36 fucking minusgrader i Lappland.
Jag ber för dem.
Vad gör man vid 36 minusgrader? Långkalsonger lär ju inte hjälpa. Kan man andas? Kan man åka till jobbet?
Jag ber för dem.
Vad gör man vid 36 minusgrader? Långkalsonger lär ju inte hjälpa. Kan man andas? Kan man åka till jobbet?
Klädseln, Eisa, för att nu ha en liten föreläsning.
Om jag nu bortser från att det är dumt att gå ut på en promenad när det är -36 grader, så klär jag mig så här för en 15 minuters promenad:
T-shirt, långkalsonger, strumpor
Collegetröja, mjukbyxor, stickade sockar
Fleecetröja (eller stickad)
Täckbyxor (thermobyxor alltså), täckjacka med huva
Snowjoggare, tumhandskar, mössa
Väst (tjock lurvig sak) och en sjal eller halsduk över ansiktet
-26 är de där jag bor vid torneälv i tornedalen. härlig kyla!! barnen mina sover midda ute i vagnen ändå.
Tycker att det är för mycket snö här nu... det här är vi inte vana med. Snön är ju högre än mina hundar. Nu ska jag ut med de och de kommer ju drunkna i snö.
Haha, underbart!
Vi lever precis som vanligt. Ids inte ens ta bilen när det är så kallt (tar för lång tid att köra varm) Då går jag hellre dit jag ska, tackar den som uppfann fjällräven dunjackan
Jag har jobbat i skidskola i över -30 den tempen hade vi stadigt i flera veckor i januari. Vi körde fulla arbetsdagar som vanligt, inga problem.
Den som använder bomull i dom graderna är antagligen korkad eller ovetandes om hur man skall klä sig när det är kallt.
Jag åker även skidor frivilligt i -25 till -30 men visst blir det kallt om kinderna:)
Ähh, så fasligt kallt är det ju inte. Klär man sig rätt så.
Visst jag glömde ju säga det å minsta barnen var 3år och dom frös inte ihjäl även fast jag tyckte synd om många som har föräldrar som inte kan klä dem riktigt.
Jag har varit med om -42 grader en gång =) Då behövde man inte gå till skolan om man inte ville (gick i gymnasiet). Ändå var det inte så farligt, det är så pass torr kyla, den går inte igenom kläderna på samma sätt som när det är hög luktfuktighet.