36 fucking minusgrader i Lappland.
Jag ber för dem.
Vad gör man vid 36 minusgrader? Långkalsonger lär ju inte hjälpa. Kan man andas? Kan man åka till jobbet?
Jag ber för dem.
Vad gör man vid 36 minusgrader? Långkalsonger lär ju inte hjälpa. Kan man andas? Kan man åka till jobbet?
Fårfällen är varm på vintern och sval på sommaren.
Den är dessutom mjuk.
Haha, hört talats om täckbyxor och täckjacka? Det brukar funka då det är så kallt ute, nog för att långkalsonger fungerar om man inte skall gå nån längre bit. Och har man motorvärmare i bilen är det inga som helst problem att ta sig till jobbet, däremot kan det skita sig om man glömt det.
Sedan som några kommit in på, det är skillnad på kyla och kyla. I inlandet (som jag i grunden kommer ifrån) är det inga som helst problem att vara ute när det är upp mot -30, börja det närma sig -40 kan det bli lite väl kallt för att man ska orka gå utomhus om man absolut inte måste. Däremot om man är vid kusten där det är högre luftfuktighet så kan det räcka med -15 för att man ska frysa som om det vore -40 i inlandet, speciellt om det blåser.
M C skrev 2009-12-17 21:10:33 följande:
I Barcelona trodde jag seriöst att jag skulle dö. Frysa ihjäl.
Samma jacka i Sverige fick gå i sopen som "för varm". Har inte rört den sen dess. (Då bodde jag i 08)
Dricker glögg och äter kardemummapepparkakor och har tänt ljus och njuter nästan av vintern.