på nov.
  • Anonym (Kaffedraken)

    vaccinerade min tös 20 nov (inga biverkningar alls)när hon vaccinerades senare med den vanliga 6 månadersvaccinen fick hon feber.

    jag vaccinerade mig 27 nov inga biverkningar förutom ont i armen och ett blåmärke

    sambon vaccienrade sig förra veckan inga biverkningar

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag och mannen fick ont i armen ca 2dagar lite sjuk känsla.
    Stora grabben sov hela dagen efter och mådde skit.
    Andra grabben ont i armen och lite feber dagen efter.
    Stora tösen= Ont i benet efter 1a. Hög feber och gör dålig dagen efter 2a.
    Lilla tösen= Märkte inget på henne alls efter 1a. 2a inte tagen än.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är väl gränsfall, vaccinerades den 12:e oktober. Har fortfarande ont i armen, så jag ska till läkare på torsdag efter att ha gått fem dagar på antiinflammatoriskt - helt resultatlöst. Annars är allt bra här

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vaccinerades i mitten av oktober. Hade ont i armen i ett par dagar, annars har jag inte kännt något annat. Har en bebis i magen (v25) dom det är full fart på.

  • Anonym (Kaffedraken)
    vackrastarflow skrev 2009-12-14 19:39:47 följande:
    Jag är väl gränsfall, vaccinerades den 12:e oktober. Har fortfarande ont i armen, så jag ska till läkare på torsdag efter att ha gått fem dagar på antiinflammatoriskt - helt resultatlöst. Annars är allt bra här
    jag menar 12 november...
  • Anonym (Kaffedraken)
    vackrastarflow skrev 2009-12-14 19:52:12 följande:
    jag menar 12 november...
    Inget kränfall. alla är välkommna att skriva i grunden.. Men tänkte framförallt på hur man mår efteråt, då och nu =)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi fick bara ont i armen och kände oss trötta några dagar efteråt. Märkte inget på barnen men de fick ett vaccin utan adjuvans (skvalen) - kanske pga det?

  • Anonym (Kaffedraken)

    idag fick minsta sonen sin andra spruta än så länge inga biverkningar =)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag - Fick superont i armen i två-tre dagar och fick lite "influensa".. Allt var snabbt över.

    Sambon - Blev sjuk i en vecka, yrsel, illamående, ont i kroppen osv..

    Sonen 2,5 år - Inga biverkningar förutom lite ont i armen efter första sprutan.

    Dottern tog idag - Vet inte hur det blir med henne, men hittills är det inget..

  • Anonym (Kaffedraken)

    Blev vaccinerad i början av november, min man likaså.

    Min man var öm vid stickstället i ca 2 dagar. Jag hade en stor rodnad, ca 8*8cm, upphöjd ca 0.5cm + ont vid rodnaden (vaknade t ex i sömnen, om jag råkade komma åt den rosa blaffan).

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har fått två doser ( första 14:e okt), likaså min man , min äldsta son.Min yngsta son har bara fått en dos än så länge. Ingen av oss har reagerat alls, och då menar jag verkligen inte alls, inga svullnader, nada. Ingen i min övriga familj har heller reagerat(två systrar, mamma, pappa, styvmor) Så precis som du säger mår långt ifrån alla dåligt av vaccinet.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag fick tydligen en axelledsinflammation av sprutan (läs: alltså sprutan - inte vaccinet) som fick botas med en till spruta (denna dock med kortison i).

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag vaccinerade mig den 17:e november och sambon 19:e. Jag fick ont i armen och lite feber på natten och huvudvärk. Sambon fick endast lite ont i armen.

    Vi mår bra och känner ingenting från sprutan.

  • Anonym (Kaffedraken)
    vackrastarflow skrev 2009-12-19 13:01:37 följande:
    Jag fick tydligen en axelledsinflammation av sprutan (läs: alltså sprutan - inte vaccinet) som fick botas med en till spruta (denna dock med kortison i).
    Men ursch. var sprutan inte ren???

    Min yngste fick feber på dag 1 men inge mer.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Svanflikkan85 skrev 2009-12-20 10:02:16 följande:
    Men ursch. var sprutan inte ren??? Min yngste fick feber på dag 1 men inge mer.
    den kan ha träffat lite fel... inte helt säker.
Svar på tråden du som HAR vaccinerat dig för svin, i okt/början på nov.