Hur firar ni julhelgen?
Alltså vad gör ni på julafton, juldagen och annandagen?
Alltså vad gör ni på julafton, juldagen och annandagen?
Julafton: Julfrukost hos oss med mannens famolj (om jag får bestämma...), sen hem till mina farmor och farfar för brunch/fika och sen hem till mina mamma och fira med släkten (vi är nog typ 30 stycken)
Juldagen: Firar med min mans familj och släkt (de firar på juldagen). Sen ska jag på fest på kvällen med utgång.
Annandagen: Tänker fira annandagen med att leka med barnen, titta på film, äta godis och bara ha det könt.
Julafton: Är själv. Barnen är hos sin pappa. Jag har ingen större kontakt med min familj, så jag är själv. Min pojkvän är också själv, då hans barn är med sin mamma, så förmodligen sitter vi tillsammans under en filt och gråter över att det är första julen utan barn.
Juldagen: Total lycka! Barnen kommer hem till mig och vi ska fira jul! Jag har beställt en tomte och på kvällen kommer några av mina närmsta vänner förbi för att fira jul med oss. Mysigt!
Annandagen: Barnen åker igen till sin pappa och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på...
Jag, min man och vår dotter.
Julafton: Julmat, julgodis, Kalle Anka, julklappsöppning
Juldagen: Plocka av julmaten till frukost. Julmat till middag. Slappa framför TV:n och datorn
Annandagen: Plocka av julmaten till frukost. Steker upp prinskorv, köttbullar och potatis till middag. Slappa framför TV:n och datorn
Ja. Hm. Vi slappar och äter gott helt enkelt.
Julafton firar vi hos oss med mina föräldrar och systrar:
- Gröt på morgonen
- Titta på kalle anka
- Julbord
- Öppna julklapparna
Juldagen firar vi hos mina svärföräldrar:
- Äta syriansk jul mat och öppna julklappar.
- Besöka sonens gammelmormor
Annandagen:
Shoppa (mellandagsrea) ...=)