• MsLili

Hur firar ni julhelgen?

Alltså vad gör ni på julafton, juldagen och annandagen?

• Svar på tråden Hur firar ni julhelgen?
  • Hannah76

Julafton: Julfrukost hos oss med mannens famolj (om jag får bestämma...), sen hem till mina farmor och farfar för brunch/fika och sen hem till mina mamma och fira med släkten (vi är nog typ 30 stycken)

Juldagen: Firar med min mans familj och släkt (de firar på juldagen). Sen ska jag på fest på kvällen med utgång.

Annandagen: Tänker fira annandagen med att leka med barnen, titta på film, äta godis och bara ha det könt.

• Familytime

Julafton: Är själv. Barnen är hos sin pappa. Jag har ingen större kontakt med min familj, så jag är själv. Min pojkvän är också själv, då hans barn är med sin mamma, så förmodligen sitter vi tillsammans under en filt och gråter över att det är första julen utan barn.

Juldagen: Total lycka! Barnen kommer hem till mig och vi ska fira jul! Jag har beställt en tomte och på kvällen kommer några av mina närmsta vänner förbi för att fira jul med oss. Mysigt!

Annandagen: Barnen åker igen till sin pappa och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på...

• Trill

Jag, min man och vår dotter.

Julafton: Julmat, julgodis, Kalle Anka, julklappsöppning
    Juldagen: Plocka av julmaten till frukost. Julmat till middag. Slappa framför TV:n och datorn
    Annandagen: Plocka av julmaten till frukost. Steker upp prinskorv, köttbullar och potatis till middag. Slappa framför TV:n och datorn

Ja. Hm. Vi slappar och äter gott helt enkelt.

• Mirakel händer
    I år blir det så här:

JULAFTON: inget firande för oss. För jag jobbar natt enligt schema (kan ev bli ändrat till att jobba söndag, måndag och tisdag natt istället för onsdag och torsdag natt. Men det vet jag inte än.) Min man jobbar hela dagen.

JULDAGEN: Firar vi hos min svåger med hela makens familj.

ANNANDAG JUL: Inget bestämt. Men blir ev julfika hos mina föräldrar.

Annars är det så här våra jular se ut:

JULAFTON:
      På fm åker vi på julfika hos makens farmor. Med makens familj antingen hemma hos oss eller hos svågern.

JULDAGEN: Hos mina föräldrar.

ANNANDAG JUL: Hemma själva med ev något besök av någon släkting från antingen makens eller min sida.
    ♥Kim 950313♥ ♥BF 100704♥
  • Familytime
    Trill skrev 2009-12-16 13:06:15 följande:
    Jag, min man och vår dotter.Julafton: Julmat, julgodis, Kalle Anka, julklappsöppningJuldagen: Plocka av julmaten till frukost. Julmat till middag. Slappa framför TV:n och datornAnnandagen: Plocka av julmaten till frukost. Steker upp prinskorv, köttbullar och potatis till middag. Slappa framför TV:n och datornJa. Hm. Vi slappar och äter gott helt enkelt.
    Men plockar ni inte av julmaten från bordet efter ni ätit? Väntar ni till frukosten med att plocka undan?? (kunde inte låta bli... jag fick en så rolig bild...)
  • MsLili

Julafton firar vi hos oss med mina föräldrar och systrar:
    - Gröt på morgonen
    - Titta på kalle anka
    - Julbord
    - Öppna julklapparna

Juldagen firar vi hos mina svärföräldrar:
    - Äta syriansk jul mat och öppna julklappar.
    - Besöka sonens gammelmormor

Annandagen:
    Shoppa (mellandagsrea) ...=)

Svar på tråden Hur firar ni julhelgen?