• colala

    Vem är Stockholms bästa och tuffaste familjerätts advokat?

    Har en 4-årig dotter som inte vill vara hos sin pappa och pappan signalerar att det inte funkar bra hemma hos dom. Nu signalerar han att han vill ha mycket mer ungänge med dottern, även fast han medger att hon gråter mycket efter sin mamma redan som det är idag. Eftersom att han är jurist själv så letar jag efter den bästa och vassaste advokaten i Stockholms omr. för att kunna få hjälp med det här. Mvh. Förtvivlad

  • Svar på tråden Vem är Stockholms bästa och tuffaste familjerätts advokat?
  • Ibrahim noier
    mommi75 skrev 2009-12-23 07:46:06 följande:
    Vårdnad och umgänge. Jag har ensam vårdnad.
    Vi har inte varit på själva tingsrätts förhandlingen ännu,utan bara 2 muntliga förberedelser.
    Min vän har även henne och han fick intremistisk ensam vårdnad och boende med sina 2 barn och som pappa är det ganska svårt att få ensam vårdnad.
    Hej kan du maila mig vem är advokaten som du har haft för jag har likadant ärende tack.
  • Trollungarna
    Ida 22 22 skrev 2014-05-12 09:06:10 följande:
    Karl Potapoff!

    Nu är det ju en gammal tråd, men är ändå nyfiken på varför du rekommenderar potapoff. vad var det för slags mål och hur gick det?
  • yftte

    länsjuristerna Börje Eriksson jag har varit i domstol med honom ca 12 ggr vunnit alla ggr

  • Teresia0407
    Trollungarna skrev 2014-05-14 01:46:22 följande:
    Nu är det ju en gammal tråd, men är ändå nyfiken på varför du rekommenderar potapoff. vad var det för slags mål och hur gick det?



    Vet du vem det är?
  • Trollungarna
    Ida 22 22 skrev 2014-05-30 21:12:48 följande:


    Vet du vem det är?

    Jadå, har träffat honom en gång i TR, och är nyfiken på vilka andra mål han har haft och hur det har gått.
    Så att man vet till en annan gång.
  • Teresia0407
    Trollungarna skrev 2014-06-02 02:43:33 följande:
    Jadå, har träffat honom en gång i TR, och är nyfiken på vilka andra mål han har haft och hur det har gått.

    Så att man vet till en annan gång.



    Tycker du att han var bra? I det målet han representerade.

    Jag tänker dock inte gå in på närmare detaljer huruvida jag känner till han. Vi kan gärna diskutera det ytligt, men inget mer än så. Han Vann detta mål iallafall i TR och därav mina rekommendationer. Vet inte om han pysslar med andra mål än familjerätt?
  • Trollungarna
    Ida 22 22 skrev 2014-06-02 03:17:34 följande:


    Tycker du att han var bra? I det målet han representerade.
    Jag tänker dock inte gå in på närmare detaljer huruvida jag känner till han. Vi kan gärna diskutera det ytligt, men inget mer än så. Han Vann detta mål iallafall i TR och därav mina rekommendationer. Vet inte om han pysslar med andra mål än familjerätt?
    Nej det var ett famijlerättsärende när jag träffade på honom också.
    Jag fick en uppfattning av att han var lite förvirrad, det han sa var inte samma som hans klient sa och ville. Han hade sin uppfattning klar och det verkade inte som att han ville vika sig även om parterna hade kommit överens på vägen.
  • Teresia0407
    Trollungarna skrev 2014-06-04 04:58:02 följande:
    Nej det var ett famijlerättsärende när jag träffade på honom också.

    Jag fick en uppfattning av att han var lite förvirrad, det han sa var inte samma som hans klient sa och ville. Han hade sin uppfattning klar och det verkade inte som att han ville vika sig även om parterna hade kommit överens på vägen.



    Exakt han var väldigt tuff. Han vet vad han strävar mot. Han såg till så att jag fick interimistisk vårdnad. Framförallt var han en förstående advokat med medmänsklighet. En enda sak han var ofta flyktig och stressad, säkert för att han hade många järn i elden familjen inkluderat, alltid på språng liksom, så den biten gjorde mig aldrig något. Iom att han fixade allt så bra från start till slut.
  • tummelisa123

    Förstår att tråden är gammal men om någon mer hittar den kan det vara en poäng att göra lite research på Potapoff innan han anlitas. Bl.a. rekommenderar jag att ni tar reda på domar mot honom och hans andra efternamn som han haft...

  • Linnea1994
    yftte skrev 2014-05-28 08:43:28 följande:

    länsjuristerna Börje Eriksson jag har varit i domstol med honom ca 12 ggr vunnit alla ggr


    Oj! Då måste du ha haft mycket olika problem....
  • Teresia0407
    tummelisa123 skrev 2014-06-23 17:27:19 följande:
    Förstår att tråden är gammal men om någon mer hittar den kan det vara en poäng att göra lite research på Potapoff innan han anlitas. Bl.a. rekommenderar jag att ni tar reda på domar mot honom och hans andra efternamn som han haft...



    Oj det här lät konstigt! Vad menar du nu, är han en skummis lr??? ????
  • Illusion

    Det kanske är just det er dotter behöver, mer umgänge med sin pappa för att känna sig mer bekväm med honom. 

  • ac1024ac

    Advokat Karl Potapoff är en grym advokat. Rekommenderas varmt.
    Han har hjälpt min sambo mot en brottsanklagelse och ett vårdnadsmål. Han försvarade honom som försvarsadvokat mot falska anklagelser och hjälpte honom mot hans ex som försökte ta bort vårdnaden och umgänge från hans barn. Resultatet är fantastiskt. Min sambo fick upprättelse och behålla barnen.

    Karls strakaste insats tycker jag var som försvarsadvokat. Sen var han djupt kunnig om vårdnadstvister fast det tog tid innan vi förstod hur unikt bra han är. Vi var för stressade. Men han är tålmodig, en av de mest intelligenta människor jag träffat (vet att det låter Lugna ner dig lite!) men så är det. Frågade honom också om det negativa som står om honom på olika forum men han verkade inte känna till så mycket om detta men det jag fattade är att det är förvridet  halvljugande av människor som han mött i domstol, gamla ex och hammarbyare. Normalt skitprat om en stark person helt enkelt.

    Jag har väntat med att skriva i denna tråd för jag ville inte att något skulle kunna användas emot oss. Jag är själv utbildad socionom. Det är hemskt att se hur det verkligen går till och hur män krossas. I mitt arbete har jag regelbundet också kontakt med advokater, rättegångar, domstolssaker.Jag tycker det är juste att med min stora erfarenhet av allt sådant här att nu när det gått ett par år berätta om den person som betydde en livsvändning för oss. (Vi kunde skaffa ett eget barn efter att allt lugnat sig).

    Advokat Karl Potapoff, Advokatbyrån Lege, Stockholm www.lege.se är den bästa advokat man kan tänka sig när det gäller helheten att vara försvarsadvokat och advokat i vårdnadstvister i riktigt krachade saker om polisanmälningar och stämningar. En grym försvarsadvokat.

  • Teresia0407
    ac1024ac skrev 2015-12-20 13:58:59 följande:

    Advokat Karl Potapoff är en grym advokat. Rekommenderas varmt.

    Han har hjälpt min sambo mot en brottsanklagelse och ett vårdnadsmål. Han försvarade honom som försvarsadvokat mot falska anklagelser och hjälpte honom mot hans ex som försökte ta bort vårdnaden och umgänge från hans barn. Resultatet är fantastiskt. Min sambo fick upprättelse och behålla barnen.

    Karls strakaste insats tycker jag var som försvarsadvokat. Sen var han djupt kunnig om vårdnadstvister fast det tog tid innan vi förstod hur unikt bra han är. Vi var för stressade. Men han är tålmodig, en av de mest intelligenta människor jag träffat (vet att det låter Lugna ner dig lite!) men så är det. Frågade honom också om det negativa som står om honom på olika forum men han verkade inte känna till så mycket om detta men det jag fattade är att det är förvridet  halvljugande av människor som han mött i domstol, gamla ex och hammarbyare. Normalt skitprat om en stark person helt enkelt.

    Jag har väntat med att skriva i denna tråd för jag ville inte att något skulle kunna användas emot oss. Jag är själv utbildad socionom. Det är hemskt att se hur det verkligen går till och hur män krossas. I mitt arbete har jag regelbundet också kontakt med advokater, rättegångar, domstolssaker.Jag tycker det är juste att med min stora erfarenhet av allt sådant här att nu när det gått ett par år berätta om den person som betydde en livsvändning för oss. (Vi kunde skaffa ett eget barn efter att allt lugnat sig).

    Advokat Karl Potapoff, Advokatbyrån Lege, Stockholm www.lege.se är den bästa advokat man kan tänka sig när det gäller helheten att vara försvarsadvokat och advokat i vårdnadstvister i riktigt krachade saker om polisanmälningar och stämningar. En grym försvarsadvokat.


    Håller med, fick ensam vårdnad tack vare han och trodde aldrig det i början, så kan bara hålla med.
  • AnnaBabbie

    Hej, om det fortfarande är någon som behöver hjälp med vårdnadstvister så kan jag rekommendera Kristina Norberg, Advokatbyrån Hovra. Tack vara henne så kan jag idag leva i lugn och ro tillsammans med min 7-åriga dotter

  • Rindi
    AnnaBabbie skrev 2018-01-15 18:30:16 följande:

    Hej, om det fortfarande är någon som behöver hjälp med vårdnadstvister så kan jag rekommendera Kristina Norberg, Advokatbyrån Hovra. Tack vara henne så kan jag idag leva i lugn och ro tillsammans med min 7-åriga dotter


    Tack för tips!
Svar på tråden Vem är Stockholms bästa och tuffaste familjerätts advokat?